Connect with us

Prin Oras

Valoarea proiectului unei noi creșe+grădinițe în cartierul Iris s-a majorat în câteva luni de la aproape 10 milioane la 13,7 milioane lei. Șantierul ar putea fi deschis în 2023

Alex Campian

Published

on

Valoarea proiectului unei noi creșe+grădinițe în cartierul Iris s-a majorat în câteva luni de la aproape 10 milioane la 13,7 milioane lei. Șantierul ar putea fi deschis în 2023

Proiectul de reconversie și modernizare a unei clădiri pentru creșă și grădiniță – Parcul Feroviarilor ajunge din nou pe masa consilierilor locali. După ce în august 2021 aceștia adoptau o hotărâre pentru realizarea acestui obiectiv, în valoare de 9.936.714,44 lei cu TVA, acum aceiași consilieri locali vor aproba un nou proiect de hotărâre pentru același obiectiv – creșă+grădiniță Parcul Feroviarilor, însă cu o valoare considerabil mai mare, explicată prin creșterea prețurilor la materialele de construcție: 13.775.032,88 lei. Noutatea constă în faptul că noua creșă+grădiniță ar putea fi realizate cu finanțare prin Compania Națională de Investiții. De asemenea, scenariul 1, votat inițial în ședința din august 2021, pentru reconversie și modernizare clădire Parc Feroviarilor a fost pus la sertar, fiind preferat scenariul 2, care urmează să fie votat în ședința din februarie 2022. Alba-neagra cu creșa din Parcul FeroviarilorÎn 4 august 2021, miercuri, în ședința de Consiliu Local a fost aprobată documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investiții „Modernizare și reconversie clădire pentru creșă și grădiniță – Parcul Feroviarilor”.Valoarea totală conform devizului general era de: 9.936.714,44 lei cu TVA.Varianta optimă aprobată a fost cea înscrisă în Scenariul 1 din documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI), variantă care presupunea următoarele:Regim de înălțime P+E+M;
Aria terenului – 2.046,00 mp;
Aria construită – 636,75 mp;
Aria construită desfășurată -1.703,87 mp;
Suprafața utilă – 1.366,14 mp;
Suprafața spații verzi – 926,35 mp.La parter grădinița cu suprafața de 498,78 mp, va avea o capacitate de 60 de copii împărțiți în 3 grupe.
La etaj creșa cu suprafața de 501,63 mp, va avea o capacitate de 52 de copii împărțiți în 4 grupe.
În partea nordică a parcelei se va amenaja un nou loc de joacă.Noul scenariu vehiculat pentru realizarea acestei creșe presupune adoptarea unui nou proiect de hotărâre. În cotombrie 2021, proiectul creșei din cartierul Iris a fost înaintat Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții „CNI” SA.Pentru respectarea cerințelor impuse de CNI, scenariul recomandat a fost Scenariul 2. Astfel, la parterul clădirii ce urmează să fie modernizată (reconversie) va funcționa creșa cu o capacitate de 3 grupe, iar grădinița se va muta la etaj și va avea 3 grupe. La mansardă se vor dispune spații conexe funcțiunilor de creșă și grădiniță. Potrivit Ordinului 1456 / august 2020, capacitatea estimată: 54 de copii în grădiniță
48 de copii în creșăÎnsă, potrivit NP 011-97 numărul de copii în grădiniță poate fi de 40 de copii.
Iar conform NP 022-2021 numărul de copii în creșă poate fi de 28 de copii. Valorea proiectului este de 13,7 milioane lei
Execuția lucrărilor: 12 luni. Potrivit planului de Priorități al Primăriei Cluj-Napoca pentru 2022, creșa din cartierul Iris figurează la categoria Lucrărilor și obiectivelor de investiții pentru care se va organiza/finaliza în 2022 procedura de licitaţie de proiectare/execuţie şi vor începe lucrările (dacă licitaţiile de execuţie vor fi finalizate la timp):• Modernizarea Parcului Primăverii; • Modernizarea Parcului 14 Iulie; • Creşă nouă str. Negoiu 9B (Câmpului); • Creşă nouă str. Parcul Feroviarilor; • Park&Ride la aeroport; • Parking Gheorghe Dima.Criza locurilor din creșele publice la nivelul municipiului Cluj-Napoca reprezintă o problemă constantă, iar anul trecut locurile disponibile au fost reduse din cauza restricțiilor asociate pandemiei și stării de alertă.CITEȘTE ȘI: Primăria susține că deficitul în creșe a fost redus la 400 de locuri. Boc: Când vor fi gata, în orizontul anilor următori, voi scoate la mica publicitate locurile la creșă, pentru că avem mai multe locuri, decât cereriRecent, edilul Emil Boc a susținut că deficitul în creșele de stat la nivelul municipiului Cluj-Napoca a fost redus de la 1000 la 400 de locuri, iar în orizontul anilor următori, Primăria va scoate la mica publicitate locurile la creșă, pentru că vor fi disponibile mai multe locuri decât cereri.
 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom