Connect with us

Afaceri Cluj

Metroul de Cluj scumpește locuințele în Florești! Cât a ajuns metrul pătrat

Kadar Zoltan

Published

on

Florești devine lux? Metroul umflă prețurile la apartamente mai ceva ca în Cluj!

Deși lucrările la metroul din Cluj-Napoca sunt abia la început, efectele se simt deja în piața imobiliară. Florești, comuna-satelit a orașului, înregistrează creșteri semnificative ale prețurilor la apartamente, ajungând chiar și la 2.000 de euro pe metru pătrat.

Prima stație de metrou va fi construită în Florești, iar acest detaliu este folosit de proprietari și dezvoltatori pentru a justifica noile prețuri. Nu doar cumpărarea unui apartament devine mai scumpă, ci și chiriile au explodat, cu greu găsindu-se oferte sub 300 de euro. În anunțurile imobiliare, proximitatea viitoarei stații de metrou este deja un argument de vânzare.

“Uite, de exemplu, un apartament de o cameră, 32 mp, se vinde cu 65.000 de euro, ceea ce înseamnă 2.000 de euro/mp. Un apartament de 3 camere ajunge la 106.000 de euro, adică 1.700 euro/mp. Dacă ne uităm în urmă cu 5-6 ani, vorbim de creșteri și de două-trei ori față de prețurile de atunci”, explică agentul imobiliar Sorin Sucală.

Floreștiul, supranumit „cartierul-dormitor” al Clujului, este, de fapt, cea mai mare comună din România. Deși apartamentele din Florești sunt încă la jumătate din prețurile Clujului, ele au ajuns mai scumpe decât în orașe mari precum Brașov, Timișoara, Sibiu sau Iași.

Potrivit unui raport al Băncii Mondiale, Florești este localitatea cu cea mai tânără și educată populație din România, iar creșterea prețurilor reflectă și cererea tot mai mare de locuințe în această zonă.

Facebook Comments Box

Actualitate

Lovitură economică pentru Cluj! Un gigant internațional construiește o fabrică uriașă!

Kadar Zoltan

Published

on

Investiție de 75 de milioane de euro la Huedin! Knauf construiește o fabrică care va transforma orașul

Unul dintre cei mai mari producători mondiali de materiale de construcții, Knauf, a primit autorizația de construire pentru o fabrică de gips-carton și profile metalice în Huedin, Cluj. Valoarea investiției se ridică la peste 75 de milioane de euro, fiind una dintre cele mai mari din județ.

Primarul din Huedin: „Orașul nostru se schimbă radical”

Vestea a fost anunțată oficial de primarul Mircea Moroșan, care consideră că acest proiect va avea un impact major asupra dezvoltării locale:
“În această săptămână, Primăria Huedin a emis autorizația de construire pentru firma Knauf. Intrăm în linie dreaptă cu această mare investiție, care sper că va schimba fața orașului nostru!”, a declarat edilul.

Cine este Knauf și ce va produce la Huedin?

Knauf este un gigant internațional în industria materialelor de construcții, fondat în Germania în 1932. Compania produce gips-carton, tencuieli, materiale pentru fațade, sisteme de izolație termică și acustică, fiind un lider global în soluții sustenabile pentru construcții.

Noua fabrică din Huedin va produce plăci de gips-carton și profile metalice, contribuind semnificativ la dezvoltarea economică a regiunii.

Aceasta este cea mai importantă investiție din zonă din ultimii ani, iar locuitorii din Huedin și județul Cluj așteaptă cu interes impactul pozitiv al noii fabrici asupra economiei locale!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Panică la metroul Cluj! Dealul din Florești amenință să se prăbușească!

Kadar Zoltan

Published

on

Începerea lucrărilor la metroul clujean: Un deal din Florești, consolidat de urgență

În sfârșit, lucrările la mult-așteptatul metrou clujean au demarat în forță, însă nu înainte de a întâmpina o provocare neașteptată. Un deal din Florești, situat în apropierea viitoarei stații Teilor, a necesitat o consolidare urgentă pentru a preveni riscul de alunecare a terenului.

Primarul Emil Boc a anunțat că, începând cu data de 25 februarie, au început lucrările la piloții forați pentru puțul de lansare a TMB-ului (Tunnel Boring Machine), utilajul care va săpa tunelurile metroului. În paralel, se lucrează la zidurile puțului de lansare și la conectarea electrică a TBM-ului.

Edilul a explicat că aceste lucrări de pregătire sunt esențiale pentru a asigura buna funcționare a TBM-ului odată ce acesta va intra în subteran. “Cârtițele nu se mai pot opri odată ce au intrat în subteran, de aceea, partea de început este foarte laborioasă”, a declarat Boc.

Însă, pe lângă aceste pregătiri, a apărut și problema dealului din Florești, care prezenta un risc de alunecare. “S-au observat unele mișcări de teren la un deal de apropiere”, a precizat primarul. “Se studiază cu maximă atenție să nu existe un risc ca acel teren… să nu prezinte… vreun risc de alunecare”.

Pentru a remedia această situație, s-a decis consolidarea dealului cu ajutorul unor piloți forați, o lucrare care a început tot pe 25 februarie. Această măsură este menită să prevină orice dificultăți tehnice în implementarea proiectului și să asigure stabilitatea terenului în timpul săpăturilor.

Deocamdată, lucrările la metrou se concentrează pe aceste aspecte preliminare, însă primarul Boc a subliniat că este nevoie de finanțare suplimentară de la Guvern pentru a putea continua proiectul în ritmul dorit.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Surpriză pe calea ferată Cluj-Oradea! O avocată și cinci firme luptă pentru contractul de milioane!

Kadar Zoltan

Published

on

Contract de milioane pentru cadastru pe calea ferată Cluj-Oradea! O avocată și cinci firme, în lupta pentru licitație

Licitația pentru serviciile de cadastru pe linia feroviară Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor a atras două oferte puternice, iar miza este una considerabilă: un contract cu o valoare maximă de aproape 5 milioane de lei.

Potrivit informațiilor publicate pe platforma SEAP, în competiție au intrat o companie individuală și un consorțiu format din patru firme și o avocată.

Cine sunt cei interesați de contract?

Ofertele depuse sunt:
Prometer M&G SRL, cu subcontractant Eval Sun SRL
Asocierea Topoexim Expert (lider de proiect), alături de Geoter Proiect, MS Dumitrașcu și Asociații, avocat Gheorghe Simona Florina și SC Theotop SRL


Ce presupune proiectul?

Contractul vizează servicii topo-cadastrale necesare pentru exproprierea terenurilor afectate de proiectul major de electrificare și reabilitare a liniei feroviare Cluj-Oradea. În cadrul procedurii, sunt incluse mai multe localități din județele Cluj, Sălaj și Bihor.

Termenul inițial de depunere a ofertelor era 10 februarie 2025, dar a fost amânat din cauza unor probleme informatice în SEAP, iar licitația s-a închis abia pe 21 februarie 2025.

O investiție esențială pentru modernizarea infrastructurii

Proiectul face parte dintr-un plan amplu de modernizare a transportului feroviar, iar exproprierile și măsurătorile cadastrale sunt etape-cheie în implementarea lucrărilor. Contractul a fost scos la licitație în baza unei Hotărâri de Guvern din 2022, care a aprobat demararea procedurilor de expropriere în mai multe localități de-a lungul traseului feroviar.

Cine va câștiga contractul? Rămâne de văzut cum va decurge evaluarea ofertelor și cine va prelua acest proiect strategic pentru infrastructura feroviară a României.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite