O clujeancă a obținut daune morale de 20.000 de euro de la compania Dedeman după ce a suferit un accident în parcarea magazinului de bricolaj din Cluj-Napoca.
Suma va fi plătită în echivalent lei la data plății, cu titlu de daune morale, actualizată cu indicele de inflație la data plății, împreună cu dobânda legală penalizatoare, scrie romaniatv.net.
Juliana Uțiu a cerut daune morale de 200.000 de euro, însă, instanța de fond i-a acordat 50.000 de euro, pentru ca în recurs, la Curtea de Apel Cluj, suma să fie redusă la mai puțin de jumătate. Hotărârea din 13 decembrie 2023 nu este definitivă, părțile mai având cale de atac la Înalta Curte de Casație și Justiție.
Pe lângă daune morale, femeia va primi și daune materiale de 20.633,67 lei, adică 2.700 de euro, sume actualizate cu indicele de inflație la data plății, împreună cu dobânda legală penalizatoare aferentă, precum și 2.700 euro, în echivalent lei la data plății, cu titlu de daune materiale, reprezentând beneficiu nerealizat.
În martie 2019, femeia s-a împiedicat de un diblu metalic, de mărimea unui cui, în parcarea Dedeman, iar în urma căzăturii și-a rupt nasul și și-a luxat umărul drept. Aceasta a purtat orteză timp de aproximativ 3 luni și a făcut kinetoterapie de recuperare pentru o perioadă de șase luni. A prezentat leziuni ce au necesitat 45 – 50 de zile de îngrijire medicală.
Ulterior, potrivit evaluării medicale, mobilitatea activă a umărului drept și a întregului membru este de aproximativ 60%.
Reprezentanții Dedeman au susținut, în instanță, că reclamanta putea evita producerea evenimentului dacă ar fi fost atentă la deplasarea sa și ar fi respectat regulile de circulație marcate în parcarea magazinului. Magistrații care au judecat cazul au ajuns la concluzia că în parcarea kipermarketului din Cluj-Napoca nu există un culoar dedicat exclusiv pietonilor.
Source link