Sponsorizat
Cultura

Aproape imposibil! Cum o fabrică din Cluj încă ține pe șine locomotivele României?

Sponsorizat
Sponsorizat

Remarul 16 Februarie – Fabrica din Cluj care încă menține locomotivele pe șine după 155 de ani

În inima Clujului, în apropierea Gării CFR, funcționează una dintre cele mai vechi fabrici de reparații și modernizare a materialului rulant din România: Remarul 16 Februarie. Cu o istorie de peste un secol și jumătate, această fabrică joacă un rol esențial în întreținerea și modernizarea locomotivelor și vagoanelor de călători, contribuind astfel la menținerea eficienței transportului feroviar românesc.

Un pilon al industriei feroviare

Fondată în anul 1870, Remarul 16 Februarie SA este o companie privată cu capital integral românesc, specializată în reparația, modernizarea și construcția materialului rulant. În prezent, fabrica efectuează lucrări de mentenanță pentru o gamă variată de locomotive diesel și electrice, automotoare și rame electrice, dar și pentru vagoane de călători.

Conform informațiilor oficiale, fabrica din Cluj realizează lucrări de reparație planificate de tip RR, RG și RK, asigurând astfel funcționarea optimă a locomotivelor diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice, cu puteri variind de la 450 CP până la 5100 kW. De asemenea, aici au loc și modernizări pentru locomotive aparținând atât CFR Călători, cât și unor companii private, precum Transferoviar.

Parteneriate strategice și tehnologii moderne

După Revoluția din 1989, Remarul 16 Februarie a încheiat un acord important cu Bombardier Transport – Franța, achiziționând licența pentru producția trenurilor de mare capacitate AGC. Acest parteneriat a marcat un pas important spre modernizarea capacităților fabricii și adaptarea la cerințele transportului feroviar european.

O denumire cu puternică încărcătură istorică

Numele „16 Februarie” este legat de unul dintre cele mai tragice episoade ale mișcării muncitorești din România: greva de la Atelierele Grivița din 1933. În acea zi, armata și jandarmeria au primit ordin să deschidă focul asupra muncitorilor aflați în grevă, eveniment soldat cu moartea a șapte persoane. Printre victime s-a numărat și Vasile Roaită, un tânăr ucenic care a fost transformat ulterior de regimul comunist într-un simbol al luptei proletare.

Astăzi, Remarul 16 Februarie continuă să își păstreze locul în industria feroviară românească, menținând în funcțiune locomotivele care traversează țara și contribuind la modernizarea transportului pe calea ferată.

Facebook Comments Box
Cosmin Ardelean

Recent Posts

Incendiu la un camion pe Autostrada A3, între Turda și Gilău

Incendiu la un camion pe Autostrada A3 între Turda și Gilău – intervenție ISU Cluj…

2 days ago

Atenție! Tentative de fraudă telefonică în numele Poliției de Frontieră

Poliția de Frontieră Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) trag un semnal de…

2 days ago

Accident spectaculos în Andrei Mureșanu: Mașină răsturnată și doi bărbați ajunși la spital

Un accident rutier spectaculos a avut loc joi după-amiază, în jurul orei 18:00, în cartierul…

2 days ago

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului…

3 days ago

Proiectul „Velo Apuseni” avansează: Clujul pregătește infrastructura cicloturistică

Proiectul „Velo Apuseni” avansează: 92 km de piste de biciclete în județul Cluj Consiliul Județean…

3 days ago