Connect with us

Administratie

VIDEO: Inovare medicală la Spitalul de Recuperare: Aparatură robotizată și modernizare infrastructură

Stefania Heinz

Published

on

Proiectele de succes implementate la Spitalul Clinic de Recuperare din Cluj-Napoca au fost prezentate joi, 14 martie a.c., de către președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe. Aceste proiecte, finanțate prin fonduri europene, au reprezentat investiții semnificative în modernizarea și îmbunătățirea calității serviciilor medicale oferite de instituția sanitară.

Spitalul de Recuperare din Cluj-Napoca, singurul de acest gen cu profil multidisciplinar în Transilvania și unul dintre cele două din țară, a beneficiat de investiții în valoare de peste 11 milioane de euro în ultimii opt ani. Acest sprijin financiar, provenit atât din fonduri europene cât și din bugetul Consiliului Județean Cluj, a fost direcționat către modernizarea infrastructurii și achiziționarea de echipamente medicale de ultimă generație.

Una dintre investițiile semnificative în derulare este proiectul european gestionat de Consiliul Județean Cluj, care vizează dotarea Ambulatoriului Spitalului de Recuperare cu 37 de aparaturi medicale și sisteme robotizate de recuperare. Aceste echipamente moderne, inclusiv o cameră hiperbară, sunt esențiale pentru îmbunătățirea procesului de diagnosticare și tratament al pacienților.

Valoarea totală a primelor 25 de echipamente medicale și aparaturi robotice furnizate și puse în funcțiune este de 10.010.800 de lei, cu T.V.A. inclus. Printre aceste dotări se numără un ecograf 4D, un sistem robotizat pentru mers și susținerea pacienților în mers, precum și un sistem pentru realitate virtuală și tele-recuperarea deficiențelor neuromotorii și musculoscheletale.

Un alt proiect european de amploare urmează să fie implementat în cadrul Spitalului de Recuperare, fiind vorba despre reabilitarea energetică a corpului A al clădirii. Această investiție, în valoare de 16.259.939,49 lei, cu T.V.A. inclus, vizează îmbunătățirea eficienței energetice a clădirii și modernizarea sistemelor de încălzire, ventilare și alimentare cu apă caldă.

De asemenea, un proiect anterior finalizat a avut ca scop creșterea siguranței pacienților internați în spital. Prin acest proiect, s-au realizat upgrade-uri ale infrastructurii electrice, a sistemului de ventilare și tratare a aerului, precum și a sistemului de semnalizare și alarmare în cazul depășirii concentrației de oxigen sau a incendiilor.

Spitalul Clinic de Recuperare din Cluj-Napoca este recunoscut pentru calitatea serviciilor medicale oferite și pentru baza sa modernă de învățământ medical. Anual, acesta desfășoară activitatea medicală în beneficiul a aproximativ 12.000 de pacienți spitalizați și 36.000 de pacienți tratați ambulatoriu, contribuind astfel la îmbunătățirea sănătății populației din regiune și din întreaga țară.

Facebook Comments Box

Administratie

Reconstrucția Drumului Tarniței: O Investiție Vitală Care a Revitalizat Pensiunile și a Echivalat cu Bugetul Comunei Mărișel pe O Centură

Alex Campian

Published

on

Inaugurarea Drumului Tarniței, care se întinde de la Gilău până la Mărișel, a reprezentat o salvare crucială pentru pensiunile din regiune. Această investiție monumentală a însemnat 20 de milioane de euro.

Este un drum pentru care Consiliul Județean Cluj a investit foarte mulți bani și le-am și spus oamenilor din Mărișel să își imagineze că este bugetul comunei pe vreo 100 de ani. 20 de milioane de euro din bani europeni au fost investiți doar în acel drum.

Este un drum de aproape 45 de kilometri, care are făcute vreo 15 poduri, aproape 80 de podețe și peste 350 de intrări în curțile oamenilor, kilometri întregi de trotuare”, a declarat Alin Tișe.

Poți merge să te bucuri cu familia pe unul dintre aceste drumuri, să găsești o pensiune. Oamenii se bucură că nu au dat faliment și, în Mărișel, m-am cu câțiva proprietari de pensiuni, care atât de bucuroși erau că am făcut acel drum, încât mi-au spus că sunt dispuși ca din profitul afacerilor lor să doneze pentru casele de copii o sumă de bani, în semn de apreciere a faptului că autoritățile i-au ajutat și au făcut lucruri care i-au salvat de faliment. Până la urma, asta e ceea ce rămâne, dacă e să rămâne ceva în urma noastră, aceste obiective importante”, a mai spus Tișe.

Pe traseul acestui drum au fost amenajate 352 de accesori proprietăți, 79 de podețe, 5.824 de kilometri de rigole de acostament, 9.543 kilometri de șanțuri și rigole pereate, 617 metri de rigole carosabile și parapete metalice, pe o distanță totală de 15.236 kilometri.

Execuția lucrărilor a fost încredințată Asocierii Dacia Asphalt SRL – DP Cons SRL – Dacia Faber SRL – Oyl Company Holding AG SRL, iar valoarea totală a acestora se ridică la 104.960.152,90 lei (fără TVA).

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

42 de locuințe sociale repartizate astăzi, inițiativa Locuințelor Sociale pentru Comunitățile din Zona Pata-Rât, parte a Proiectului cu Finanțare Norvegiană Pata 2.0.

Stefania Heinz

Published

on

Cluj-Napoca: 42 de Case Sociale Alocate Astăzi! Nimeni nu e uitat, nimeni nu e abandonat. O inițiativă pentru Locuințe Sociale destinate Familiilor din Zona Pata-Rât prin Proiectul cu Finanțare Norvegiană Pata 2.0.

Astăzi, au fost semnate contractele pentru predarea a 42 de locuințe către familiile aflate în nevoie. Un total de 73 de locuințe au fost achiziționate prin proiectul ADI-ZMC pentru familii din Pata-Rât.

Astăzi, marchează finalul proiectului-fanion cu finanțare din Granturi Norvegiene al ADI Zona Metropolitană Cluj, intitulat „Intervenții integrate replicabile pentru locuire incluzivă și combaterea marginalizării în Zona Metropolitană Cluj” (Pata 2.0), care a început în decembrie 2019, având o valoare totală de 8,76 milioane de euro.

În cadrul acestui proiect, au fost achiziționate un total de 75 de locuințe, dintre care 73 sunt sociale și două sunt destinate situațiilor de urgență, cum ar fi cele legate de violența domestică. Aceste locuințe sunt destinate familiilor din zona Pata-Rât și sunt distribuite în mai multe localități, printre care Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Baciu și Gilău. Fiecare locuință este echipată cu electrocasnice și mobilier.

31 de familii s-au mutat deja în cursul anului trecut, iar pentru celelalte 42 de familii beneficiare, semnarea contractelor a avut loc astăzi, pe 30 aprilie.

Această activitate a proiectului a fost susținută de o intervenție social-comunitară complexă în zona menționată, în colaborare cu universitățile locale, administrația locală și alte organizații.

În cadrul proiectului, s-au oferit și alte servicii, printre care:

  • Consultații medicale gratuite pentru 350 de persoane
  • 230 de activități educative non-formale pentru copii
  • Încălțăminte și îmbrăcăminte nouă pentru 100 de copii
  • “Cutii pentru bebeluși” pentru 70 de mame din comunitate
  • Sesiuni de dezvoltare socio-emoțională pentru 876 de elevi și 63 de cadre didactice
  • Facilitarea incluziunii sociale pentru 1.550 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială
  • Asistență individualizată pentru 93 de elevi pentru a preveni abandonul școlar, meditații și sesiuni de mentorat pentru 30 de elevi.

Primăria continuă să desfășoare programe pentru educația copiilor din familii marginalizate sau aflate în risc de excluziune, atât din bugetul local, cât și în cadrul altor proiecte cu finanțări externe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Primăria Cluj-Napoca a anunțat că începând cu luna aprilie, va fi acordat un sprijin financiar lunar în valoare de 600 de lei pentru copiii cu dizabilități din oraș.

Stefania Heinz

Published

on

Proiectul de alocare a unei sume lunare de 600 de lei pentru fiecare copil cu dizabilități din Cluj-Napoca a fost adoptat în unanimitate de voturi. Acest sprijin financiar, care vine în întâmpinarea nevoilor specifice ale familiilor cu copii cu dizabilități, reprezintă o măsură importantă pentru îmbunătățirea calității vieții acestor persoane.

CEREREA TIP este disponibilă AICI și poate fi depusă, începând de marți, 26 martie, la sediile primăriilor de cartier sau la sediul Direcției de Asistență Socială.

Potrivit proiectului adoptat, alocarea din bugetul pe anul 2024 pentru acordarea acestei alocații lunare este de 5 milioane de lei. Această sumă va fi destinată susținerii financiare a copiilor cu dizabilități și familiilor acestora, contribuind astfel la acoperirea unor cheltuieli esențiale legate de îngrijirea și tratamentul acestor copii.

Cererile pentru beneficierea de această alocație lunară pot fi depuse începând de marți, 26 martie, la sediile primăriilor de cartier sau la sediul Direcției de Asistență Socială din Cluj-Napoca. Prin intermediul acestor cereri, familiile care au în îngrijire copii cu dizabilități pot solicita sprijinul financiar pentru a face față mai ușor costurilor specifice asociate îngrijirii acestora.

Este important ca această alocație lunară să ajungă în mod eficient și prompt la familiile care au nevoie de sprijinul acesta, contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții copiilor cu dizabilități și a familiilor acestora.

Aproape 1.000 de copii cu dizabilități se află înregistrati în Cluj-Napoca, conform datelor statistice recente.

La nivelul județului Cluj, la 30 septembrie 2023, existau în total 30.574 de persoane cu handicap, din care 2.476 erau copii, iar restul de 28.098 erau adulți. În același context, la finele anului 2023, în municipiul Cluj-Napoca erau înregistrate 11.483 de persoane încadrate în grad de handicap, dintre care 936 erau copii, iar restul de 10.545 erau adulți. Distribuția copiilor pe grade de handicap arată că 582 aveau un handicap grav, 70 un handicap accentuat, 196 un handicap mediu și 90 un handicap ușor.

Aceste cifre evidențiază nevoia acută de sprijin pentru familiile care au în grija lor copii cu dizabilități. Acordarea unui suport financiar lunar în valoare de 600 de lei pentru acești copii ar reprezenta un pas important spre îmbunătățirea calității vieții acestor familii. Acest sprijin ar putea contribui la acoperirea unei părți din costurile necesare îngrijirii și tratamentului specific pentru fiecare copil în parte, oferind astfel o ușurare financiară binevenită și un suport esențial în fața provocărilor cotidiene cu care se confruntă familiile cu copii cu dizabilități.

„Acest proiect s-a născut în urma dezbaterilor publice pe care le-am avut (…) Proiectul răspunde unei nevoi din comunitatea noastră. 1.000 de copii clujeni au nevoie lunar de terapie, de sprijin, de intervenția noastră pentru ca ei să aibă o calitate a vieții cât mai bună pentru că aceste familii care sprijină acești copii minunați să poată avea o povară mai puțin.

Ajutorul nostru este o parte mai mică din sprijinul pe care trebuie să-l aibă având în vedere faptul că aceste terapii de recuperare sunt extrem de costisitoare. Acest ajutor pe care comunitatea îl oferă celor aflați în nevoi la un moment în care pot să îmbunătățească starea fizică și de sănătate a copiilor este extrem de binevenit. De mâine pot fi depuse cererile pentru acordarea acestui ajutor la primăriile de cartier sau la sediul Direcției de Asistență Socială”, a declarat Emil Boc

Condiții pentru acordarea sprijinului financiar:

a) copilul cu dizabilități este încadrat într-un grad de handicap;
b) copilul cu dizabilități are domiciliul în municipiul Cluj-Napoca;
c) copilul cu dizabilități nu este instituționalizat ca urmare a stabilirii unei măsuri de protecție specială într-un serviciu public de tip rezidențial sau nu se află în alte tipuri de instituții rezidențiale publice cu caracter social sau medico-social, în care i se asigură întreținere completă din partea autorității administrației publice centrale sau locale pe o perioada mai mare de o lună;
d) solicitantul (părintele/reprezentantul legal) are domiciliul pe raza municipiul Cluj-Napoca, cu cel puțin 24 luni anterior datei depunerii cererii.

Pentru a putea beneficia de suportul financiar, solicitantul va depune la registratura Direcției de Asistență Socială și Medicală următoarele documente doveditoare:

a) certificatul de naștere (pentru copiii sub vârsta de 14 ani) si/sau cartea de identitate (pentru copiii peste vârsta de 14 ani);
b) certificatul de încadrare in grad de handicap al copilului;
c) cartea de identitate a părintelui/reprezentantului legal al copilului, care sa ateste domiciliul pe raza municipiul Cluj-Napoca, cu cel puțin 24 luni anterior datei depunerii cererii;
d) certificatul/hotărârea judecătorească de divorț a părinților sau reprezentantului legal, după caz;
e) hotărârea Comisiei pentru Protecția Copilului/hotărârea judecătorească de plasament, tutelă, încredințare în vederea adopției, de exercitare a autorității părintești și alte asemenea, dacă este cazul;
f) extrasul de cont bancar al beneficiarului/solicitantului.

Pentru cererile aprobate, suportul financiar se va vira lunar în contul bancar al beneficiarului/solicitantului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite