Întrebat astăzi, în cadrul unei emisiuni radio, când se va discuta, în ședința Consiliului Local, corelarea tarifelor la taxi cu noile prețuri la carburanți, primarul Emil Boc a declarat:„Când legea va permite. Acolo este o procedură. Se solicită, se analizează de către comisia de prețuri, dacă este mărire, dacă este diferența aia prevăzută de lege, semnificativă, încât să se impună analize suplimentare… aici este o chestiune tehnică, nu este o chestiune de altă natură. Și, dacă sunt îndeplinite condiționalitățile, se merge mai departe. Dacă nu sunt îndeplinite condiționalitățile, nu se merge mai departe. Este o chestiune pur tehnică, așa cum am făcut-o de fiecare dată. Nu ne-am ferit să abordăm, conform cadrului legal, aceste teme.” Ziar de Cluj a discutat declarațiile primarului Emil Boc cu Ioan Pugna, vicepreședintele Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania, pentru a afla dacă taximetriștii clujeni au solicitat ajustarea tarifelor, dacă se impune creșterea acestora, ca urmare a creșterii prețurilor la carburanți, cât ar trebui să fie noile tarife, de când nu au mai fost mărite și cât costau carburanții în momentul ultimelor reglementări tarifare. „Am solicitat oficial Direcției Tehnice ajustarea cu indicele prețurilor de consum (IPC) care, din decembrie 2019 și până luna asta e 10.72%. Este legal, mai mult, este obligată administrația, conform contractului de gestiune delegată, să ajusteze/indexeze ANUAL tarifele.Ultima modificare a fost în decembrie 2019, iar la fundamentarea tarifelor prețul combustibilului a fost de 5.10 lei/litru.Tariful acum este de 2.95 lei/km, iar ajustat cu IPC ar fi de 3.25 lei/km”, a precizat Ioan Pugna. Vicepreședintele Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania a explicat și ce ar însemna pentru breaslă o eventuală neaprobare a creșterii tarifelor:„Profitul scade dramatic. Se funcționează pe avarie. Mai mult, prin regulamentul votat în 2019 s-a impus norma de poluare Euro 5 de la viza din acest an. Asta obligă operatorii la investiții. Când legea va permite. Asta a spus primarul Boc? Uitați ce spune Art. 6, punctul e, din contractul de gestiune delegată:
Deci, e obligație contractuală. Mai clar nu se poate. Doar de aceea am insistat să avem contracte de gestiune delegată, cu obligații de ambele părți.Suntem primul municipiu din România care a impus existența POS-urilor în taxiuri, în martie 2021, chiar dacă activitatea și cadrul legal NU o impunea, și primul care a impus norma minimă de poluare Euro5 din martie 2022.Noi am respectat obligațiile, să vedem administrația cum le respectă.” Articolul 55, alineatul 2, din Regulamentul privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Cluj-Napoca, prevede:
Source link