O companie din sectorul auto este interesată de o investiţie în zona Clujului pe o suprafaţă de 150 de hectare în viitorul parc industrial Tetarom V, potrivit declaraţiilor lui Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, citat de presa locală.
Skoda ar putea fi constructorul interesat de o investiţie în România, la Cluj, potrivit datelor din piaţa auto. Tot Grupul Volkswagen, tot pentru o uzină Skoda s-a mai uitat la România în anii 2018-2019, însă la acea vreme decizia iniţială a fost aceea de a investi în Turcia. VW a renunţat ulterior la Turcia pe fondul evoluţiei regiunii, iar pandemia din 2020 a scos din discuţie orice investiţie nouă.
Pe de altă parte, Clujul tocmai a fost conectat la infrastructura vest-europeană de autostrăzi prin A10 Sebeş-Turda – există un singur tronson fără autostradă, în dreptul viitoarelor ecoducte pe A1 Deva-Orăştie, însă şi acestea vor fi construite în perioada următoare.
Mai mult, Clujul va fi legat de infrastructura vest-europeană şi pe o nouă cale ferată electrificată, pe care trenurile de marfă vor putea circula cu 120 km/h – Cluj-Oradea-Episcopia Bihor de 166 km, o investiţie de aproape 1 miliard de euro în infrastructura feroviară prinsă în PNRR, astfel încât aceasta ar trebui să fie gata cel târziu în 2026 pentru a fi finanţată.
Adrian Sandu, secretar general ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România, declara anul trecut într-un interviu în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! faptul că investiţiile în infgrastructură vor creşte nivelul de competitivitate al României, iar pe măsură ce acestea se dezvoltă, logistica va deveni mai puţin costisitoare.
Sursa: ZF
Source link