Atenție la tentativele de înșelătorie în numele Poștei Române! Vă recomandăm să fiți precauți și să nu cădeți pradă mesajelor suspecte care ar putea să vizeze sustragerea de fonduri din contul dumneavoastră.
Poșta Română a emis o avertizare cu privire la un nou val de tentative de fraudă în care infractorii cibernetici folosesc numele instituției în scopuri ilicite.
În data de joi, 29 februarie, numeroși cetățeni români au primit mesaje care păreau a fi trimise de către Poșta Română. Aceste mesaje au fost primite pe adrese de e-mail care nu aparțineau oficialului Poștei Române.
Conform informațiilor primite, oamenii au fost informați că un colet adresat lor a ajuns la depozit, dar este reținut din cauza unor informații neclare despre adresă și nu poate fi livrat. Li s-a cerut să confirme adresa folosind un link furnizat în mesaj, având termen de 12 ore pentru a face acest lucru.
Conform newsweek.ro, mesajul conținea instrucțiuni precum: “Vă rugăm să răspundeți cu Y. Apoi, opriți mesajul text și redeschideți cu linkul de activare SMS sau copiați linkul către Safari și deschideți-l. Echipa Poștei Române vă urează sărbători fericite!”
Este important să reținem că prin intermediul SMS-urilor sau e-mailurilor, infractorii cibernetici încearcă să obțină acces la conturile noastre, datele personale și datele financiare.
Ce trebuie să faci dacă primești un astfel de mesaj?
- Nu deschideți mesajul și marcați-l ca spam.
- Nu accesați link-ul furnizat în mesaj.
Compania Națională Poșta Română comunică oficial cu publicul prin intermediul adreselor de e-mail: suportclienti@ropost.ro și noreply@posta-romana.ro. Este important să fim vigilenți și să fim precauți în fața unor astfel de tentative de fraudă online.