Într-o situație tragică, o familie din Cluj a avut parte de momente traumatizante în timpul sărbătorilor, după ce fiul lor de 10 ani a fost agresat de doi minori în Suceagu. Incidentul a fost semnalat la numărul de urgență 112, însă reclamanta susține că dispecerul de la IPJ Cluj nu a transmis informația mai departe pentru intervenția poliției, oferind în schimb un răspuns insensibil, afirmând că “legea nu este cum vreți dumneavoastră“. Victima, însoțită de un prieten care a scăpat nevătămat deoarece agresorii au presupus că este o fată, a suferit leziuni grave, inclusiv nasul și buza sparte în urma loviturilor primite în față.
În loc să primească sprijin și asistență, femeia a fost tratată cu superioritate în timpul apelului la numărul de urgență.
„Cei doi băieți, al meu și un prieten de-al lui, au mers până la magazinul din sat, care este la mai puțin de un kilometru de casa noastră. Când au ieșit din magazin, alți doi minori de etnie rromă, din comunitatea care locuiește în sat, l-a împins pe prietenul fiului meu. Fiul meu i-a spus <<hai să îi ignorăm>> și au plecat. Doar că cei doi minori de etnie i-au urmărit și imediat ce au ieșit de pe strada principală, l-au lovit cu piciorul pe prietenul fiului meu, iar acesta a căzut la pământ. Apoi, unul dintre ei l-a ridicat și l-a ținut, iar celălalt l-a lovit cu pumnul în față. Pe fiul meu nu l-au lovit pentru că au crezut că este fată. Copiii au venit acasă plângând, iar băiatul bătut era plin de sânge pe față”, a povestit mama unuia dintre băieți.
În loc să fie ajutată în momentul apelului la 112, femeia a fost abordată cu un ton superior și nu a primit sprijinul necesar.
„I-am detaliat doamnei tot ce s-a întâmplat și am rugat-o să trimită un echipaj de Poliție să îi identifice pe cei doi agresori, deoarece copiii noștri au știut să ne spună doar cum erau îmbrăcați. Doamna mi-a spus că legea nu este cum vreau eu și când am întrebat-o dacă la fel ar fi reacționat, dacă într-o situație similară s-ar fi aflat copilul dânsei, mi-a spus că <<nu discutăm chestiuni personale aici>>. În ciuda insistențelor mele de a menține un ton adecvat, am fost nevoită să o rog pe doamnă să nu ridice tonul și să înțeleagă perspectiva unui părinte îngrijorat după ce copiii au fost agresați în plină zi în drum spre casă, dinspre magazinul din sat. Între timp, soții noștri au plecat în sat să îi caute pe cei doi copii agresori, gândindu-ne să putem oferi un sprijin echipajului de Poliție, atunci când va veni”, a afirmat mama care a reclamat cazul.
Mama a depus plângere
Femeia spune că atitudinea dispecerei de la IPJ Cluj i se pare deplasată și a depus o plângere prin care solicită luarea unor măsuri în ceea ce privește modul cum angajata a tratat apelul în care se reclama o agresiune asupra unor copii. „Prin aceasta reclamație, solicit: 1. Un răspuns in scris cu privire la comportamentul dispecerului – daca acesta este considerat adecvat si conform așteptărilor instituției dumneavoastră – si 2. o clarificare cu privire la motivul ne-transmiterii mesajului către organele competente. 3. In cazul in care se constata ca este cazul, as dori, de asemenea, informații despre eventualele masuri disciplinare luate împotriva dispecerului in cauza”, a mai precizat mama care a reclamat cazul.
Ce spune IPJ Cluj despre caz
Reprezentanții IPJ Cluj evită să ofere explicații precise cu privire la motivul pentru care persoana care a preluat apelul femeii nu a manifestat empatie în această situație delicată. „În baza sesizării, operatorii 112 au transmis informațiile dispeceratului din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca pentru soluționare, iar conform procedurii, informațiile au fost transmise patrulei din teren, cu scopul deplasării la locul sesizat și aplicării măsurilor legale. La momentul primirii evenimentului echipajul de poliție se afla la o altă sesizare, respectiv un caz de violență domestică unde s-a emis un ordin de protecție provizoriu, astfel că intervenția la cazul semnalat de persoana în cauză s-a făcut ulterior, finalizării cazului de agresiune domestică”este răspunsul oferit de IPJ Cluj.