Sponsorizat
Categories: Eveniment

45.5 milioane lei, despăgubiri, pentru electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Oradea

Sponsorizat
Sponsorizat

45.5 milioane de lei va plăti Guvernul drept despăguburi pentru 2.300 de terenuri (cu sau fără construcții) afectate de lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Oradea. Conform Ministerului Transporturilor, vor fi afectate 96 de imobile, în suprafață totală de 16.213. 
Terenurile se află pe raza următoarelor localități: 

Cluj-Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu, Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni – județul Cluj; 
Cuzăplac și Almașu – județul Sălaj; 
Bulz, Bratca, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Măgești, Aștileu, Țețchea, Tileagd, Săcădat, Oșorhei, Oradea și Borș – județul Bihor.

Licitația derulată de CFR SA este împărţită în patru loturi şi are ca principal obiectiv creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR.


Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghireş), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franţa şi Turcia.
Pentru Lotul 2 (Aghireş – Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia.
Pentru Lotul 3 (Poieni – Aleşd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia.
Pentru Lotul 4 (Aleşd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franţa, Polonia şi Turcia.

Contractele prevăd inclusiv lucrări pentru:

– modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)

– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– modernizarea podurilor, podeţelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;

– construcţia unor facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;

– montarea de panouri fonoabsorbante şi soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

– modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

– maximizarea capacităţii de tranzit;

– asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare

– instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuţie este de 36 de luni.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

7 days ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

7 days ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

7 days ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago