Connect with us

Prin Oras

De la atâta negociere cu PSD, PNL rămâne-n portofoliul gol. Rareș Bogdan, după ce PSD le-a comunicat liberalilor că le ia Ministerul de Finanțe: „Marcele, nu poți să ne faci asta!”

Alex Campian

Published

on

De la atâta negociere cu PSD, PNL rămâne-n portofoliul gol. Rareș Bogdan, după ce PSD le-a comunicat liberalilor că le ia Ministerul de Finanțe: „Marcele, nu poți să ne faci asta!”

Până acum vajnicii negociatori ai PNL o iau în freză sistematic de la PSD. Să presupunem că negocierile se apropie către un final, haideți să vedem (ipotetic) cu ce se alege #EchipaCâștigătoare după ce Florin Cîțu și-a bătut joc de negocieri, timp de aproape două luni, mai abitir decât Ludovic Orban la negocierile cu PNL. În primul rând, se pare că pierde toate ministerele cu bani în favoarea PSD și UDMR, tovarășii de coaliție. Cîțu din visul că va fi premier timp de 4 ani nu prea mai știe ce va mai fi. Că, dacă supărarea în PNL e mare după aceste ”negocieri” cu ouăle strînse-n menghină (și va fi), după cum vă mai spuneam va deveni dispensabil pentru partid și va zbura și din funcția de președinte al partidului. Care partid, care ar mai fi avut șansa de a avea premier timp de 3 ani (până la alegerile din 2024) s-a trezit că poate avea această funcție timp de un an și jumătate.Cu ce costuri?Păi, în loc de șase ministere câte a dat Orban la USR ca să se trântească în scaumul de președinte al Camerei Deputaților, ajunge să dea la PSD zece ministere. De la politici și program ”liberal”, la politici și program ”ja napot kivanok PeSeDe”. Ceea ce înseamnă că pierde și încrederea propriului electorat și ajunge undeva pe la cote de sub 10% încredere. Mno, asta nu este prea trist, PNL (în diversele sale variante, inclusiv ca PD și PDL) a avut zile și mai grele, perioade în care n-a intrat nici măcar în Parlament. Dar a tot fost iertat de către electorat. Că e suficient PSD la borcanul cu miere ca să-și facă singur opoziție și să dea ”boosturi” de încredere celorlalte partide de ticăloși.Singurul ”noroc” al celor două partide feseniste este că au avut grijă cei de la USR să arate (prin administrațiile locale din Timișoara, Brașov și Sectorul 1 București, inclusiv Bucureștiul, că Nicușor Dan e perceput ca hipster userist) că sunt varză. Varză s-au dovedit și la guvernare. Varză și conflictuali. Ori românii nu suportă conflictele decât pe stadion. Acesta este și motivul pentru care frățiorul dezaxat ideologic al PSD, AUR, nu prea are șanse să mai crească. Nu mai mult decât a crescut odată PRM și PP-DD, air acum nu mai știe nimeni de aceste două partide.Numai că la colț mai stau niște vulpoi politici care nu prea ajung la struguri așa că mimează indiferența: Ponta, Dragnea și Băsescu. Ponta are deja ancore în PSD, Băsescu are deja ancore în PNL. Nu aș dormi somn de frumusețe nici dacă aș fi Cîțu, nici dacă aș fi Ciolacu.PNL a ajuns a doua roată la bicicletă. Iar dacă UDMR își primește tainul algoritmului de coaliție de guvernare (și ia banii), PNL poate ajunge chiar a treia roată de la bicicletă.Înghițitul broaștelor râioase în public va lăsa urme. Nu mulți vor înțelege cum a ajuns PSD din ”dușmanul poporului”, ”partid democratic și responsabil”. Cum nici alții nu vor înțelege partea cu ”vițăvercea”. Atâta doar că cei din PSD știu mai bine ce este acela un ”tovarăș de drum” și la ce folosește acesta.Să vedem cum vor înghiți baronii PNL faptul că vir devenii vasalii baronilor PSD în teritoriu. De asemenea cum vor înghiți scoaterea propriilor curve (indiferent de sex) din sinecura banilor publici și înlocuirea cu curvele PSD (indiferent de sex).Și mai e Ludovic Orban care are acum muniție de calitate cu care să spargă PNL, să-l căpușeze și să-și facă propriul partid.Acum să vedem bârfele ”pe surse” de la negocieri.Conform G4Media, negocierile s-au concentrat pe împărțirea portofoliilor minsteriale, PNL insistând ca Nicolae Ciucă să fie primul premier în rotativa guvernamentală. Într-o astfel de ipoteză, social-democrații le-au comunicat liberalilor că în cazul în care preiau primii mandatul de premier, PSD va lua Ministerul de Finanțe. Argumentul lansat de PSD l-a nemulțumit imediat pe prim-vicepreședintele PNL, eurodeputatul Rareș Bogdan. „Marcele, nu ne poți face asta!”, i-a fi replicat Rareș Bogdan președintelui PSD, Marcel Ciolacu.Cred că Marcel Ciolacu a râs ținându-se de burtă. Nu numai că poate, adr a anunțat-o de multă vreme: premier contra Ministerul de Finanțe. Poate să ceară și Secretariatul General al Guvernului dacă își încoadă mușchii. În fond a reușit ce n-au reușit cei de la USR: i-a convins pe liberali că ”fără Cîțu premier”.Cum ziceam, conform negocierilor, Ministerul Dezvolării ar reveni UDMR. Pierderea celor două ministere care asigură veniturile în teritoriu, fiind canalul de influență a ”Centrului” printre liderii administrațiilor locale, e marele dezavantaj al PNL în aceste negocieri.Iar Ciolacu a plusat, transmițându-i lui Florin Cîțu că nu poate avea Ministerul Finanțelor nici el și nici amicul Dan Vîlceanu, mai ales în eventualitatea în care Nicolae Ciucă rămâne să preia funcția de prim-ministru. este momentul în care, ”pe surse”, Cîțu s-ar fi ridicat de la masă și ar fi părăsit ședința, fără să mai revină până la final. Când a spus că el nu este de acord cu ce s-a discutat de la momentul în care Nicolae Ciucă a fost ales pentru funcția de premier. De parcă mai interesează pe cineva.Și cei patru negociatori ai nimicului, prim-vicepreședinții PNL, Rareș Bogdan, Lucian Bode, Gheorghe Flutur și Iulian Dumitrescu, s-au eclarat total nemulțumiți legat de faptul că PNL ar pierde și Transporturile, și Finanțele, și Dezvoltarea, moment în care s-a propus întreruperea discuțiilor, pe motiv că „nu se poate comunica în partid”.Lasă că pot cei de la PSD să comunice foarte bine.Aceștia deja și l-au propus pe Alexandru Rafila la Sănătate, pe Vasile Dîncu la Apărare (oare ce l-o fi recomandând?), pe Sorin Grindeanu la Transporturi, pe Adrian Chesnoiu la Agricultură, Adrian Câciu sau Leonardo Badea, la Finanțe și pe Gabriela Firea la Muncă. Asta dacă vă era dor.Și, ca să fie clar despre ce vorbim, PSD dă și un ultimatum celor din PNL: ”Dacă nu se închid negocierile până duminică, considerăm că e rea-voință și ne retragem”.”Dacă nu începem de luni audierile, ca joi să depunem jurământul, PSD consideră că PNL nu vrea să facă chestia asta”, a spus europarlamentarul PSD Mihai Tudose la România TV, în emisiunea lui Victor Ciutacu.Deocamdată, punând cap la cap toate bârfele mass media de până la această oră, avem următoarea schiță de guvern la acest moment (ca să zic așa):Premier – Nicolae Ciucă (PNL)Vicepremier – Kelemen Hunor (UDMR)Finanțe – Adrian Câciu (PSD)Dezvoltare – Cseke Attila (UDMR)Externe – Bogdan Aurescu (independent asumat de PNL)Interne – Lucian Bode (PNL)Apărare – Vasile Dîncu/ Sorin Grindeanu (PSD)Justiție – Cătălin Predoiu (PNL)Transporturi – Sorin Grindeanu (PSD)Muncă – Gabriela Firea (PSD)Educație – Sorin Cîmpeanu (PNL)Sănătate – Alexandru Rafila (PSD)Mediu – Tanczos Barna (UDMR)Energie – Virgil Popescu (PNL)Economie – Radu Oprea (PSD)Agricultură – Adrian Chesnoiu (PSD)Sport – Eduard Novak (UDMR)Digitalizare – Raluca Turcan (PNL)Cultură – Bogdan Gheorghiu (PNL)Fonduri Europene – PSDȘi, gata!PS: Acum așvrea să vă mai zic că, după ce i-a văzut pe acești politicieni, timp de 32 de ani, cât de capabili sunt ei de orice târâiș al șarpelui, cuțiatat în spate în timp ce-și ling amigdalele – și cum mimează ei ură în barbă în public, în timp ce se bat pe burtă la mititei și beroase în particular, putem asista la surprize și mai groase, și mai oneroase. Vi de capul nostru ca națiune, ce derbedei ne-am ales să ne vegheze viața!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom