Sponsorizat
Categories: Eveniment

Decanul Facultatii de Arhitectura, critica strategia urbanistica de dezvoltare a clujului – E fain la Cluj!

Sponsorizat
Sponsorizat

Decanul facultatii de Arhitectura si Urbanism din Cluj-Napoca, Conf. dr. arh. Decan Serban Tiganas, critica strategia urbanistica de dezvoltare a clujului, spunand ca vina le apartine tuturor celor care s-au perindat la putere in ultimii 30 de ani.
“Este un moment foarte dificil, după părerea mea, și care poate genera o criză profundă în viitor. Se trag niște frâne și se transmite ideea că nu am putut rezolva armonios acest oraș. Nu cei care sunt la putere acum, ci toți cei care s-au perindat 30 de ani au scăpat de sub control dezvoltarea urbanistică – și acum luăm niște măsuri reactive, care sunt profund eronate. În momentul în care există o cerere atât de mare de locuințe, în momentul în care există câteva mii bune de hectare neurbanizate în intravilanul municipiului, și nu ai o strategie de devoltare armonioasă a unor cartiere, cvartaluri, ansambluri ș.a.m.d., prin utilizarea energiei investiționale private, de fapt produci un fenomen de dezechilibru între cerere și ofertă și consecința este foarte clară: cresc prețurile și chiriile la locuințe. Se știe că suntem campioni naționali și că am depășit ca prețuri la tranzacții imobiliare inclusiv țări europene dezvoltate. Vor crește prețurile în continuare, mai ales că pe fundalul acesta se produc multe inechități. Adică unii dezvoltatori pot să construiască, pentru că au canal politic, iar alții nu pot. Când pui o regulă din aceasta care nu este legală, ci strategică, este o viziune politică. Este o formă de relativizare a documentelor de urbanism concrete, cum este planul urbanistic general. La Cluj avem o criză a PUG-ului, pentru că s-a început un plan urbanistic general nou, dar cel existent este respectat sau nu, pentru că este considerat depășit. Deși el nu este depășit. Ori faptul că nu mai permiți să se construiască în unele zone, spunând că infrastructura rutieră este insuficientă și s-ar crea ambuteiaje, este o chestiune care științific nu este dovedită. Și care produce o eroare conceptuală fundamentală, eu sunt revoltat de chestiunea asta, termenul meu este “dictatura studiilor de trafic”. Adică obligi oamenii să facă studii de trafic, mai multe pe aceeași stradă, spunând că, dacă este capacitatea străzii depășită, nu pot să mai locuiască încă niște familii în plus pe strada respectivă, când se știe foarte clar că ceea ce circulă pe o stradă reprezintă tranzitul, nu destinația celor care locuiesc acolo. Pe o stradă nu circulă decât într-o măsură foarte mică cei care locuiesc acolo. Sunt străzi care au acest ghinion, să fie alese de unii sau de alții, ca traseul lor principal spre locul de muncă, spre școală, spre alte destinații”, a spus Șerban Țigănaș pentru Napoca FM, citat de Media 9.

Source link

Facebook Comments Box
Tudor Calinescu

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

6 days ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

6 days ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

6 days ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago