Sponsorizat
Cultura

Aproape imposibil! Cum o fabrică din Cluj încă ține pe șine locomotivele României?

Sponsorizat
Sponsorizat

Remarul 16 Februarie – Fabrica din Cluj care încă menține locomotivele pe șine după 155 de ani

În inima Clujului, în apropierea Gării CFR, funcționează una dintre cele mai vechi fabrici de reparații și modernizare a materialului rulant din România: Remarul 16 Februarie. Cu o istorie de peste un secol și jumătate, această fabrică joacă un rol esențial în întreținerea și modernizarea locomotivelor și vagoanelor de călători, contribuind astfel la menținerea eficienței transportului feroviar românesc.

Un pilon al industriei feroviare

Fondată în anul 1870, Remarul 16 Februarie SA este o companie privată cu capital integral românesc, specializată în reparația, modernizarea și construcția materialului rulant. În prezent, fabrica efectuează lucrări de mentenanță pentru o gamă variată de locomotive diesel și electrice, automotoare și rame electrice, dar și pentru vagoane de călători.

Conform informațiilor oficiale, fabrica din Cluj realizează lucrări de reparație planificate de tip RR, RG și RK, asigurând astfel funcționarea optimă a locomotivelor diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice, cu puteri variind de la 450 CP până la 5100 kW. De asemenea, aici au loc și modernizări pentru locomotive aparținând atât CFR Călători, cât și unor companii private, precum Transferoviar.

Parteneriate strategice și tehnologii moderne

După Revoluția din 1989, Remarul 16 Februarie a încheiat un acord important cu Bombardier Transport – Franța, achiziționând licența pentru producția trenurilor de mare capacitate AGC. Acest parteneriat a marcat un pas important spre modernizarea capacităților fabricii și adaptarea la cerințele transportului feroviar european.

O denumire cu puternică încărcătură istorică

Numele „16 Februarie” este legat de unul dintre cele mai tragice episoade ale mișcării muncitorești din România: greva de la Atelierele Grivița din 1933. În acea zi, armata și jandarmeria au primit ordin să deschidă focul asupra muncitorilor aflați în grevă, eveniment soldat cu moartea a șapte persoane. Printre victime s-a numărat și Vasile Roaită, un tânăr ucenic care a fost transformat ulterior de regimul comunist într-un simbol al luptei proletare.

Astăzi, Remarul 16 Februarie continuă să își păstreze locul în industria feroviară românească, menținând în funcțiune locomotivele care traversează țara și contribuind la modernizarea transportului pe calea ferată.

Facebook Comments Box
Cosmin Ardelean

Recent Posts

Nodul 8 al Centurii Metropolitane – legătura Mănășturului cu noua șosea de ocolire

Cartierul Mănăștur va avea acces direct la Centura Metropolitană a Clujului prin Nodul 8, un…

7 hours ago

Zâmbetul s-a întors la Cluj: Eduard, băiatul de 12 ani lovit de un Mustang, a fost externat după o luptă impresionantă

După săptămâni de teamă, emoții și speranță, Eduard Balogh, copilul de 12 ani rănit grav…

16 hours ago

Linii speciale de transport spre cimitire, în Cluj-Napoca. Curse din oră în oră cu ocazia Luminației

În perioada 31 octombrie – 2 noiembrie, clujenii vor avea la dispoziție linii speciale de…

2 days ago

Erou în timpul liber: un pompier din Cluj-Napoca a salvat un bărbat aflat în stop cardio-respirator

Un tânăr pompier din Cluj-Napoca, soldatul Sebastian Popa, a devenit erou în timpul liber, după…

2 days ago

Radu Banciu face praf Clujul: „O mizerie cu pretenții europene! Oraș urât, dar cu salarii de lux!”

Radu Banciu face praf Clujul: „O mizerie cu pretenții europene! Oraș urât, dar cu salarii…

2 days ago

Factura de curent crește din noiembrie: O taxă ascunsă s-a triplat în doar șapte luni

Facturile la energie electrică vor crește din nou, începând cu 1 noiembrie 2025, din cauza…

3 days ago