Connect with us

Sport

Noi reguli pentru utilizarea trotinetelor electrice: RCA obligatoriu, vârsta minimă – 16 ani și examen din legislația rutieră

Stefan Petre

Published

on

Noi măsuri pentru utilizarea în siguranță a trotinetelor electrice pe șosele. FOTO: monitorulcj.ro

Actualitate

Deputații au dezbătut marți noi reguli privind utilizarea trotinetelor electrice, pentru creșterea siguranței rutiere. Asigurarea ar putea deveni obligatorie, la fel și examinarea din legislația rutieră.

Noi măsuri pentru utilizarea în siguranță a trotinetelor electrice pe șosele. FOTO: monitorulcj.ro

  Noi reguli pentru utilizatorii de trotinete electrice au fost discutate în comisia juridică din Camera Deputaţilor, marți. Un proiect de lege propune ca, pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă cel puțin 16 ani, iar proprietarii vehiculului trebuie să dețină o asigurare obligatorie.  Mai mult, utilizatorii vor fi examinați cu privire la legislația rutieră. În cazul trotinetelor electrice în regim de self-service, se va completa un chestionar de cinci întrebări obligatorii, referitoare la legislația rutieră. Partidele, consens în parlament în privința trotinetelor Liderul deputaţilor PNL, Gabriel Andronache, a declarat marţi că grupul de lucru constituit la nivelul comisiei juridice din Camera Deputaţilor a reuşit să ajungă la consens toate partidele politice reprezentate în Parlament, privind instituirea de noi reguli în materia utilizării trotinetelor electrice în cadrul comunităţilor, scrie Hotnews.  „Am spus de la început că din punctul nostru de vedere trotineta electrică reprezintă un mijloc de mobilitate urbană, nu ne propunem să interzicem acest mijloc de transport prin normele pe care le adoptăm, ci să facem acest mijloc de transport mai prietenos cu comunitatea. Şi atunci, normele pe care le veţi regăsi în proiectul adoptat astăzi de comisia juridică a Camerei Deputaţilor se referă printre altele la instituirea unei obligaţii de asigurare pentru cei care utilizează trotineta electrică, cu precizarea că pentru trotinetele aflate în regim de self service adică cele care se închiriază, există deja o astfel de asigurare, ceea ce reprezintă o conduită de bună practică”, a explicat deputatul PNL, Gabriel Andronache, după şedinţa comisiei juridice. Andronache a precizat că pentru ceilalţi utilizatori de trotinete electrice adică cei care sunt proprietari de trotinetă electrică, urmează să se instituie o obligaţie de asigurare generală urmând ca ASF să emită normele în sensul acesta.  „Există o scăpare din punctul nostru de vedere, pe care o vom remedia în proiectul pus în dezbatere publică de către ASF, în sensul în care doar în aparenţă definesc obligaţia de asigurare pentru trotinetele electrice, deoarece au introdus existenţa unei greutăţi de minim 25 kg şi o viteză minimă constructivă de 14 km/h. Noi vom reduce greutatea astfel încât să intre şi trotinetele electrice în categoria obligaţiei de asigurare pentru toate vehiculele de tipul acesta”, a explicat Gabriel Andronache. Examinare din legislația rutierăDe asemenea în proiectul de lege a mai fost introdusă obligaţia pentru cei care închiriază trotinete să completeze un formular cu cinci întrebări minime, obligatorii, de educaţie din legislaţia rutieră.  O altă prevedere este aceea de a utiliza cască de protecţie dar în anumite condiţii, pentru că din statisticile Poliţiei, toate accidentele mortale sau cu răni grave au fost generate de situaţiile în care utilizatorii de electrică sau de biciclete electrice nu purtau cască. Deputaţii din Comisia juridică urmează să pună în consens noile propuneri cu un alt proiect de care să stabilească toate sancţiunile pentru nerespectarea prevederilor acestei legi cu privire la circulaţia pe drumurile publice a trotinetelor electrice. După dezbaterile din Comisia Juridica proiectul de lege urmează să intre în dezbaterea plenului. Camera Deputaților este forul decizional în acest caz. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom