Sponsorizat
Cultura

Aproape imposibil! Cum o fabrică din Cluj încă ține pe șine locomotivele României?

Sponsorizat
Sponsorizat

Remarul 16 Februarie – Fabrica din Cluj care încă menține locomotivele pe șine după 155 de ani

În inima Clujului, în apropierea Gării CFR, funcționează una dintre cele mai vechi fabrici de reparații și modernizare a materialului rulant din România: Remarul 16 Februarie. Cu o istorie de peste un secol și jumătate, această fabrică joacă un rol esențial în întreținerea și modernizarea locomotivelor și vagoanelor de călători, contribuind astfel la menținerea eficienței transportului feroviar românesc.

Un pilon al industriei feroviare

Fondată în anul 1870, Remarul 16 Februarie SA este o companie privată cu capital integral românesc, specializată în reparația, modernizarea și construcția materialului rulant. În prezent, fabrica efectuează lucrări de mentenanță pentru o gamă variată de locomotive diesel și electrice, automotoare și rame electrice, dar și pentru vagoane de călători.

Conform informațiilor oficiale, fabrica din Cluj realizează lucrări de reparație planificate de tip RR, RG și RK, asigurând astfel funcționarea optimă a locomotivelor diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice, cu puteri variind de la 450 CP până la 5100 kW. De asemenea, aici au loc și modernizări pentru locomotive aparținând atât CFR Călători, cât și unor companii private, precum Transferoviar.

Parteneriate strategice și tehnologii moderne

După Revoluția din 1989, Remarul 16 Februarie a încheiat un acord important cu Bombardier Transport – Franța, achiziționând licența pentru producția trenurilor de mare capacitate AGC. Acest parteneriat a marcat un pas important spre modernizarea capacităților fabricii și adaptarea la cerințele transportului feroviar european.

O denumire cu puternică încărcătură istorică

Numele „16 Februarie” este legat de unul dintre cele mai tragice episoade ale mișcării muncitorești din România: greva de la Atelierele Grivița din 1933. În acea zi, armata și jandarmeria au primit ordin să deschidă focul asupra muncitorilor aflați în grevă, eveniment soldat cu moartea a șapte persoane. Printre victime s-a numărat și Vasile Roaită, un tânăr ucenic care a fost transformat ulterior de regimul comunist într-un simbol al luptei proletare.

Astăzi, Remarul 16 Februarie continuă să își păstreze locul în industria feroviară românească, menținând în funcțiune locomotivele care traversează țara și contribuind la modernizarea transportului pe calea ferată.

Facebook Comments Box
Cosmin Ardelean

Recent Posts

Marțea neagră în Cluj: pietoni răniți în Florești și accident feroviar mortal la Jucu de Jos

Conform clujcapitala, Marți, județul Cluj a fost din nou scena unor incidente grave care ridică…

5 hours ago

Dracula Land, pariul de 1 miliard de euro care promite să transforme România într-un magnet al divertismentului european 🦇

Potrivit Libertatea, la doar 20 de minute de București și 15 minute de Aeroportul Otopeni,…

1 day ago

Clujul intră sub lupa e-SIGUR: 13 camere cu radar vor fi montate pe DN1

Potrivit informațiilor publicate de CNAIR pe site-ul oficial cnadnr.ro Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere…

2 days ago

Mașină cuprinsă de flăcări pe Tăietura Turcului. Nu se cunosc încă detalii

Un autoturism a fost cuprins de flăcări, în urmă cu puțin timp, pe Tăietura Turcului.…

3 days ago

🎄 Trenulețul lui Moș Crăciun pornește prin Cluj-Napoca. Plimbări festive gratuite pentru copiii sub 3 ani

Happy Express – Trenulețul lui Moș Crăciun a început, din 8 decembrie 2025, cursele prin…

4 days ago

Ministerul Sănătății, în vizită la Cluj: Chirurgia robotică deschide o nouă etapă la Spitalul Municipal

Sistemul medical clujean face un pas important spre viitor. Spitalul Municipal Cluj a intrat oficial…

5 days ago