Cultura

Aproape imposibil! Cum o fabrică din Cluj încă ține pe șine locomotivele României?

Remarul 16 Februarie – Fabrica din Cluj care încă menține locomotivele pe șine după 155 de ani

În inima Clujului, în apropierea Gării CFR, funcționează una dintre cele mai vechi fabrici de reparații și modernizare a materialului rulant din România: Remarul 16 Februarie. Cu o istorie de peste un secol și jumătate, această fabrică joacă un rol esențial în întreținerea și modernizarea locomotivelor și vagoanelor de călători, contribuind astfel la menținerea eficienței transportului feroviar românesc.

Un pilon al industriei feroviare

Fondată în anul 1870, Remarul 16 Februarie SA este o companie privată cu capital integral românesc, specializată în reparația, modernizarea și construcția materialului rulant. În prezent, fabrica efectuează lucrări de mentenanță pentru o gamă variată de locomotive diesel și electrice, automotoare și rame electrice, dar și pentru vagoane de călători.

Conform informațiilor oficiale, fabrica din Cluj realizează lucrări de reparație planificate de tip RR, RG și RK, asigurând astfel funcționarea optimă a locomotivelor diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice, cu puteri variind de la 450 CP până la 5100 kW. De asemenea, aici au loc și modernizări pentru locomotive aparținând atât CFR Călători, cât și unor companii private, precum Transferoviar.

Parteneriate strategice și tehnologii moderne

După Revoluția din 1989, Remarul 16 Februarie a încheiat un acord important cu Bombardier Transport – Franța, achiziționând licența pentru producția trenurilor de mare capacitate AGC. Acest parteneriat a marcat un pas important spre modernizarea capacităților fabricii și adaptarea la cerințele transportului feroviar european.

O denumire cu puternică încărcătură istorică

Numele „16 Februarie” este legat de unul dintre cele mai tragice episoade ale mișcării muncitorești din România: greva de la Atelierele Grivița din 1933. În acea zi, armata și jandarmeria au primit ordin să deschidă focul asupra muncitorilor aflați în grevă, eveniment soldat cu moartea a șapte persoane. Printre victime s-a numărat și Vasile Roaită, un tânăr ucenic care a fost transformat ulterior de regimul comunist într-un simbol al luptei proletare.

Astăzi, Remarul 16 Februarie continuă să își păstreze locul în industria feroviară românească, menținând în funcțiune locomotivele care traversează țara și contribuind la modernizarea transportului pe calea ferată.

Facebook Comments Box
Kadar Zoltan

Recent Posts

ȘOC! Artistul care a rupt cu lumea pentru a trăi printre șoareci!

9 luni în sălbăticie! Artistul care a rupt cu lumea pentru a-și regăsi inspirația! Mihail,…

1 hour ago

VATICANUL SE PREGĂTEȘTE DE ÎNMORMÂNTARE

Papa Francisc renunță la tradiții vechi de secole: Va fi înmormântat într-un sicriu simplu, din…

15 hours ago

CLUJENI, luați-vă liber duminică! Teatrul Național vă așteaptă cu o SURPRIZĂ de proporții!

Premieră la Teatrul Național din Cluj: "Schindler", o comedie despre ciocnirea a două lumi Teatrul…

16 hours ago

Eroii nu poartă întotdeauna pelerine! Ce a făcut acest șofer CTP Cluj te va impresiona!

Gest exemplar al unui șofer CTP Cluj: a ajutat o mamă cu bebelușul să urce…

17 hours ago

Vacanță de vis la preț redus! Wizz Air lansează o nouă rută de vară de la Cluj-Napoca către Heraklion

Zboruri directe spre Creta începând din iunie 2025, cu bilete de la doar 24,99 EUR!…

19 hours ago

Lovitură pentru primării! Ciolacu taie și spânzură în administrația locală!

Reorganizarea administrativ-teritorială a României: Guvernul pregătește o reformă majoră Premierul Marcel Ciolacu a primit undă…

20 hours ago