Connect with us

Eveniment

Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour și Lidl, amendate cu 750.000 de lei

Diana Petrescu

Published

on

Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour și Lidl, amendate cu 750.000 de lei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a extins controalele în marile reţele de retail la nivelul întregii ţări, marţi fiind verificate 65 de unităţi, care au fost amendate, în total, cu 772.000 lei pentru neregulile constatate, conform unui comunicat al ANPC, relatează Agerpres.Controalele au vizat magazine aparţinând lanţurilor Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, în toate fiind găsite nereguli, informează G4media.ro„Am schimbat „picătura chinezească” pe o adevărată cascadă de acţiuni la nivel naţional. Rezultatele primelor controale din Bucureşti şi de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel naţional. Trebuie să arătăm că întreaga Autoritate funcţionează ca o maşinărie şi are o abordare unitară la nivelul întregii ţări. Pentru noi nu există mai multe variante de consumatori, ci doar unul singur: cetăţeanul român. Fie că acesta locuieşte la oraş sau în mediul rural, merită să fie tratat cu respect şi trebuie să ştie că noi suntem aici pentru a-l proteja. Nu amenzile sunt importante, ci modul în care operatorii economici îşi schimbă abordarea de până acum. Murdarul trebuie să devină curat, dezordinea ordine şi nepăsarea atenţie! Mulţumesc public colegilor mei comisari din rândurile cărora şi eu fac parte. Chiar dacă avem salariile cele mai mici dintre toate autorităţile de control rezultatele muncii noastre sunt din ce în ce mai vizibile. Ne vom opri când nu vom mai găsi motive de sancţionare la niciun magazin!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.În urma acţiunilor întreprinse, într-o singură zi, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare totală de 772.000 lei şi măsuri complementare: oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe; oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 6 magazine, oprirea temporară a prestării de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 25 de unităţi; a fost propusă sancţiunea complementară de închidere temporară a unităţii, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 2 magazine.La nouă unităţi s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acţiuni de zilele trecute şi, fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activităţii comerciale.Printre cele mai frecvente abateri constatate de către echipele de control se numără: comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate; comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale care prezentau insecte în ambalaj; comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată şi cu acumulări de gheaţă în ambalaj); comercializarea unor fructe şi produse din carne cu modificări organoleptice evidente şi urme de mucegai; comercializarea a diverse sortimente de salate fără informaţii privind data şi ora deschiderii ambalajului, deşi acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere; comercializarea unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producţie, deşi acestea aveau valabilitate două ore din momentul producţiei; utilizarea unui spaţiul de expunere al produselor preambalate şi congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurităţi mecanice, insecte moarte (muşte şi gândaci de bucătărie); prezenţa, în sistemul de ventilaţie al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate; utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu insecte moarte, resturi şi reziduri alimentare; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masa caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depăşeau valoarea de 4-8 grade C necesară).De asemenea, comisarii ANPC au mai sancţionat: utilizarea unor spaţii de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii; utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură şi grăsimi; prezenţa în magazin a gândacilor; existenţa pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat; comercializarea unor mărţişoare din argint, fără a deţine autorizaţie pentru comerţul obiectelor din metale preţioase; nereguli în ceea ce priveşte promoţiile; deficienţe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilităţii minimale; lipsa informaţiilor referitoare la ingredientele cu potenţial alergen; practici comerciale înşelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând preţurile din magazin (exemplu „Super ofertă”, „cel mai mic preţ” etc.); neconcordanţă între preţul la raft şi cel de la casa de marcat; utilizarea, în magazine a unor automate neracordate la apă curentă, deşi aceasta era necesară pentru preparatele pe care le asigurau; comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorate; utilizarea unor mijloace de măsurare neverificate metrologic.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom