Primarul Emil Boc a spus, joi, referitor la proiectele de infrastructură ale municipiului Cluj-Napoca, că cel mai mare regret pe care îl are este că fostul ministru Cătălin Drulă a scos Centura Metropolitană din PNRR.
Întrebat despre cum se poate rezolva situația traficului sufocant din oraș, Emil Boc a înșirat proiectele de infrastructură făcute, în lucru sau în plan ale Clujului, ocazie cu care a vorbit și despre Centura Metropolitană, afirmând că este foarte supărat pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, care a scos proiectul din PNRR.
“Am făcut în prima parte a mandatului meu Autostrada Transilvania, Centura Vâlcele – Apahida, prelungirea Bulevardului Muncii spre Apahida, investiții de aproape 2 miliarde de euro care au dus Clujul acolo unde este astăzi, acum lucrăm de 5 ani la proiectele Clujului 2030-2050: metrou, centură metropolitană, pasaj Tăietura Turcului, conectarea Clujului la autostradă, lărgim benzile spre Apahida…, a înșirat Emil Boc, la Napoca Live.
Primarul a dus discuția spre așteptata Centură metropolitană care “ar fi putut merge mult mai repede” dacă nu ar fi fost tăiată de pe lista PNRR de fostul ministru USR al Transporturilor.
“Am acest regret și gust amar cu privire la faptul că ministrul Drulă a scos Centura metropolitană din PNRR. Este cel mai mare regret pe care-l am în ultimii ani, pentru că, dacă Centura metropolitană rămânea acolo unde a rămas și metroul, astăzi am fi avut șanse să mergem mult mai repede. Aici, încă o dată, critic dur și fără echivoc decizia ministrului Drulă de a scoate centura din PNRR, acolo unde a fost pusă. Este un act impardonabil pentru Cluj de a scoate centura de acolo. Așa este când ai în funcții oameni care nu sunt conectați la realitate – gândesc după hărți și nu după nevoile reale ale oamenilor”, a mai spus Boc.
În urmă cu o săptămână, în cadrul unei dezbateri organizate în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică, Emil Boc a anunțat că în 15 iunie ar putea să fie finalizată documentația pentru realizarea Centurii Metropolitane, după care proiectul va fi transmis Guvernului pentru avizare.
Centura metropolitană va fi un drum de clasă tehnică 2, tip drum expres, de 42,13 kilometri (la care se adaugă 26,62 de kilometri de bretele la cele 20 de noduri propuse, iar drumurile de legăturăvor avea 32,33 de kilometri) cu 2 benzi pe sens și bandă de acostament, plus zonă mediană, piste de bicilete și drumuri de legătură.
Se estimează că Centura va aduce reducerea cu 67% a timpilor de deplasare între Gilău și Cluj-Napoca. Investiția este de peste 6.077.089.00 lei fără TVA (peste 1,2 miliarde de euro).
Source link