Connect with us

Info

Vot favorabil pentru reducerea TVA la 16%

Tudor Calinescu

Published

on

Vot favorabil pentru reducerea TVA la 16%


Propunerea legislativă privind reducerea nivelului cotei standard de TVA de la 19% la 16% a primit, marţi, raport favorabil din partea Comisiei pentru buget – finanţe a Camerei Deputaţilor.
Proiectul aduce modificări Codului fiscal şi prevede, pe lângă reducerea nivelului cotei standard de TVA de la 19% la 16%, extinderea aplicării cotei reduse de TVA de 5%, faţă de cota redusă de 9%, pentru “livrarea de alimente destinate consumului uman şi animal, animale şi păsări vii din specii domestice, seminţe, plante şi ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele”.

Deşi iniţiativa a aparţinut unor deputaţi PNL, în cadrul dezbaterilor, social-democraţii au pledat pentru adoptarea acesteia, în timp ce liberalii au cerut aşteptarea unui punct de vedere fundamentat din partea Guvernului. Propunerea lui Nicolae Neagu (PNL) privind amânarea dezbaterii a fost însă respinsă.

Astfel, Andrei Pop (PSD) a susţinut adoptarea iniţiativei, apreciind că aceasta este în favoarea mediului de afaceri şi a reducerii evaziunii fiscale.

“Pe lângă aducerea de venituri la buget prin aceste reduceri, venituri care au fost confirmate în trecut prin reducerea acestei cote de TVA – s-a făcut menţiunea de structuri asociative ale companiilor – întotdeauna patronatele au susţinut astfel de măsuri. Deci cred că este şi o măsură pro-mediu de afaceri şi, în acelaşi timp, este şi o măsură care va încuraja reducerea evaziunii fiscale”, a spus el.

Marius Budăi (PSD), deşi a precizat iniţial că se va abţine la vot, a anunţat ulterior că s-a răzgândit deoarece “pe o iniţiativă a colegilor din PNL, tot PSD e vinovat”.

“Dacă aş fi la fel de serios ca şi colegii noştri, când erau în opoziţie, aş depune un amendament, să îl ducem nu la 16, chiar 15 – minimul pe care îl permite UE. Dar nu o să fac acest lucru. O să spun doar că în calitate de parlamentar la prim mandat eu cred că e o lecţie extrem de importantă pentru noi, cei mai tineri, ca atunci când suntem în opoziţie şi facem un proiect de lege să îl facem într-adevăr la modul cel mai serios”, a precizat Budăi.

Dan Vîlceanu (PNL) a menţionat că nu susţine proiectul şi a reproşat social-democraţilor că l-au “ţinut la sertar cât timp au fost la guvernare”.

“Nu este notabilă neapărat schimbarea noastră, a PNL, în legătură cu anumite proiecte de lege, ci schimbarea dvs, a celor de la PSD. (…) Până la urmă, fiecare proiect de lege reprezintă o propunere din partea unor colegi parlamentari. Acesta e un proiect de lege pe care eu nu îl voi susţine. Notabilă din punctul meu de vedere este schimbarea dvs, a celor de la PSD, care aţi ţinut acest proiect la sertar, cât aţi fost la guvernare, şi acum îl consideraţi bun”, a subliniat el.

Claudiu Năsui (USR) a apreciat că este “profund nociv pentru ţară” “jocul” prin care opoziţia propune un proiect pe care nu îl susţine în realitate, iar, în momentul în care se schimbă orientarea politică a guvernării, propunerea respectivă ajunge să fie susţinută de către noua opoziţie.

“Dacă trece un astfel de proiect, deficitul va exploda. Va fi şi mai mare. TVA este principala sursă de venit a statului român. Îl tăiaţi de la 19 la 16%. Eu sunt de acord că vor exista efecte de runda a doua pozitive, dar întrebarea este dacă ele compensează efectul de runda întâi. Şi poate îl compensează pe termen lung, dar în niciun caz în 2020. Acolo o să avem un deficit mare. Şi cine zice deficit mare zice datorie, inflaţie. Şi cine zice asta zice de fapt instabilitate în România”, consideră reprezentantul USR.

Proiectul a fost adoptat de Senat în 21 octombrie, iar Camera Deputaţilor este for decizional.

El a fost iniţiat de către cinci deputaţi PNL (Gabriel Andronache, Lucian-Ovidiu Heiuş, Sorin-Dan Moldovan, Nicolae Neagu, Florin Roman).

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Festival exploziv lângă Cluj! Concerte, motociclete și un show incendiar 18+

Kadar Zoltan

Published

on

Festival incendiar la Băile Cojocna: Mii de motocicliști, concerte și show-uri fierbinți!

Cea de-a XXVII-a ediție a Transilvania Bikers Bikefest, unul dintre cele mai mari festivaluri moto din România, promite un weekend exploziv la Băile Cojocna, între 30 mai și 1 iunie. Mii de motocicliști din țară și străinătate sunt așteptați să se bucure de concerte live, parade moto, concursuri, mâncare bună și un spectacol incendiar de foc.

Și, pentru cei peste 18 ani, organizatorii au pregătit o surpriză fierbinte: un spectacol de striptease care va încinge atmosfera sâmbătă seara, după show-ul pirotehnic susținut de Eternal Flames.

Pe scenă vor urca trupe îndrăgite precum Fără Zahăr, Țapinarii, Gili Barbu, Timpuri Noi, Onenightstand și Storytime – Nightwish Tribute, transformând Bikefest într-o adevărată petrecere rock.

Pentru pasionații de motoare, festivalul oferă și zone speciale pentru rulote (contra unei taxe suplimentare), iar biletele vor fi disponibile în curând pe AmBilet.ro.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Lumea frustrată de ce se întâmplă în traficul din Cluj. Se cere intervenția autorităților.

Kadar Zoltan

Published

on

Haos rutier în Cluj-Napoca: Șoferii cer măsuri urgente în intersecția de lângă Primărie

Intersecția din apropierea Primăriei Cluj-Napoca a devenit un punct nevralgic al traficului urban. Șoferii sunt revoltați de faptul că, deși regulile de circulație sunt clare, acestea sunt încălcate frecvent, iar autoritățile nu iau măsuri suficiente pentru a asigura respectarea lor.

Pe un grup local de Facebook, discuțiile despre această intersecție au devenit aprinse. Un utilizator a ridicat o întrebare simplă, dar relevantă: „Cei ce se află pe a doua bandă în intersecția respectivă au voie să facă dreapta? Eu știu că nu.” Răspunsurile nu au întârziat să apară, reflectând frustrarea și confuzia conducătorilor auto.

„Ar trebui să coloreze roșu banda aia”, a comentat M.F., sugerând că o semnalizare mai clară ar putea ajuta la evitarea confuziilor. În schimb, V.P. a avut o reacție tranșantă: „Nu!”.

B.G. a adus în discuție faptul că autoritățile au fost sesizate în legătură cu situația: „Nu au voie. Am făcut sesizare la poliție, au stat o zi de i-a direcționat, dar se încalcă regula frecvent. Sunt și nervoși dacă te încadrezi corect și nu îi lași să meargă.”

Într-un oraș în continuă expansiune, problema traficului devine tot mai presantă. L.D. subliniază că aglomerația sufocă Clujul: „Sasa e aglomerat Clujul până în gât, facem trenuleț până la fabrica de bere…”

Întrebarea lui S.F. este esențială în toată această discuție: „Marcajul ce zice?” Într-adevăr, o mai bună semnalizare și o aplicare riguroasă a regulilor de circulație ar putea reduce haosul și frustrarea șoferilor.

Problema nu este nouă, dar continuă să fie ignorată. Deși poliția a intervenit sporadic, nu pare să existe o soluție clară pentru a impune respectarea regulilor în această intersecție. Șoferii cer autorităților să ia măsuri urgente, fie printr-o semnalizare mai clară, fie printr-o monitorizare constantă a intersecției.

Rămâne de văzut dacă administrația locală va răspunde acestor nemulțumiri sau dacă intersecția de lângă Primărie va rămâne un punct fierbinte al traficului clujean.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Centura Clujului, aproape gata! Când scăpăm de infernul din trafic?

Kadar Zoltan

Published

on

Centura Clujului prinde contur! Primul tronson, gata mai repede decât te-ai aștepta?

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului avansează rapid, iar autoritățile speră că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Primarul Bogdan Pivariu a declarat că proiectul se află în faza finală de pregătire, iar lucrările pentru lărgirea Drumului Național Cluj-Florești sunt în plină desfășurare. Aceasta include o bandă suplimentară pe sens și piste pentru biciclete, ceea ce va fluidiza traficul și va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Sper ca lucrarea să fie terminată în acest an. Lărgirea drumului și prioritizarea transportului public vor aduce un mare beneficiu comunității. Și noi avem proiecte complementare care susțin această infrastructură modernizată”, a declarat edilul.

Primul tronson al Centurii Metropolitane are 2 kilometri, iar lucrările sunt realizate de compania Viarom. Odată finalizată, această secțiune va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zonă, oferind o alternativă reală pentru traficul aglomerat dintre Cluj-Napoca și Florești.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite