Connect with us

Administratie

🔴 Noi tarife pentru transportul public din Cluj-Napoca de la 1 august 2025. Bilete și abonamente mai scumpe

Alex Campian

Published

on

Noi tarife pentru transportul public din Cluj-Napoca valabile de la 1 august 2025

Consiliul Local Cluj-Napoca va dezbate actualizarea tarifelor pentru transportul public în ședința programată săptămâna viitoare. Noile prețuri pentru bilete și abonamente vor intra în vigoare de la 1 august 2025, ca urmare a creșterii indicelui prețurilor de consum (IPC).

Ultima ajustare a tarifelor la nivelul municipiului a avut loc în vara anului 2022. De atunci, costurile au crescut, iar actualizarea tarifelor a devenit necesară pentru a susține funcționarea eficientă a serviciului de transport public.

Noile tarife pentru biletele de transport public din Cluj-Napoca:

  • Bilet o călătorie: de la 3 lei la 3,50 lei

  • Bilet 2 călătorii: de la 6 lei la 7 lei

  • Bilet transport de noapte (1 călătorie): de la 5 lei la 6 lei

  • Bilet urban 30 minute: de la 3 lei la 3,50 lei

  • Bilet urban 60 minute: de la 6 lei la 7 lei

Noile tarife pentru abonamentele de transport public:

  • Abonament 1 zi, toate liniile: de la 20 lei la 24 lei

  • Abonament 3 zile, toate liniile: de la 33 lei la 39 lei

  • Abonament lunar, 1 linie: de la 90 lei la 108 lei

  • Abonament lunar, 2 linii: de la 122 lei la 147 lei

  • Abonament lunar, toate liniile nominalizat: de la 177 lei la 213 lei

  • Abonament lunar, toate liniile nenominalizat: de la 214 lei la 258 lei

Vor exista creșteri și pentru abonamentele săptămânale, în concordanță cu indicele prețurilor de consum.


Tarife majorate și pentru abonamentele lunare destinate elevilor din zona metropolitană

Consiliul Local va analiza și actualizarea tarifelor pentru abonamentele lunare dedicate elevilor care fac naveta din zona metropolitană spre școlile din municipiul Cluj-Napoca. Noile tarife vor fi valabile tot din 1 august 2025.

Coeficientul de ajustare este de 8,18%.

Exemple de noi tarife pentru abonamentele elevilor:

  • Baciu – Cluj-Napoca + toate liniile în municipiu: de la 166 lei la 179 lei

  • Apahida – Cluj-Napoca: de la 166 lei la 179 lei

  • Chinteni – Cluj-Napoca: de la 162 lei la 175 lei

  • Ciurila – Cluj-Napoca: de la 164 lei la 177 lei

  • Florești – Cluj-Napoca: de la 171 lei la 184 lei

Vor fi ajustate și abonamentele pentru rutele din:

  • Feleacu

  • Gilău

  • Aiton

  • Petreștii de Jos

  • Săvădisla

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

Alex Campian

Published

on

Fumat interzis în parcuri, stații și baze sportive din Cluj-Napoca

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică: fumatul este interzis în parcuri, stații de transport și baze sportive aflate în subordinea Primăriei. Regulile se aplică nu doar țigărilor clasice, ci și țigărilor electronice și dispozitivelor de tutun încălzit.

Hotărârea Consiliului Local, adoptată în luna mai, a intrat în vigoare după 90 de zile de campanie de informare și montare a indicatoarelor în spațiile vizate.

Excepții: la evenimente în aer liber cu aprobare oficială, fumatul va fi permis doar în zone special amenajate, marcate clar de organizatori. În parcuri și baze sportive, Primăria va amplasa spații dedicate fumătorilor.

Amenzi: Poliția Locală Cluj-Napoca va patrula în zonele interzise, iar amenzile pentru nerespectarea regulilor sunt cuprinse între 100 și 500 de lei.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Alex Campian

Published

on

metrou Cluj, lucrări subterane

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime

Luni, 11 august 2025, au început lucrările pentru construcția puțului de lansare al mașinilor de forat tuneluri (TBM – Tunnel Boring Machine) din cadrul proiectului metroului din Cluj. Structura este amplasată în zona stației Teilor, în comuna Florești, și va deservi două TBM-uri, câte una pentru fiecare galerie paralelă a magistralei.

Conform autorităților, puțul de lansare va avea dimensiuni de aproximativ 35 x 19 metri și o adâncime de până la 24 de metri. Mașinile de forat, fiecare cu componente de până la 120 de tone, vor fi coborâte și asamblate în subteran, urmând să realizeze tunelurile circulare ale metroului.

Lucrările sunt parte a Magistralei I de metrou, o linie de peste 21 km cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Proiectul este finanțat din surse europene, buget național și certificate verzi, având contractul de finanțare asigurat până în 2031.

Reprezentanții constructorilor și ai administrației locale subliniază complexitatea procesului, care implică peste 150 de ingineri și proiectanți și coordonarea simultană a mai multor șantiere de stații și tuneluri. Finalizarea puțului de lansare este estimată pentru toamna acestui an, moment în care vor începe efectiv lucrările de forare.

Proiectul este considerat unul dintre cele mai importante din infrastructura urbană a României, având ca obiectiv îmbunătățirea mobilității în Cluj-Napoca și zona metropolitană prin reducerea traficului de suprafață și scăderea emisiilor poluante.

Randare stație de metrou Cluj-Napoca

foto:Bianca PREDA – monitorulcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom