România se află în plină construcție a unei autostrăzi vitale, cunoscută sub numele de “Autostrada Moldovei”, ce va lega Bucureștiul de granița cu Ucraina. Acest nou drum de transport, programat să fie finalizat în acest an conform Nexta.tv, va avea un impact semnificativ asupra regiunii.
Traseul proiectului este gândit să treacă prin orașele Buzău, Focșani, Bacău, Roman, Pașcani și Suceava, conectând porturile românești la granița ucraineană, unde se va întâlni cu autostrada M19 din Ucraina, în apropierea localității Siret. Acest proiect colossal a angajat mii de muncitori și sute de utilaje, conform surselor citate.
Importanța acestei autostrăzi pentru Ucraina este incontestabilă, deschizând posibilitatea unui nou coridor european de transport. Această rută alternativă nu doar că va oferi acces suplimentar la porturile românești, dar va și deschide o cale directă către țările Uniunii Europene, evitând Polonia, Ungaria și Slovacia. Finanțarea pentru acest drum provine atât din fondurile interne ale României, cât și din cele ale Uniunii Europene.
Blocarea anterioră a frontierei cu Ucraina de către transportatorii din țările de tranzit a cauzat pierderi economice semnificative pentru statul vecin. Prin urmare, acest nou coridor de transport românesc nu doar că extinde oportunitățile comerciale, dar și va reconfigura dinamica transportului regional.
Autostrada Ploiești-Siret (A7), finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, reprezintă o piesă crucială în acest proiect, împărțită în patru tronsoane și 12 loturi. Tronsonul Buzău-Focșani, parte integrantă a Autostrăzii Moldovei, este împărțit în patru loturi, două dintre acestea având termene de finalizare în cursul acestui an. Ultimul lot, Lotul 3, Pietroasele – Buzău, a semnat contractul pentru execuție în luna noiembrie a anului trecut. O asociație de firme din Turcia are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea tronsonului lor de 14 kilometri.
În paralel cu aceste eforturi de infrastructură, România plănuiește să sprijine Ucraina prin crearea unui ancoraj suplimentar în portul Constanța. Acest pas strategic va permite depozitarea produselor agricole ucrainene în portul Mării Negre, consolidând capacitatea de export a porturilor ucrainene de-a lungul Dunării.
Acest proiect nu doar că redefinește harta rutelor de transport în regiune, ci și consolidează colaborarea economică și strategică între România și Ucraina, deschizând noi oportunități și consolidând legăturile dintre cele două țări.