Faptul de a modifica kilometrajul de către cei care vând maşini rulate ar putea deveni infracţiune şi se va pedepsi cu închisoarea. O maşină cu km modificaţi e un pericol real în trafic.
Dacă vreţi să vă cumpăraţi o maşină veche, ar trebui să faceţi verificări serioase înainte de a o plăti. Reprezentantul unei platforme de verificări auto spune că “trei sferturi dintre maşinile SH au kilometrajul modificat. În momentul în care urmează o revizie de 2-3 mii de euro, un samsar o cumpără ieftin tocmai pentru că urmează acea revizie scumpă, dă kilometrajul înapoi şi automat maşina e departe de revizia mare, are mai puţini km şi poate să câştige şi 20-25% din preţul unei maşini”.
Paguba nu este doar de ordin financiar. Un motor care nu este verificat periodic cedează, mai devreme sau mai târziu, iar dacă şoferul are ghinionul ca maşina să se strice pe autostradă, de exemplu, este în mare pericol.
Astfel de practici pot duce la cheltuieli uriaşe şi chiar accidente, spune un europarlamentar român care vrea să introducă prevederea în toate statele uniunii. România ar fi, desigur, prima vizată mai ales că este plină de maşini vechi şi foarte vechi, anunţă stirileprotv.ro. Piaţa auto din România este mai degrabă una a maşinilor la mâna a doua, arată statisticile oficiale.
“Tu crezi că maşina ta are un număr de km mult mai mic decât are de fapt. Astfel avem un risc de siguranţă a circulaţiei”, declară Vlad Gheorghe, europarlamentar USR. Europarlamentarul propune pedeapsa cu închisoarea pentru cei care falsifică cifrele din bordul maşinii, iar firmele care comercializează astfel de autoturisme să fie închise. În plus, susţine înfiinţarea unei baze de date unice în toată Europa în care datele tehnice ale maşinii să fie înscrise neapărat într-un document electronic.
Propunerile europarlamentarului trebuie votate şi de plenul Parlamentului European, după care decizia privind pedepsele va rămâne la latitudinea guvernelor din fiecare ţară.
Source link