Connect with us

Prin Oras

Preşedintele CJ Clul, Alin Tișe, a „spart” în ultimele 6 luni, prin licitațiile atribuite de Consiliul Județean Cluj, circa 400 de milioane de euro pe asfaltări și deszapeziri

Alex Campian

Published

on

Preşedintele CJ Clul, Alin Tișe, a „spart” în ultimele 6 luni, prin licitațiile atribuite de Consiliul Județean Cluj, circa 400 de milioane de euro pe asfaltări și deszapeziri

Hrăpăreți și dominanți, așa au fost întotdeauna pedeliștii Emil Boc și Alin Tișe care au condus Clujul cu foarte puține pauze în ultimii 20 de ani.Povestitori și ineficienți. Amândoi, și primarul din Cluj-Napoca, și președintele Consiliului Județean Cluj, au la activ liste întregi de promisiuni neonorate și reușite administrative de divizia C.La nivel de România, Emil Boc a fost pur și simplu rușinat de dinamismul și realizările senzaționale ale lui Ilie Bolojan din Oradea. Bolojan i-a predat mincinosului și ineficientului Boc lecții adevărate în ultimii 12 ani despre cum se conduce o urbe investind, construind, realizând. Bolojan – mașină de realizări. Boc – mașină de gogoși verbale.Problema e că Bolojan începe să îi predea lecții de administrație județeană și lui Alin Tișe. După ce a rezolvat Oradea, Bolojan a trecut la județ, ca președinte, scăpând Bihorul de eternul șantaj al UDMR și implicându-se în dezvoltarea județului. Și nu e singurul care îl face pe Tișe să pară o umbră decizională.Puțin mai la nord-est de Cluj, județul vecin Bistrița-Năsăud, condus de Radu Moldovan, a explodat în ultimul deceniu: toate drumurile județene din Bistrița-Năsăud au fost supermodernizate, sistemul medical bistrițean a ajuns să privească de sus la cel clujean, căci Radu Moldovan, spre deosebire de Tișe, n-a cârpit, ci a construit de la zero un proiect medical ce pare extraterestru. Marii miniștri ai României din ultimii 10 ani au fost mai mult pe la Bistrița-Năsăud, căci au avut ce inaugura, pe la Cluj mai puțin, că… deh, realizări ciu-ciu.Ultimul exemplu, mega relevant, este din week-end, când s-a pus piatra de temelie contractuală pentru drumul expres ce va lega Bistrița de Cluj. Dacă acest drum expres, o realizare enormă la nivel regional, se realizează, el nu se datorează clujenilor, ci lui Radu Moldovan, ambițiosul președinte al CJ Bistrița-Năsăud. Sigur, o să ziceți că Bistrița-Năsăud avea interesul să se lege de Cluj, că e județ mai mic. Exact, de aia pierde Clujul în ultimii ani pași serioși de dezvoltare: din îngâmfare.Un exemplu? Alin Tișe, președintele CJ Cluj, nu a catadicsit să participe la întâlnirea de la Bistrița de sâmbătă, 12 februarie 2022, unde s-a semnat acordul interjudețean, și-a trimis subordonatul politic, pe vicele Marius Mânzat.Jenant. Pentru cei interesați, Alin Tișe va avea mereu o explicație. Dar realitatea e că președintele Consiliului Județean Cluj s-a burghezit în ultimii doi ani. Aidoma filmului celebru, a devenit Omul din Castelul Înalt: își vede nestingherit de proiecte imobiliare zăftoase făcute prin interpuși, nu mai face conferințe de presă „în carne și oase” decât foarte rar, preferă Zoom, nu se mai zbate pentru nimic, o ține langa cu realizarea Spitalului Regional, care a ajuns o duma politică mai ceva că Filarmonica lui Boc.Plictisit. Așa pare Tișe. Plictisit de funcție.Până și în relația cu presa, Tișe e plictisit. Iată cum arată „relația” CJ Cluj și presa clujeană: o lista de emailuri seci, scrise în limbaj de lemn.Iată atitudinea lui Radu Moldovan față de presa bistrițeană:De fapt, între Radu Moldovan și Alin Tișe, diferențele sunt că de la Viena la Ciurila. Deși tânăr și cu potențial enorm, Alin Tișe se comportă administrativ și mediatic ca un secretar de județ comunist, nu are nicio vână în el, nicio energie.De cealaltă parte…Priviți cum arată serviciul de primiri urgențe din Bistrița.Clujenii acceptă însă de ani de zile situația: UPU Cluj e o cocină, o rușine locală marca Spitalul Clinic Județean de Urgență.Clujenii acceptă însă de ani de zile situația: UPU Cluj e o cocină, o rușine locală marca Spitalul Clinic Județean de Urgență.In Cluj, lucrurile sunt „altfel”.Ia uitați la „tărănușii” de bistrițeni ce push bagă pe investiții! Depun proiecte, trag de ele, se duc la București să le vadă semnate, le implementează.Domnul Alin Tise gestioneaza falimente: a firmei Clujana, a firmei judetene de drumuri, a firmei judetene de paza si protectie.Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud își promovează județul peste tot unde poate. Ca un abțibild enervant, se lipește de orice eveniment, târg sau întâlnire. Nu îi e rușine cu portul popular tradițional, din contra, face din asta o oportunitate de „vânzare” a proiectelor turistice ale județului. Bistrița-Năsăud face show pe oriunde merge, la orice târg național sau internațional de turism: meșteri populari, ansambluri folclorice, bucătari, artiști populari, interesați-vă despre bistrițeni și o să vedeți că toți i-au ținut minte. În fruntea lor, fără figuri în cap, Radu Moldovan.La Cluj, Consiliul Județean susține același concept obosit: Produs de Cluj, unde politrucii partidului toacă banii pe „promovarea produselor tradiționale” CLUJENE, precum clopurile oșenești, tablele de șah și zacusca rădăuțeană.Mitropolitul Clujului, Andrei, se simte semnificativ mai bine în Bistrița-Năsăud unde are zeci de vizite anuale. Dacă nu îl vrea nimeni prin Cluj, cu gașca de „pocăiți” din primărie și cu inertul Tișe, se duce și mitropolitul unde e apreciat și iubit…Radu Moldovan știa că Bistrița-Năsăud pleacă cu șansa a treia pe palierul sportiv. Dar a băgat cărbuni pe foc la handbal și încearcă resuscitarea Gloriei. Pentru sport, Moldovan găsește bani de alocat. Tișe, nu.Domnul Tișe alocă abia câteva sute de mii de euro pentru cvadrupleta comunistă „Cultură, Culte, Tineret și Sport”. Mai jos aveți un mesaj de whatsapp dat de Tișe acum două zile către primarii PNL din județ, ÎNAINTE a se face comunicarea oficială a finanțării. Nu e vreo ilegalitate, dar ne arată cât de osificată e abordarea președintelui CJ Cluj. Județul pe care îl conduce nu există pe partea de turism, nu există pe partea de sport, nu există pe partea de proiecte culturale majore.Analiza de față e doar începutul unui șir de analize ce vor viza activitatea tuturor președinților de CJ din România. Așa că să nu se streseze domnul Tișe, fiindcă nu ne-a plătit nimeni. Când va fi cazul, o să analizăm activitatea lui Radu Moldovan, și analiza despre el nu va fi scutită de critici.Dar până atunci se naște o întrebare: oare nu are Alin Tișe, în calitate de ales suprem al județului, banii necesari să dezvolte județul? Oare județul Cluj a sărăcit, e vulnerabil din punct de vedere financiar?Nu, nicio vorbă. E doar indolență la mijloc, doar alocare proastă de resurse, doar lipsa de viziune, atât din partea lui Tișe, cât și a aparatului Consiliului Județean Cluj, fiindcă nu numai președintele e de vină pentru inerție, ci și întreaga șleahtă de atarnatori ce se bălăngăne zi de zi pe holurile instituției.Dimpotrivă, Alin Tișe și CJ Cluj au tocat în ultimele 6 luni, mai ales prin alocare pe licitații publice, SUTE de MILIOANE de EURO, pe deszăpeziri, amenajări de drumuri, cumva aceleași și aceleași rahaturi de investiții „ciclice” care fac să stea grasă clientela de partid și firmele care se înțeapă la banul public.Asta e problema noastră, că sumele sparte de CJ Cluj în sistemul public SEAP sunt foarte mari, nejustificat de mari pentru lipsa de realizări din acest mandat al lui Tișe și, în general, pentru obiectivele propuse de aceste alocări. În județul Cluj, după 32 de ani de democrație, încă suntem la asfaltări? Rușinos!În 2021 și în doar cele 45 de zile scurse din 2022, Consiliul Județean Cluj și președintele Alin Tișe au tocat 380 de milioane de euro, aproximativ 1,8 miliarde de lei, prin proiecte asumate ferm. Să le luăm pe rând.Domnul Tise e mereu ingrijorat de buget, se plange ca nu sunt bani, ca e greu. Ia uite cum a tocat CJ in 45 de zile peste 60 de milioane de euro: deszapeziri modernizari si reabilitari.Dar nu e o problemă pentru Alin Tișe, Consiliul Județean a băgat în 2021 incredibila cifră de peste 130 de milioane de euro în firma Dacia Asphalt. Mai jos aveți marile licitații ale CJ Cluj din august 2021 și până acum. Doar drumuri și deszapeziri, plus o tonă de bani băgați în proiectul eșuat al CMID – Centrul de management Integrat al deșeurilor.În rest, zero viziune, zero proiecte majore. Niciun vis. Niciun proiect-emblemă.Povestitorul Tișe nu știe să viseze, proiectele mari și înălțătoare, ce ar trebui să fie amprenta unui județ precum Clujul, inima Transilvaniei, lipsesc cu desăvârșire.Problema lui Tișe: perspective încețoșate privind viitorul carierei sale politiceSupica băltită în care se scaldă Alin Tișe acum e foarte periculoasă, căci acest mandat al său a fost foarte slab: în afară de o atitudine mai calmă față de orice, de faptul că s-a preocupat mai mult să se împace cu dușmanii tradiționali (pe care tot el i-a creat) și dincolo de pozițiile politice corecte de anul trecut împotriva lui Ludovic Orban, președintele Alin Tișe e într-o dilema cât casa: nu știe cum îi arată viitorul politic.Pe de o parte, Tișe spune în zeflemea că nu ar fi o problemă dacă ar renunta de tot la politică, fiindcă are din ce trăi (și are din ce trăi, din business-uri corecte). Dar asta e o melodie pentru urechile naivilor.După 20 de ani de politică la nivel înalt în județ, nu te crede nimeni când o dai cu placa retragerii.Cel mai probabil, Emil Boc nu va mai candida la Primăria Cluj-Napoca în 2024, având în față provocarea unei posibile candidaturi la președinția României, pe de altă parte, siguranța unei poziții de top în angrenajul de la Bruxelles, negociată din timp de europarlamentarul Daniel Buda, șeful PNL Cluj și adevărata mână dreaptă a lui Emil Boc.Buda e un personaj-cheie pentru viitorul lui Tișe, deși președintele CJ Cluj înnebunește să știe că depinde Buda în orice secundă. Marea întrebare e cine va fi alesul lui Boc pentru a prelua primăria celui mai bogat oraș din România, din afara Bucureștiului?În absența oricărei poziții din partea PSD și cu un USR dezabuzat, Boc are privilegiul medieval de a numi un succesor. O vreme, se credea că linia de sânge politic nu poate fi continuată decât cu Tișe. Și, în multe privințe, așa ar trebui să fie, având în vedere experiența politică și administrativă a actualului președinte al CJ Cluj, vârsta potrivită, vechimea în partid. Dar Tișe nu e varianta câștigătoare pentru Buda, cel care își va impune dorința cu adevărat și în fața partidului, și în fața lui Boc.Daniel Buda preferă varianta anonimului Ovidiu Câmpean, un tânăr soldat politic, director în primărie, dar deja cu experiență apreciabilă în actul administrativ. Câmpean e alegerea lui Buda din mai multe motive: au ani de zile de colaborare fără probleme, Buda l-a protejat mereu în cariera politică, Tișe are un trecut care dovedește că e incontrolabil politic, Câmpean e supus (deocamdată) și ascultător.Mai e mult până departe și, până la localele din 2024, nimeni pe la Cluj nu se grăbește. Nu se pripește.Alin Tișe are avantajul de a lucra direct cu toți primarii din județ, cu care are o relație foarte bună. Primarii sunt colectorii adevăratelor voturi pentru o filială de partid, așa că Tișe are oricând argumente de pus pe masă.Și Tișe mai are doi ani și un pic că să repare ineficiența din acest mandat despre care a promis că va fi la standarde europene. Și nu e. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom