Connect with us

Sport

Licitații pentru supervizarea lucrărilor la loturile „blocate în contestații” de pe Autostrada Transilvania. Contracte de peste 90 mil. lei

Stefan Petre

Published

on

Licitații pentru supervizarea lucrărilor la loturile „blocate în contestații” de pe Autostrada Transilvania. FOTO: Asociația Pro Infrastructură - Facebook

Ştiri din Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat recent două licitații pentru supervizarea lucrărilor pe loturile Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia, „blocate” în contestații.

Licitații pentru supervizarea lucrărilor la loturile „blocate în contestații” de pe Autostrada Transilvania. FOTO: Asociația Pro Infrastructură – Facebook

   CNAIR a lansat două licitații pentru servicii ce supervizare a lucrărilor la mai multe „loturi-problemă” ale Autostrăzii Transilvania.   Este vorba, pe de o parte, de Servicii de Supervizare „Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550)”, contract estimat la 38,9 – 45,9 milioane de lei. Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate – preț,  prețul ofertei reprezentând 35% din punctaj. Durata contractului este de 158 de luni (13 ani și două luni). Contractul este finanțat cu fonduri din Programul Operational Transport (POT) 2021-2027. Ofertele pot fi depuse până la 21 noiembrie.A doua licitație se referă la contractarea de Servicii de Supervizare „Proiectare și Execuție pentru realizarea Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3C: Suplacu de Barcau-Bors, Subsectiunea 3C2: Chiribis – Biharia (km 30+550 – km 59+100)”. Contractul este estimat la 39,3 – 46,4 milioane de lei, iar ofertele pot fi depuse până la 16 noiembrie 2023. Ca și în cazul anterior, durata contractului este de 158 de luni (13 ani și două luni), iar finanțarea este asigurată prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027. Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate – preț,  prețul ofertei reprezentând 35% din punctaj.  Atât lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), cât și Chiribiș – Biharia (29 km) sunt blocate în contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel București (CAB). Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost câștigat de Erbașu, dar a fost contestat de Nurol și Precon la CNSC. Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor abandonate de Bechtel pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, însă Precon și Nurol au depus pe 15 septembrie contestații la CNSC. Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.Pe de altă parte, lotul Chiribiș – Biharia (29 km) a fost câștigat de Precon, dar contestat de Strabag la CAB. Curtea de Apel București a stabilit pentru 18 octombrie termen la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon (România). CNAIR a desemnat în iunie constructorul Asocierea de constructori din România Precon – Citadina, însă Strabag a depus contestație la CNSC și a pierdut pe fond. Ulterior, a depus contestație și la Curtea de Apel București. Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite