Connect with us

Sport

Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”

Stefan Petre

Published

on

Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

Actualitate

Păstrarea trecerii la nivel cu calea ferată în zona Tăietura Turcului ar putea reprezenta o soluție cu „potențial mortal”.

Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

  Asociația Pro Infrastructură (API) atrage atenția asupra riscurilor la care vor fi expuși pietonii și bicicliștii în cazul menținerii trecerii la nivel cu calea ferată din zona pasajului rutier Tăietura Turcului. De altfel, nu este prima dată când proiectul din zona Tetarom, un pasaj rutier așteptat de clujeni, este criticat de membrii asociației.  În decembrie 2022, edilul Emil Boc anunța că execuția propriu-zisă a lucrărilor la pasajul rutier de la Tăietura Turcului ar putea începe spre finalul acestui an. Ministerul Transporturilor urmează să emită autorizația de construcție pentru pasajul Tăietura Turcului. Soluția autorităților, prin menținerea trecerii la nivel cu calea ferată, este criticată de reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, care propun abordări alternative, precum realizarea unor subtraversări pentru pietoni.   „Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului. (…).Am explicat riscurile mortale pe care le aduce prostia menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, și beneficiile aduse de soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal”, avertizează membrii asociației, prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook. 
„Riscăm situații tragice”Pasajul peste calea ferată, în zona Tăieturii Turcului, aflat în faza de proiectare, va aduce o soluție de lungă durată la problema ambuteiajelor din zonă. Încă din vara lui 2023, decizia de a menține trecerea la nivel a fost criticată de specialiștii în domeniu. „Ne ducem încet către un dezastru sau cel puțin vom avea o lucrare ce nu va avea nicio utilitate pentru Cluj. După cum arată și cei de la Pro Infrastructura, riscăm să avem situații tragice, dacă se va implementa soluția promovată de CFR.  E obligatoriu să înțelegem importanța pasajului de la Tăietura Turcului pentru clujeni”, a declarat deputatul USR de Cluj, Viorel Băltărețu. De altfel, deputatul clujean a făcut o interpelare către ministerul Transporturilor prin care solicita clarificări cu privire la siguranța pietonilor, dar și ai viitorilor pasageri ai trenului metropolitan în condițiile realizării pasajului superior din zona Tăietura Turcului. CITEȘTE ȘI: 
Viorel Băltărețu, USR Cluj: „Proiectul pasajului de pe Tăietura Turcului e neviabil”Potrivit ministerului de profil, momentan nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru pasajul din zona Tetarom.„În acest moment nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru Pasajul Superior Rutier de la Tăietura Turcului.Execuția lucrărilor la trecerea la nivel cu calea ferată de în zona Tăietura Turcului, situată între stațiile Cluj-Napoca și Baciu Triaj face parte din contractul aferent Lotului 1 de lucrări, Cluj-Napoca – Aghireş, al proiectului de reabilitare a liniei.Referitor la proiectul de tren metropolitan dezvoltat pe raza Sucursalei Regionale CF Cluj, menționăm faptuł că specialiștii din cadrul SRCF Cluj au acordat suport tehnic, atât Primăriei Cluj-Napoca, pentru proiectul Trenul Metropolitan, cât şi Consiliului Județean Bihor, pentru proiectul Tram Train Oradea.Precizăm faptul că trecerea la nivel de de cale ferată din zona Tăietura Turcului va fi prevăzută cu dale elastice, iar suprafața acesteia va fi extinsă pentru amenajarea de trotuare şi piste pentru biciclete, în vederea asigurării mobilității pasagerilor care vor călători cu trenul Metropolitan Cluj”, se arată în răspunsul ministerului Transporturilor la solicitarea deputatului Viorel Băltărețu. „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”Proiectul viitorului tren metropolitan prevede realizarea a două peroane în zona Tetarom, cu trecere la nivelul căii ferate. În acest context, pietonii, cicliștii, precum și persoanele cu dizabilități vor fi nevoite să treacă peste șine pentru a ajunge pe celălat sens. „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată. Nu și Cluj-Napoca. Proiectul de reabilitare a liniei Cluj-Episcopia Bihor prevede un pasaj rutier nou la celebra Tăietură a Turcului, dar păstrează și trecerea la nivel! Așadar, șoferii primesc un viaduct rapid și sigur, iar «loserii» de pietoni și «hipsterii» care vor transport verde cu trenul metropolitan sunt lăsați să-și riște viața”, avertizau reprezentanții API în vara acestui an. CITEȘTE ȘI: 
SUBTRAVERSARE, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului: „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”Alternativa ar putea fi reprezentată de realizarea unei subtraversări în zona Tetarom, pentru a asigura circulația în siguranță a pietonilor, cicliștilor și persoanelor cu dizabilități.Implementarea unei subtraversări poate fi decisă, în ultimă instanță, de ministerul Transporturilor. „Este doar o chestiune de timp până când  «soluția» avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești”, avertizează API. Însă, soluția realizării pasajului rutier superior din zona Tăietura Turcului, prin  păstrarea la sol a trecerii la nivel va fi cel mai probabil menținută. La finalul anului trecut, România a semnat contractele pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare de 7,68 miliarde de lei. Lucrările ar urma să se finalizeze în 2026.Modernizarea pasajului de la Tăietura Turcului, un obiectiv solicitat și așteptat de clujeni, este parte a contractului de reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom