Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca a mai câștigat o „bucată” din banul public în urma negocierii fără publicare prealabilă, cu Consiliul Județean, pentru executarea lucrărilor necesare pentru finalizarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor (CMID). Atribuirea s-a făcut în regim de urgență. Valoarea contractului este de aproape 13,5 milioane lei (2,7 milioane euro).Contractul a fost atribuit în urmă cu aproximativ o săptămână. Conform contractului, RADP trebuie să facă următoarele lucrări și servicii: lucrări de drumuri perimetrale și de incintă aferente zonei tehnice; lucrări și servicii ce fac obiectul Proiectului Tehnic elaborat de ECOVIABLE INGENIERIE SRL și completat prin Proiectul Tehnic elaborat de RADP Cluj-Napoca (pentru specialitățile conexe de rezistență și arhitectură care nu au fost de competența ECOVIABLE INGENIERIE SRL), ce sunt necesare pentru funcționalizarea echipamentelor și utilajelor tehnologice din cadrul Stației de Sortare și Stației de Tratare Mecano-Biologică, respectiv atât a lucrărilor tehnologice specifice echipamentelor și utilajelor existente, cât și a lucrărilor de infrastructură conexe acestora.Lucrările de realizare a CMID au început în 2011 și trebuiau finalizate în 2014. În 2014 însă lucrările au fost oprite după ce în zona celulei de depozitare au apărut alunecări de teren. Din 2014 până anul trecut, acest proiect a fost plin de insolvențe, lucrări neconforme, furturi de pământ și alunecări de teren.Anul trecut, conducerea Consiliului Județean Cluj anunța finalizarea lucrărilor, dar de fapt era vorba de încheierea lucrărilor doar la Celula 1. În urmă cu un an, pe șantierul CMID lucrau două firme: Asocierea Kranz Eurocenter SRL & ISPE SA (lucrări suplimentare pentru finalizarea lucrărilor de consolidare a versantului pe care este amplasată celula de depozitare) și RADP – lucrări de proiectare și execuție a CMID (lucrări în regim de urgență). Lucrările pe care RADP le executa anul trecut au fost atribuite tot fără negociere, tot în regim de urgență și erau în valoare de 11,6 milioane euro.Din cauza numeroaselor probleme apărute de-a lungul anilor, valoarea investiţiei a crescut de patru ori. Astfel a ajuns să coste 101 milioane euro.
Source link