Connect with us

Actualitate

Protest spontan al transportatorilor români, traficul din Cluj afectat

Diana Petrescu

Published

on

Miercuri, ora 10:00. DN1 E60 a devenit arenă pentru o demonstrație masivă organizată de transportatorii din județul Cluj. Zeci de camioane și TIR-uri au invadat artera principală, semnând un protest sonor împotriva ceea ce ei consideră a fi o povară fiscală excesivă impusă asupra industriei lor.

Protestul, însoțit de un blocaj total al traficului, a paralizat zona Cluj-Napoca și sectoarele adiacente, precum Gilău-Florești și Huedin. Cu mașinile rulând la o viteză redusă de aproximativ 10 km/h, transportatorii au făcut cunoscută disconfortul lor față de ceea ce ei numesc „un sistem fiscal disproporționat și inechitabil”.

Pe caroseriile camioanelor, mesaje precum „Jos Mafia ASF”, „Vrem fapte nu promisiuni” și „Stop joc” au fost lipite în semn de protest. Nu doar Clujul a fost afectat, ci și alte zone din țară au fost martore la astfel de manifestații, inclusiv București, Bacău, Sibiu, Buzău și Timișoara.

Revendicările transportatorilor cuprind o serie de puncte ce vizează reformarea legislației care le afectează direct activitatea. Printre acestea se numără cerința de plafonare a RCA-ului la 5.000 de lei pentru B 0, amendarea unei Ordonanțe de Urgență din 1997 care reglementează toleranțele la mase și dimensiuni, sau armonizarea legislației naționale cu Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi și tarifele pentru utilizarea rețelei de drumuri fără dublă taxare.

De asemenea, transportatorii își exprimă nemulțumirea față de gestiunea precară a ASF-ului în ceea ce privește sistemul de asigurări RCA, precum și față de timpii extrem de lungi de așteptare la frontiere, care generează pierderi de sute de euro zilnic pentru transportatorii români.

Aceștia consideră că situația lor este afectată nu doar de neaderarea la Schengen, ci și de birocrația excesivă la care sunt supuși în frontiere, subliniind probleme legate de controlul greoi al autorităților române în aceste zone și neregulile privind cântările la frontieră. În plus, se plâng de o eventuală scumpire a vignetei în anii următori și de nivelul ridicat al accizei la motorină, o taxă pe care nu o pot recupera așa cum se întâmplă în alte țări.

În timp ce transportatorii continuă să-și strige nemulțumirile pe șoselele țării, autoritățile sunt așteptate să răspundă și să găsească soluții pentru aplanarea tensiunilor și rezolvarea problemelor semnalate.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Atenție, șoferi! Parcarea din Piața Mihai Viteazul complet închisă

Alex Campian

Published

on

Reabilitare parcare Piața Mihai Viteazul Cluj-Napoca | Închidere temporară iunie–iulie 2025

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat că parcarea la sol din Piața Mihai Viteazul va intra într-un amplu proces de reabilitare. În cadrul lucrărilor va fi instalat un sistem modern de control al accesului, plată și monitorizare video.

Lucrările vor începe pe data de 3 iunie 2025 și vor dura până pe 14 iulie 2025, perioadă în care parcarea va fi complet închisă.

„Parcarea din Piața Mihai Viteazul va intra într-un proces de reabilitare. Vor fi implementate soluții moderne pentru acces, plată și supraveghere video. Pentru finalizarea acestor lucrări, este necesară închiderea temporară a parcării între 03.06.2025 și 14.07.2025”, au transmis reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom