Connect with us

Sport

Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”

Stefan Petre

Published

on

Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

Actualitate

Păstrarea trecerii la nivel cu calea ferată în zona Tăietura Turcului ar putea reprezenta o soluție cu „potențial mortal”.

Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

  Asociația Pro Infrastructură (API) atrage atenția asupra riscurilor la care vor fi expuși pietonii și bicicliștii în cazul menținerii trecerii la nivel cu calea ferată din zona pasajului rutier Tăietura Turcului. De altfel, nu este prima dată când proiectul din zona Tetarom, un pasaj rutier așteptat de clujeni, este criticat de membrii asociației.  În decembrie 2022, edilul Emil Boc anunța că execuția propriu-zisă a lucrărilor la pasajul rutier de la Tăietura Turcului ar putea începe spre finalul acestui an. Ministerul Transporturilor urmează să emită autorizația de construcție pentru pasajul Tăietura Turcului. Soluția autorităților, prin menținerea trecerii la nivel cu calea ferată, este criticată de reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, care propun abordări alternative, precum realizarea unor subtraversări pentru pietoni.   „Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului. (…).Am explicat riscurile mortale pe care le aduce prostia menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, și beneficiile aduse de soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal”, avertizează membrii asociației, prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook. 
„Riscăm situații tragice”Pasajul peste calea ferată, în zona Tăieturii Turcului, aflat în faza de proiectare, va aduce o soluție de lungă durată la problema ambuteiajelor din zonă. Încă din vara lui 2023, decizia de a menține trecerea la nivel a fost criticată de specialiștii în domeniu. „Ne ducem încet către un dezastru sau cel puțin vom avea o lucrare ce nu va avea nicio utilitate pentru Cluj. După cum arată și cei de la Pro Infrastructura, riscăm să avem situații tragice, dacă se va implementa soluția promovată de CFR.  E obligatoriu să înțelegem importanța pasajului de la Tăietura Turcului pentru clujeni”, a declarat deputatul USR de Cluj, Viorel Băltărețu. De altfel, deputatul clujean a făcut o interpelare către ministerul Transporturilor prin care solicita clarificări cu privire la siguranța pietonilor, dar și ai viitorilor pasageri ai trenului metropolitan în condițiile realizării pasajului superior din zona Tăietura Turcului. CITEȘTE ȘI: 
Viorel Băltărețu, USR Cluj: „Proiectul pasajului de pe Tăietura Turcului e neviabil”Potrivit ministerului de profil, momentan nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru pasajul din zona Tetarom.„În acest moment nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru Pasajul Superior Rutier de la Tăietura Turcului.Execuția lucrărilor la trecerea la nivel cu calea ferată de în zona Tăietura Turcului, situată între stațiile Cluj-Napoca și Baciu Triaj face parte din contractul aferent Lotului 1 de lucrări, Cluj-Napoca – Aghireş, al proiectului de reabilitare a liniei.Referitor la proiectul de tren metropolitan dezvoltat pe raza Sucursalei Regionale CF Cluj, menționăm faptuł că specialiștii din cadrul SRCF Cluj au acordat suport tehnic, atât Primăriei Cluj-Napoca, pentru proiectul Trenul Metropolitan, cât şi Consiliului Județean Bihor, pentru proiectul Tram Train Oradea.Precizăm faptul că trecerea la nivel de de cale ferată din zona Tăietura Turcului va fi prevăzută cu dale elastice, iar suprafața acesteia va fi extinsă pentru amenajarea de trotuare şi piste pentru biciclete, în vederea asigurării mobilității pasagerilor care vor călători cu trenul Metropolitan Cluj”, se arată în răspunsul ministerului Transporturilor la solicitarea deputatului Viorel Băltărețu. „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”Proiectul viitorului tren metropolitan prevede realizarea a două peroane în zona Tetarom, cu trecere la nivelul căii ferate. În acest context, pietonii, cicliștii, precum și persoanele cu dizabilități vor fi nevoite să treacă peste șine pentru a ajunge pe celălat sens. „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată. Nu și Cluj-Napoca. Proiectul de reabilitare a liniei Cluj-Episcopia Bihor prevede un pasaj rutier nou la celebra Tăietură a Turcului, dar păstrează și trecerea la nivel! Așadar, șoferii primesc un viaduct rapid și sigur, iar «loserii» de pietoni și «hipsterii» care vor transport verde cu trenul metropolitan sunt lăsați să-și riște viața”, avertizau reprezentanții API în vara acestui an. CITEȘTE ȘI: 
SUBTRAVERSARE, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului: „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”Alternativa ar putea fi reprezentată de realizarea unei subtraversări în zona Tetarom, pentru a asigura circulația în siguranță a pietonilor, cicliștilor și persoanelor cu dizabilități.Implementarea unei subtraversări poate fi decisă, în ultimă instanță, de ministerul Transporturilor. „Este doar o chestiune de timp până când  «soluția» avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești”, avertizează API. Însă, soluția realizării pasajului rutier superior din zona Tăietura Turcului, prin  păstrarea la sol a trecerii la nivel va fi cel mai probabil menținută. La finalul anului trecut, România a semnat contractele pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare de 7,68 miliarde de lei. Lucrările ar urma să se finalizeze în 2026.Modernizarea pasajului de la Tăietura Turcului, un obiectiv solicitat și așteptat de clujeni, este parte a contractului de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

David Popovici devine cel mai rapid înotător din istorie la 50, 100 și 200 m liber

Maria Costea

Published

on

David Popovici face din nou istorie: cel mai rapid om din toate timpurile la 50, 100 și 200 de metri liber

La doar 20 de ani, David Popovici continuă să redefinească limitele natației mondiale. Vineri, 11 aprilie, sportivul român a anunțat cu mândrie pe pagina sa de Facebook că a devenit primul om din lume care a spart toate cele trei bariere de elită în stilul liber:

  • Sub 22 de secunde la 50 m

  • Sub 47 de secunde la 100 m

  • Sub 1:43 la 200 m

Performanța care a completat acest trio legendar a fost reușită chiar vineri, când Popovici a obținut un nou record național la 50 m liber, cu timpul de 21.83 secunde.

„De asta sunt tare mândru”, a scris David, într-un mesaj sincer și emoționant, care a rezonat cu fanii din toată lumea.


O revenire conștientă, după Jocurile Olimpice de la Paris

După ce a urcat din nou pe podium la Jocurile Olimpice de la Paris, Popovici a decis să ia o pauză de opt luni. Nu din cauza oboselii fizice, ci pentru a-și regăsi echilibrul interior.

„A fost nevoie de timp – pentru a respira, a mă bucura, pentru a înțelege ce am realizat și mai ales, pentru a mă reconecta cu de ce-ul din spatele acestui drum”, a explicat el.

Campionul vorbește deschis despre faptul că adevărata performanță nu înseamnă doar antrenamente sau medalii, ci mai ales claritate mentală, echilibru și bucuria sinceră de a înota.

„Am ales conștient această pauză, iar acum revin cu și mai multă claritate, motivație și încredere.”


Titluri naționale și un mesaj către fani

La Campionatele Naționale de Înot de la Otopeni, Popovici a cucerit deja aurul la 50 m, 100 m și 200 m liber, cu un timp excelent de 1:45.07 în proba de 200 m.

În stilul său autentic, David nu s-a limitat doar la medalii – a transmis și un mesaj deschis fanilor, invitându-i să fie parte din povestea înotului românesc:

„Energia voastră contează mai mult decât credeți!”


David Popovici nu doar că face valuri în bazin, ci și în inimile oamenilor. Cu maturitatea unui campion și sufletul unui adevărat lider, el inspiră o generație întreagă. Iar povestea lui abia începe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite