Connect with us

Prin Oras

EXCLUSIV – Cum arată și ce scrie în protocolul pentru metrou cu care se laudă Emil Boc și Sorin Grindeanu

Alex Campian

Published

on

PREGĂTIȚI-VĂ DE ZECE ANI DE MIZERIE ȘI MUNICIPIU BLOCAT: Metroul și trenul metropolitan au primit undă verde de la Guvern

Nu demult, atât primarul Emil Boc cât și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu nu mai conteneau cu anunțurile și declarațiile referitoare la semnarea protocolului pentru construirea metroului din Cluj-Napoca. Nici unul dintre ei nu au oferit detalii specifice despre conținutul documentului așa cum ar fi fost normal pentru informarea corectă a cetățenilor.Ziar de Cluj a intrat în posesia celebrului protocol. Documentul are trei pagini, din care prima pagină conține informațiile introductive, pe pagina a doua sunt explicate atribuțiile fiecărei părți implicate în protocol, iar pe ultima pagină sunt 11 semnături.Pagina 1 a protocolului:„În calitate de autoritate contractantă și beneficiar, Asocierea UAT Municipiul Cluj-Napoca – UAT Florești, se va ocupa de pregătirea documentelor de finanțare și va semna contractele de finanțare”, se arată în articolul 1 al protocolului.Potrivit documentului, Ministerul Transporturilor va sprijini Primăria Cluj-Napoca la pregătirea documentelor pentru fonduri europene.„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va sprijini direct Asocierea UAT Municipiul Cluj-Napoca – UAT Florești pentru a fi desemnată beneficiar eligibil al fondurilor europene pentru transporturi, asigurând asistența tehnică, economică și juridică corespunzătoare prin direcțiile de specialitate”, scrie în articolul 2.Ministerul Transporturilor se va ocupa de asigurarea banilor pentru construirea metroului, dar în anumite limite stabilite anual.„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va asigura finanțarea obiectivului de investiții din fonduri externe rambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, este precizat în articolul 3.Licitațiile vor fi organizate de Primărie. Tot Primăria va desemna și câștigătorii licitațiilor necesare pentru realizarea și punerea în funcțiune a metroului.„În calitate de autoritate contractantă, UAT Municipiul Cluj-Napoca – lider al asocierii, se va ocupa de derularea tuturor procedurilor de atribuire necesare și contractarea tuturor serviciilor, lucrărilor și produselor necesare conform planului de achiziții, precum și supervizarea derulării contractelor menționate anterior pe timpul execuției.Autoritatea contractantă UAT Municipiul Cluj-Napoca – lider al asocierii și cu sprijinul direct al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, înainte de finalizarea obiectivului de investiții „Magistrala I de metrou Cluj”, va desemna, conform dispozițiilor legale, Operatorul care pe baza unui Contract de servicii publice va asigura operarea și mentenanța, va asigura preluarea corespunzătoare și va participa la probele și testele tehnologice de punere în funcțiune”, se arată în articolele 4 și 5.Conform protocolului, compensația aferentă prestării serviciului de transport public cu metroul, precum și modul de acordare a acesteia, va fi stabilită prin Contractul de servicii publice, în conformitate cu cadrul legal privind susținerea transportului de călători cu metroul.Pagina 3 a protocolului:Anul trecut în noiembrie, a fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru metrou într-o ședință extraordinară de Consiliu Local. Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.Investiția totală este de peste 2 miliarde euro. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Drive-Thru în Mănăștur: Gata să deschidă porțile! / “Au muncit până la 6 seara chiar și înainte de Florii

Stefania Heinz

Published

on

În ultimii ani, Mănășturul s-a transformat vizibil. Primăria a făcut investiții semnificative în zona de la Terenuri, iar apoi a demarat demolările chioșcurilor insalubre de la stația Minerva. Acum, atenția se îndreaptă către inaugurarea Drive-Thru, unde renovările au fost finalizate într-un timp record.

După ce chioșcurile de la stația Minerva din Mănăștur au fost demolate și zona a fost reamenajată de către municipalitate, lucrările de modernizare au început și la McDrive.

La începutul anului 2024, restaurantul McDonald’s din Mănăștur a intrat în șantier pentru a fi adus la standarde noi. “Am fost temporar închis, dar veți fi încântați de rezultat!”, au scris reprezentanții McDonald’s pe un banner.

Chiar și în Duminica Floriilor, muncitorii au lucrat intens la restaurant, pregătindu-l pentru deschidere.

Locuitorii din Mănăștur își exprimă îngrijorarea pe pagina de Facebook “Trăiesc în Mănăștur” în legătură cu impactul renovării asupra traficului din zonă, mai ales că zona se intersectează cu coborârea autovehiculelor din benzinăria Petrom, situată la câțiva metri distanță de Drive-Thru.

Municipalitatea se pregătește să modernizeze și Parcul Primăverii din Mănăștur, urmând să desființeze benzinăria MOL din zonă. Acest proiect include amenajarea și revitalizarea Parcului Primăverii și a străzilor adiacente, precum str. Ion Meșter, str. Emil Cioran și str. Almașului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite