Pe Autostrada Sebeș-Turda (A10) este de acum cale liberă pentru antreprenorii Pizzarotti şi Aktor în construirea loturilor 1 și 2. Stâlpii de înaltă tensiune care blocau continuarea lucrărilor au fost relocați.
Unul dintre ultimele obstacole din calea construirii A10 a fost îndepărtat. După șase zile de lucru intensiv, de dimineaƫa până seara, chiar şi în weekend, echipele companiei Electromontaj Bucureşti au reuşit să finalizeze lucrările de relocare ale liniei electrice LEA 110kV din culoarul autostrăzii, conform Unirea.
Pe lotul 1 au fost montaƫi ultimii doi stâlpi ai noii reƫele şi conductoarele electrice, fiind demontate conductoarele electrice de pe vechiul traseul al liniei care impiedicau executarea pasajului peste calea ferată de la nodul rutier Alba Nord.
În paralel, pe lotul 2 au fost montați aproape toți stâlpii noii reƫele de înaltă tensiune şi conductoarele electrice, astfel că şi în zona podului CFR din apropierea Gării Teiuş se pot realiza în continuare fără probleme lucrările la pasajul peste calea ferată. În zona Teiuș mai trebuia montat doar un stâlp nou.
Deşi lucrările de relocare a reƫelor electrice nu sunt finalizate, mai rămânând de efectuat în zilele următoare demontarea unor elemente ale vechii rețele, aceste lucrări nu sunt de natură a mai împiedica în vreun fel pe cei doi antreprenori, Pizzarotti şi Aktor, să continue lucrările la construirea A10.
A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4, între Turda și Aiud, au fost deschise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 trebuiau terminate până în 2019.
Source link