Categories: Eveniment

Care sunt punctele nevralgice de pe Austostrada Transilvania (A3)

Asociația Pro Infrastructură face un rezumat “neelectoral” al stadiului lucrărilor de pe Austostrada Transilvania (A3) contrazicând scenariul optimist al ministrului Transporturilor Lucian Bode.
“Aflat în plină campanie electorală, ministrul Transporturilor Lucian Bode pictează un tabloul extrem de optimist cu privire la stadiul proiectelor de pe Autostrada A3 Transilvania dintre capătul existent de la Nădășelu și granița cu Ungaria de la Borș. Din respect pentru opinia publică care în general nu apreciază coafarea realității, venim cu câteva date factuale și cu propuneri reale de deblocare pentru domnul ministru și pentru CNAIR”, transmite API. 

– La preluarea mandatului de ministru în noiembrie 2019, se lucra pe un singur tronson al acestui proiect (Biharia-Borș de 5,3 km); astăzi nu se lucrează pe niciun tronson,
– Licitația pentru sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 km) a fost anulată în decembrie 2019 și nu a fost relansată nici până astăzi,
– Pe tronsoanele Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,5 km) și Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30 km) lansate în licitație în martie 2019 încă nu avem câștigător declarat,
– Pe tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (41 km) ce conține tunelul Meseș de aproape 3 km lungime domnul ministru ”ne amenință” cu lansarea iminentă a licitației din mai 2020; încă nu a fost lansată,
– exproprierile pentru toate tronsoanele dintre Mihăiești și Suplacu de Barcău (80 de km în județul Sălaj) nu au fost lansate pe circuitul birocratic.

În categoria veștilor bune includem finalizarea și recepționarea lucrărilor pe cei 5,3 km dintre Biharia și Borș pe 30 iulie (se estimează deschiderea circulației în tandem cu vecinii maghiari pe 4 septembrie) și semnarea contractelor de proiectare și execuție pe tronsoanele Biharia-Chiribiș (28,5 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12 km). Însă acest ultim tronson nu va putea intra în execuție în toamna acestui an, cum afirmă domnul ministru, în lipsa exproprierilor.

“Solicităm domnului Bode să se implice mult mai activ în deblocarea cu adevărat a problemelor de pe Autostrada Transilvania: lansarea pe circuitul birocratic a exproprierilor din județul Sălaj, lansarea licitațiilor pentru tronsoanele Suplacu de Barcău-Chiribiș și Nușfalău-Zalău-Poarta Sălajului, anunțarea cât mai rapidă a câștigătorilor și semnarea contractelor pe sectoarele Zimbor-Mihăiești-Nădășelu și Suplacu de Barcău-Nușfalău”,  conchide API. 

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Noi Reguli pentru Șoferi: Ce Se Întâmplă Cu Cei Care Refuză Primirea Procesului-Verbal?

Poliția a anunțat recent modificări legislative relevante pentru șoferii amendați care refuză să primească procesul-verbal…

1 day ago

Controversele Ordonanței 84: Controversele Ordonanței 84: Teste DrugTest fals pozitive și medicamentele care te pot lăsa fără permis

Poliția Română avertizează că anumite medicamente pot avea efecte psihoactive și pot genera rezultate false…

1 day ago

GALERIE FOTO: Noile grădini urbane unesc comunitățile – Un nou parc va fi realizat în nordul Clujului pentru evenimente culturale, relaxare și conectare cu natura

Cluj-Napoca este cunoscut pentru dimensiunea sa culturală vibrantă și dinamică, pentru diversitatea sa istorică, pentru…

1 day ago

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

3 days ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

3 days ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

4 days ago