Connect with us

Prin Oras

În ”smart village”-ul Florești, locuitorii se plâng că nu au autobuze și treceri de pietoni spre Vivo, centrul comercial din sat

Alex Campian

Published

on

În ”smart village”-ul Florești, locuitorii se plâng că nu au autobuze și treceri de pietoni spre Vivo, centrul comercial din sat

Complexul comercial Vivo, chiar dacă se autointitulează „Vivo! Cluj-Napoca”, este situat în Florești. Cu toate acestea, locuitorii din satul dormitor nu au o infrastructură adecvată de transport în comun spre și dinspre centrul comercial din comuna lor, în timp ce clujenii au la dispoziție 4 linii de transport în comun, până în „curtea” Vivo.Un locuitor din Florești ne-a semnalat pericolul la care se expun floreștenii fără mașină, pe drumul de întoarcere spre casă, de la mall-ul din comuna lor. Pentru a lua autobuzul spre Florești, oamenii trebuie să traverseze neregulamentar drumul cu două benzi pe sens, întotdeauna aglomerat.O soluție demnă de „localitatea cu cea mai tânără și educată populație din România”, de „cea mai mare comună din România, în dezvoltare accelerată din punct de vedere economic”, ar fi construirea unei pasarele pietonale în zonă. Însă, floreștenii s-ar bucura și de o simplă trecere de pietoni.Înainte de a se lăuda pe site-ul Primăriei Florești cu metroul fantasmagoric și cu trenul metropolitan imaginar, primarul liberal Bogdan Pivariu ar trebui să le construiască cetățenilor infrastructura de bază. Ar putea începe cu treceri de pietoni în locurile intens circulate, apoi cu trotuare, cu extinderea liniilor de transport în comun ș.a.m.d.„De ce oare edilii din Florești sau cei din Cluj-Napoca nu găsesc de atâția ani o soluție pentru zona Vivo? Să vă explic despre ce este vorba…Locuitorul din Florești merge ca tot omul la shopping în VIVO. Autobuzul (aici vorbesc concret despre oamenii care nu au mașină proprie) te lăsa undeva pe șosea la câteva sute de metri de Vivo… pana aici nimic straniu, deoarece venind din Florești, stația se află pe partea cu Vivo. Bun! Problema cea mare, comică, dacă nu ar fi de plâns, este că dacă vrei să te întorci acasă, efectiv nu ai cum! Nici un autobuz cu stație la Vivo nu face cale întoarsă. În schimb, pentru clujeni sunt destule autobuze.Totuși, sunt 60 000 de cetățeni în Florești! Dacă tot nu pot să ia autobuzul de la Vivo, oamenii se îndreaptă spre șosea, unde au coborât inițial, dar, ce sa vezi și sa nu crezi? Nici o trecere de pietoni ca să poți traversa să iei autobuzul spre locuință din Florești, desigur.Am mers 500 m în ambele direcții… Nimic… Oamenii mai curajoși se avântă printre mașini să poată cumva traversa și ei, risc enorm, deoarece se circulă într-o veselie pe ambele sensuri. Accidente… cât cuprinde…Oare este atât de greu de făcut o trecere de pietoni în acea zonă, pentru ca oamenii sa nu își mai riște viețile? Este vorba de stația de autobuz cunoscută ca Nodul Nord sau Cora. Nu se poate ajunge nicicum la acea stație dacă vii de la Vivo. Poate pe aceasta cale reușim sa mobilizam edilii și Poliția Rutieră. Sper…”, ne-a transmis Adrian Crengăniș.

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va arăta și CÂND încep lucrările!

Cluj-Napoca se pregătește să-și mărească “plămânii verzi”! Un parc uriaș, cu o suprafață de 45 de hectare, va fi înființat în partea de est a orașului. Primăria a făcut un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios, după ce prima etapă a Parcului Est a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Urbanism.

Planul Urbanistic Zonal pentru Faza I, care acoperă aproape 38 de hectare, a fost analizat și aprobat în ședința din 15 aprilie. Această zonă include zona umedă naturală de pe valea Becaș, Lacul 3 și spațiile destinate viitoarei grădini urbane.

Proiectul Parcului Est este împărțit în două faze:

  • Faza I: 37,9 hectare, cu amenajarea zonei umede, a văii Becaș, Lacului 3 și a grădinii urbane.
  • Faza II: 16 hectare, extinderea lucrărilor spre restul zonei.

Primarul Emil Boc a anunțat că exproprierile sunt aproape finalizate, iar lucrările vor demara imediat ce vor fi obținute toate avizele și autorizațiile necesare.

Viitorul parc va fi un spațiu multifuncțional, oferind clujenilor:

  • Alei pietonale și pasarele
  • Piste pentru biciclete și alergare
  • Zone de relaxare
  • Săli de evenimente
  • Terenuri de sport (tenis, fotbal, baschet)
  • Grădini urbane
  • Pavilioane multifuncționale

În plus, proiectul prevede reabilitarea sistemului hidrotehnic, plantarea a peste 5.200 de arbori, conservarea vegetației existente și prioritizarea pietonilor prin limitarea traficului auto. Vor fi reconfigurate și zone importante din Gheorgheni, Între Lacuri și Calea Someșeni, pentru a facilita accesul la noul parc.

Valoarea estimată a întregului proiect este de peste 670 de milioane de lei, cu o perioadă de execuție de patru ani, în două faze. Primăria a atras deja 10 milioane de euro din fonduri europene, iar restul va fi finanțat din fonduri proprii și credite.

Parcul Est va include Lacul 3, fosta pepinieră RADP și o zonă umedă extinsă, transformată într-un ecosistem urban integrat.

Primarul Boc a descris proiectul ca fiind “cel mai important proiect verde din istoria Clujului, atât ca dimensiune, cât și ca importanță.”

Conceptul parcului este rezultatul unui concurs internațional de soluții, organizat de Primăria Cluj-Napoca și Ordinul Arhitecților din România. Biroul Metapolis Architects, împreună cu peisagiștii coordonați de Ana Horhat și specialiștii de la Atelier Mass, au câștigat concursul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Tesla vine ACASĂ la clujeni! Noutate!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tesla invadează Clujul! Primul service din afara Bucureștiului, deschis pentru clujeni!

Tesla, gigantul american al mașinilor electrice, își consolidează poziția în România și a ales Cluj-Napoca pentru a-și deschide primul centru de service din afara Bucureștiului. Această decizie strategică vine după inaugurarea showroom-ului Tesla din Cluj în iulie anul trecut, marcând un pas important în extinderea rețelei companiei în regiune.

Noul centru de service va oferi reparații complete pentru toate modelele Tesla, o veste excelentă pentru proprietarii din Cluj-Napoca care până acum aveau acces limitat la servicii specializate. Anterior, reparațiile mecanice și electrice se puteau efectua doar la unitatea Tesla Service din Voluntari, Ilfov, iar la Cluj exista doar un partener autorizat pentru reparații de caroserie (VADAUTO).

Prezența Tesla pe șoselele din România este semnificativă, cu 8457 de automobile înmatriculate, dintre care majoritatea (5773) sunt relativ noi, având o vechime de maximum doi ani. În județul Cluj, sunt înmatriculate 513 mașini Tesla, cu o distribuție similară în ceea ce privește vechimea.

Deși înmatriculările Tesla la nivel național au înregistrat o scădere în ultimul an, deschiderea noului service la Cluj demonstrează încrederea companiei în potențialul pieței locale și dorința de a oferi servicii mai bune clienților din zonă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite