Prima Dacie 100% electrică va fi prezentată la Salonul Auto de la Geneva în 3 martie.
Dacia a anunțat că va prezenta în 3 martie la Salonul Auto de la Geneva conceptul primului său model electric, despre care afirmă că va fi “cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață” la lansarea pe piață în 2021 sau 2022.
Grupul Renault a confirmat la sfârșitul săptămânii trecute că va lansa un model electric sub brandul Dacia în 2021 sau 2022, fără să ofere însă alte informații concrete.
Constructorul francez a publicat însă miercuri un comunicat de presă în care anunță principalele lansări programate pentru Salonul Auto de la Geneva, care își va deschide porțile în 3 martie. Astfel, Dacia va prezenta în 3 martie conceptul primului său model electric, fără să anunțe pentru moment și numele acestuia.
“Dacia deschide un nou capitol și începe revoluția sa electrică. Dacia intră pe piața electrică și va prezenta un concept 100% electric. O revoluție care capitalizează cei peste 10 ani de experiența ai Grupului Renault în mobilitate electrică”, menționează Grupul Renault în comunicatul de presă.
Dacia va fi cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață
De asemenea, Renault afirmă în comunicat că viitorul model electric Dacia va fi “cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață” atunci când va deveni disponibilă pe piața europeană în 2021 sau 2022. În acest moment, cel mai accesibil model 100% electric de pe piață este nou-lansatul Skoda Citigo-e iV, model care are un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus.
Conform datelor publicate în raportul financiar al Grupului Renault pentru 2019, modelul electric Dacia va fi dedicat zonelor urbane. De altfel, numele de cod ales de Renault pentru acest model este “Dacia Urban City car”, prin care constructorul oferă un indiciu clar cu privire la poziționarea modelului în gamă.
Presa franceză a speculat frecvent în ultimele luni că Renault va comercializa și în Europa sub brandul Dacia SUV-ul electric K-ZE dezvoltat inițial pentru piața chineză, însă această informație a fost negată de reprezentanții Renault din Germania sub pretextul care prețul final ar fi prea mare.
Source link