Mai multe cămine de bătrâni din județul Cluj au fost amendate de Protecția Consumatorilor Cluj. Comisarii au aplicat sancțiuni dure după ce au au văzut în ce condiții sunt îngrijite persoanele vârstnice.
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Cluj a verificat, în data de 22 februarie 2023, mai multe centre care prestează servicii de îngrijire a persoanelor vârstnice din județ.
Au fost făcute controale în următoarele locații:
Casa Criss Raza de Soare, Turda
Asociația Raisa – Turda
Asociația Casa Antonia – Turda
Asociația Casa Munteanu -Turda
Comisarii CJPC Cluj au găsit mai multe nereguli și au fost nevoiți să aplice patru amenzi de 70.000 de lei.
Totodată, au fost dispuse măsurile complementare de:
– oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 4.500 de lei
– oprirea temporară a prestării serviciilor la blocul alimentar, până la remedierea deficiențelor, la o unitate
– sesizarea instituțiilor abilitate pentru luarea măsurilor aferente intrării în legalitate a celor două centre cu beneficiari cazați peste numărul avizat.
“Până la remedierea abaterilor constatate în blocurile alimentare, hrana vârstnicilor va fi asigurată în regim de catering”, a anunțat ANPC.
Neregulile identificate de echipele de control au fost următoarele:
1. Prezența în blocul alimentar a pisicilor
2. Modificarea stării termice a produselor
3. Folosirea unor preparate și produse fără elemente de identificare-caracterizare și cu data limită de consum depășită cu până la 60 de zile
4. Folosirea unor vitrine frigorifice insalubre, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină și chedere pline de mucegai
5. Utilizarea veselei din plastic și a unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic, precum și a veselei smălțuite cu ciobituri în exces
6. Folosirea unor spații de depozitare neigienizate, cu rafturi cu rugină, improprii depozitării produselor alimentare
7. Folosirea unor spații nerenovate, insalubre, cu gresie lipsă sau spartă, cu scurgeri de canalizare defecte, cu calorifere cu rugină, îmbâcsite, pline de praf și depuneri de produse
8. Folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare a alimentelor , în camere de cazare și băi
9. Utilizarea unor lenjerii de pat și saltele neconforme, neigienizate, cu pete
10. Folosirea unor vase wc neigienizate în incinta băilor din camerele beneficiarilor
11. Lipsa amenajărilor spațiului (scările de acces, cu gresia spartă, spațiul neamenajat)
12. Folosirea unor paturi neconforme
13. Depozitarea produselor direct pe paviment, la temperatura mediului ambiant,
14. Folosirea unor dispozitive medicale expirate (ex.: test glicemie)
15. Lipsa soluției dezinfectante pentru veselă, în blocul alimentar
16. Folosirea unei liste meniu incompletă, neavizată de personalul de specialitate
17. Supraaglomerarea camerelor, fiind cazați mai mulți beneficiari față de numărul pentru care operatorul economic avea aviz de funcționare (aceștia erau cazați inclusiv în cabinetul medical).
Source link