Pe fosta platformă industrială Carbochim, unde proiectul de reconversie urbană RIVUS – dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe – prinde contur într-un ritm accelerat, șantierul a devenit recent o veritabilă „scenă” creativă pentru studenții Universității de Arte și Design din Cluj-Napoca. În cadrul unui parteneriat dedicat mediului educațional local, 15 tineri artiști au reinterpretat vizual acest amplu spațiu aflat în transformare, demonstrând că imaginația poate transforma chiar și un șantier într-o lume fantastică.
Studenții de la specializările Grafică, Foto-Video, Ceramică–Sticlă–Metal și Pictură au participat la un concurs special lansat de RIVUS, menit să aducă o perspectivă artistică asupra unuia dintre cele mai mari proiecte de regenerare urbană din România. Provocarea: utilajele, structurile tehnice și dinamica șantierului au fost tratate ca personaje, simboluri sau forme expresive care pot prinde viață.
„Această colaborare le oferă studenților șansa de a întâlni lumea reală a orașului și de a o privi critic și creativ. E important ca viitorii artiști să înțeleagă cum pot contribui la dinamica comunității și la reinventarea orașului”, a declarat Dan Alban, decanul Facultății de Arte Decorative și Design din cadrul Universității de Arte și Design din Cluj-Napoca.
Participanții au primit imagini reale de pe șantier, pe care le-au animat prin ilustrații originale. Un juriu mixt, format din reprezentanți ai Universității de Arte și Design din Cluj-Napoca și RIVUS, a selectat șase câștigători pe baza creativității, interpretării temei și impactului vizual. În perioada următoare, o selecție extinsă din lucrări va fi prezentată pe paginile de social media ale RIVUS.
„Ne-am dorit să aducem o dimensiune creativă șantierului și să le oferim studenților ocazia de a contribui cu perspectiva lor la felul în care prinde viață acest proiect”, a declarat Dora Andercău, Marketing Manager RIVUS.
RIVUS este cel mai mare proiect de reconversie urbană din România, integrând pentru prima dată un centru cultural dedicat comunității artistice clujene și o grădină urbană de 5,2 hectare cu acces la Someș. Proiectul include cea mai mare suprafață de retail din țară, peste 400 de branduri, zone de entertainment, cinema, sport, restaurante, cafenele și funcțiuni comunitare într-un concept family friendly.