45.5 milioane de lei va plăti Guvernul drept despăguburi pentru 2.300 de terenuri (cu sau fără construcții) afectate de lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Oradea. Conform Ministerului Transporturilor, vor fi afectate 96 de imobile, în suprafață totală de 16.213.
Terenurile se află pe raza următoarelor localități:
Cluj-Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu, Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni – județul Cluj;
Cuzăplac și Almașu – județul Sălaj;
Bulz, Bratca, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Măgești, Aștileu, Țețchea, Tileagd, Săcădat, Oșorhei, Oradea și Borș – județul Bihor.
Licitația derulată de CFR SA este împărţită în patru loturi şi are ca principal obiectiv creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR.
Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghireş), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franţa şi Turcia.
Pentru Lotul 2 (Aghireş – Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia.
Pentru Lotul 3 (Poieni – Aleşd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia.
Pentru Lotul 4 (Aleşd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franţa, Polonia şi Turcia.
Contractele prevăd inclusiv lucrări pentru:
– modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– modernizarea podurilor, podeţelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
– construcţia unor facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;
– montarea de panouri fonoabsorbante şi soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
– maximizarea capacităţii de tranzit;
– asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare
– instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.
Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuţie este de 36 de luni.
Source link