Grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, se pregătește să vândă operațiunile din România, la 24 de ani după intrarea pe piața locală. Decizia face parte din strategia companiei de a se retrage și din alte țări, precum Argentina și Polonia.
În urmă cu câteva luni, Carrefour a vândut operațiunile din Italia către producătorul de alimente și băuturi NewPrinces, tranzacție care includea 1.188 de magazine și a vizat creșterea profitabilității grupului, care anul trecut a înregistrat pierderi operaționale de 67 de milioane de euro în Italia.
Pentru operațiunile din România, grupul a angajat o bancă de investiții pentru a evalua apetitul potențialilor cumpărători. Discuțiile s-au desfășurat cu mare discreție, implicând atât mari retaileri, cât și fonduri de investiții.
Carrefour a intrat în România în 2001, fiind unul dintre primii retaileri moderni care au pus România pe harta afacerilor internaționale. În 2025, compania operează peste 450 de magazine în aproximativ 113 orașe din țară, acoperind un segment important al retailului modern.
Mutarea survine într-o perioadă în care piața de retail se schimbă rapid, atât în ceea ce privește comportamentul consumatorilor, cât și formatele magazinelor, iar Carrefour încearcă să-și redefinească strategia la nivel global.