Omul de afaceri Daniel Metz, președintele Consiliului de Administrație al companiei NTT Data România, a fost invitatul zilei de marți, 14 decembrie, la Clujul Politic LIVE!, în care a vorbit și despre cele trei mari proiecte de infrastructură ale Clujului, metrou, tren metrolitan și Centura Metropolitană.Metz a susținut că toate cele trei mari proiecte sunt importante pentru viitorul Clujului, însă nu pentru situația de astăzi, ci sunt proiecte pentru 5, 10 sau 15 ani. Clujul are nevoie de proiecte imediate pentru decongestionarea traficului și a avansat o soluție preluată din Germania, și anume, pasajele supraterane și subterane din marile intersecții.„Eu cred că toate cele trei proiecte sunt extrem de importante pentru viitorul Clujului, dar nu pentru situația de astăzi. Noi avem nevoie de aceste proiecte în 5, 10 și 15 ani pentru că dacă ele nu vor exista atunci noi vom rămâne captivi în același comportament.Nici unul dintre cele trei proiecte nu poate să rezolve problema astăzi, acestea sunt proiecte ale viitorului, ceea ce mi-aș fi dorit eu ca persoană privată era ca noi să fi reușit astfel de proiecte acum 5-10 ani. De aceste trei proiecte avem mare nevoie pentru că Clujul are un viitor. Aceste proiecte se vor finanța în viitor.Se vor face, e normal să se facă. Ce trebuie făcut astăzi e că ar trebui găsite niște măsuri cu impact imediat și se iau măsuri, dar ar trebui îndrăznit mai mult pentru că sunt situații asemănătoare care s-au întâmplat în alte orașe din Europa și au fost găsite niște măsuri cu un impact imediat. Și cred că și Clujul ar trebui să îndrăznească să ia astfel de decizii. E foarte bine că ne gândim la viitor, așa aș face și eu, dar trebuie să ne gândim acum ce vom face în 2-3 ani. Soluțiile există, e suficient să privim peste gard la alte orașe și țări.Am și o soluție care la Cluj nu este favorizată, pe care eu am văzut-o și am trăit-o în Germania, într-un oraș mai mic decât Clujul, dar tot așa cu circulație intensă dimineață, era o zonă industrială.Ei au identificat acele intersecții mari care produc blocaje și au făcut acolo pasaje, supraterane sau subterane. Și au rezolvat în doi ani, nu mai era nicio problemă.Nu știu dacă în Cluj s-ar rezolva problema cu așa ceva pentru că noi avem aici o arhitectură habsburgică, dar am văzut aici că și noi avem câteva intersecții aflate sub stres continuu și acolo mă gândesc la ceea ce s-a întâmplat în Germania, o bandă au băgat-o pe dedesubt și una a rămas acolo. Eu îmi dau cu părerea doar ca cetățean simplu, nu sunt specialist”, a declarat Daniel Metz la Clujul Politic LIVE!În cadrul aceleiași emisiuni, Daniel Metz a mai spus că el încearcă să evite orele de vârf, dar că este conștient că alții sunt nevoiți să circule în intervalele orare critice:„Încerc să circul în afara intervalelor orare critice. Nu pot să spun că am stat într-o coadă o oră, pentru că nu am avut această situație. Dar alții trebuie să stea. Sunt tragedii să știe copiii că trebuie să se trezească cu o oră și jumătate mai devreme, numai pentru că părinții nu au avut bani să își cumpere apartament în Cluj-Napoca, ci în Florești”, a declarat Daniel Metz.
Source link