Connect with us

Eveniment

Departamentul de Agricultura al SUA recomanda exportatorilor piata din Cluj – E fain la Cluj!

Tudor Calinescu

Published

on

Departamentul de Agricultura al SUA recomanda exportatorilor piata din Cluj - E fain la Cluj!

Cluj-Napoca, alături de București, Timisoara și Iași, sunt cele indicate exportatorilor din SUA care vor să intre pe piața românească de către Departamentul de Agricultură al SUA.
Ghidul exportatorului pentru investitorii americani specifică faptul că România are 19,3 milioane de locuitori, principalele orașe ca populație fiind București (1,84 milioane), Iași (320.000), Timișoara (310.000), Cluj-Napoca (303.000), Constanța (297.000), Craiova (293.000) și Brașov (275.000).
“Părțile interesate din SUA pot contacta direct companiile românești, deși prezentările în persoană sunt apreciate și pot contribui la credibilitatea celui interesat. De multe ori există un singur decident într-o companie, iar acea persoană nu este, de obicei, directorul de achiziții. Crăciunul și Paștele oferă oportunități semnificative de vânzare.
Vânzările din decembrie sunt în mod normal de 2-3 ori mai mari decât în alte luni, iar comercianții cu amănuntul își extind adesea programul pentru a se adapta clienților. În timpul sărbătorilor, comercianții își concentrează eforturile de marketing asupra produselor de înaltă calitate, deoarece consumatorii sunt mai predispuși la risipa de sezon.
Consumatorii români tind să aprecieze varietatea produselor și sunt mai mult influențați de tendințele internaționale. Mulți români caută cel mai bun raport cost-beneficiu în achizițiile lor de alimente și băuturi. Există mărci bine stabilite în majoritatea categoriilor de produse alimentare și băuturi, iar cele nou-venite pe piață pot necesita eforturi suplimentare de marketing, cel puțin la început. Sugerăm vizite pentru studii de piață, testarea produselor, compararea prețurilor și înțelegerea concurenței.
Exportatorii americani ar trebui să stabilească relații bune cu importatorii, distribuitorii și supermarketurile locale, deoarece aceștia sunt  esențiali pentru facilitarea și promovarea alimentelor pregătite de producătorii americani pentru România. Saloanele comerciale oferă platforme bune pentru creșterea gradului de conștientizare a produselor și pentru a avea contacte cu oameni de afaceri”, se specifică în ghid.
“Românii de 35-39 de ani au cele mai mari venituri din țară, deși până în 2030, vârful de de vârstă cu venituri va fi de 40-44 de ani. Având în vedere aceste grupe de vârstă, cererea de bunuri legate de familie și servicii precum transportul, educația și produsele de uz casnic sunt în creștere rapidă.
Modele de consum pentru persoanele în vârstă de 20 de ani tind să se concentreze mai mult asupra alimentelor și băuturilor, divertismentului și comunicațiilor. Pe măsură ce persoanele cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani încep să se așeze la casa lor și să întemeieze o familie, devin mai interesate de categoriile de produse orientate spre familie. Piața de retail alimentar din România a fost evaluată la 31,1 miliarde de dolari, cu 3.800 de magazine în 2020.
Patru jucători majori reprezintă 60% din cota de piață totală (Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi). România este una dintre primele cinci țări europene în creșterea comerțului cu amănuntul (în funcție de suprafață), după Turcia, Rusia, Franța, Italia. Sectorul de retail a crescut de la 50 la 100 mp / 1.000 de locuitori în ultimii patru ani”, specifică raportul.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Metallica la Cluj? Eveniment URIAȘ în 2026!

Cosmin Ardelean

Published

on

Metallica la Cluj? Șeful de la BT Arena dă vestea BOMBĂ! Și o surpriză URIAȘĂ pentru 2026!

Clujul ar putea deveni capitala rock-ului mondial! Ionuț Rusu, managerul BT Arena, a dezvăluit planuri ambițioase pentru viitorul evenimentelor din oraș, printre care se numără și aducerea legendarei trupe Metallica pentru un concert de neuitat.

Rusu a declarat la Napoca Live că își dorește ca BT Arena să devină “un adevărat hub de evenimente” și să atragă cele mai importante spectacole. Iar aducerea Metallica este unul dintre obiectivele sale principale.

“Inclusiv pe stadion avem un proiect la care țin foarte mult, în care ne dorim să aducem Metallica la Cluj. Lucrăm de câțiva ani la acest proiect, sperăm să se concretizeze într-un orizont de timp și eu am convingerea că în următorii ani vom vedea la Cluj legendara formație sau formații similare, fie pe stadion, fie în BT Arena”, a spus Rusu.

Dar surprizele nu se opresc aici! Managerul a anunțat și un eveniment major, programat pentru aprilie 2026, care va fi unic în regiune. “Zilele acestea ne apropiem de finalizarea negocierilor, și chiar mai sunt doar câteva chestiuni strict tehnice, pentru organizarea unui eveniment major care va avea loc în aprilie anul viitor”, a precizat Rusu.

Deși a păstrat secret numele evenimentului, Rusu a dat indicii promițătoare: “Nu voi da numele evenimentului, voi lăsa organizatorul acestuia, pe partenerul nostru internațional, să îl anunțe, iar acest lucru va fi anunțat în perioada imediat următoare, în această lună, poate chiar în următoarea săptămână. E vorba despre un eveniment care nu a mai avut loc în această regiune și, de asemenea, se va întinde pe mai multe zile.”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Mii de lumânări și muzică DIVINĂ! Clujul a trăit o experiență UNICĂ!

Cosmin Ardelean

Published

on

Magie muzicală la Cluj! Vivaldi și Ceaikovski au electrizat publicul în concerte multisenzoriale de neuitat!

Clujul a fost cuprins de o atmosferă de basm în serile de 12 aprilie, când Sala Auditorium Maximum s-a transformat într-o lume feerică, luminată de mii de “lumânări” și învăluită în acordurile inconfundabile ale lui Vivaldi și Ceaikovski. Concertele multisenzoriale au oferit o experiență muzicală și vizuală de excepție, care a cucerit publicul clujean.

Seara a început cu magia baletelor “Lacul lebedelor” și “Spărgătorul de nuci”, capodopere ale lui Piotr Ilici Ceaikovski. Violonista Diana Jipa și Ansamblul Sebastian au adus la viață aceste povești muzicale într-un decor spectaculos, transportând spectatorii în lumi fantastice.

Apoi, de la ora 20:00, publicul a fost invitat într-o călătorie muzicală fascinantă prin “Anotimpurile” lui Antonio Vivaldi. Diana Jipa și Ansamblul Sebastian au interpretat cu măiestrie celebrele concerte, evocând cu forță și sensibilitate spectacolul naturii în fiecare anotimp.

Programul serii a cuprins:

  • Primăvara: Allegro – Largo – Allegro pastorale
  • Vara: Allegro non molto – Adagio e piano – Presto e forte
  • Toamna: Allegro – Adagio molto – Allegro
  • Iarna: Allegro non molto – Largo – Allegro

Spectatorii au fost impresionați de îmbinarea perfectă dintre muzică, lumini și atmosferă, care a creat o experiență multisenzorială unică. Concertul a durat aproximativ 60 de minute, iar organizatorii au recomandat publicului să ajungă cu cel puțin 30 de minute înainte de începerea evenimentului.

Concertele multisenzoriale de la Cluj s-au dovedit a fi un succes răsunător, oferind o alternativă culturală deosebită și demonstrând puterea muzicii de a crea momente magice și emoții intense.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, orașul ciocolatei! Festival UNIC, cu dulce pentru toate poftele!

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul devine raiul ciocolatierilor! Festival UNIC în România, cu dulce pentru toate gusturile!

Cluj-Napoca va fi, în acest weekend, capitala dulce a României! Orașul găzduiește un festival al ciocolatei de neratat, “Chocolate Saga”, eveniment ce va avea loc între 11 și 13 aprilie, la Chios, în inima Parcului Central.

Acesta este un moment special, deoarece este prima ediție a festivalului organizată în afara Bucureștiului, ceea ce subliniază importanța Clujului pe harta evenimentelor culturale și gastronomice.

Ciocolatierii români, din ce în ce mai numeroși și mai talentați, vor fi în centrul atenției. Aproape jumătate dintre brandurile autohtone de ciocolată se află în vestul țării, ceea ce demonstrează creativitatea și pasiunea antreprenorilor locali din această regiune.

“Vestul țării s-a remarcat ca o zona creativa, cu aproape jumătate din brandurile autohtone dezvoltate aici. Este un semn clar că dulciurile românești capătă identitate și valoare adăugată”, afirmă Adina Istrate, organizatoarea Chocolate Saga.

Festivalul promite o experiență delicioasă pentru toate gusturile și activități pentru întreaga familie. Iubitorii de ciocolată vor putea savura o varietate impresionantă de sortimente:

  • Ciocolată albă: Pentru cei cu suflet de copil și imaginație bogată.
  • Ciocolată roz: Pentru romanticii incurabili și visători.
  • Ciocolată cu lapte: Clasic și reconfortant, ca o îmbrățișare.
  • Ciocolată cu caramel: Pentru aventurierii gusturilor.
  • Ciocolată neagră: Intens și sofisticat, pentru cunoscători.
  • Ciocolată de casă: Cu gustul autentic al copilăriei.
  • Ciocolată explozivă: Pentru cei care caută senzații tari.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite