Clujenii continuă să-i «sugereze» primarului că au nevoie de un sens giratoriu la intersecția Borhanciului-Fagului-Brâncuși. Edilul continuă să susțină proiectul care, însă, va fi realizat odată cu centura metropolitană – cel mai probabil după realizarea magistralei I de metrou, adică la finalul exercițiului financiar european 2021-2027, spre 2030. – Domnul Ionuț vă sugerează că la capătul lui 32, spre Borhanci, ar fi util ori un sens giratoriu ori un semafor, pentru că și acolo se stăăă… – a fost intervenția moderatorului.„La ieșirea din Borhanci, cu Fagului – acolo se face. Acolo este intersecția aia majoră care se modernizează odată cu centura metropolitană. Că de aia-s blocate toate proiectele imobiliare din zonă, tocmai pentru acea lărgire de acolo.Acolo va fi un sens giratoriu masiv, adică consistent, și lărgirea Borhanciului la 4 benzi, face parte din nodul centurii. Și de aceea proiectele de acolo sunt amânate”, a reluat Emil Boc același scenariu, vehiculat deja de vreo doi ani de zile. CITEȘTE ȘI: Locuitorii din Borhanci, nevoiți să mai aștepte până la extinderea sensului giratoriu. Emil Boc: „O structură majoră de lărgire, conform proiectului care vine din Centura Metropolitană”Strada Constantin Brâncuși din cartierul Gheorgheni a devenit în ultimii ani una dintre zonele preferate ale investitorilor imobiliari după ce administrația a făcut din această arteră un spațiu de „restructurare urbană”. În condițiile în care aici au continuat să fie aprobate noi proiecte, de la blocuri-dormitor la spații de birouri, extinderea străzii a fost amânată de administrația locală.Strada este zilnic blocată de ambuteiaje, iar traficul este gâtuit în zona intersecției Brâncuși-Borhanci-Romul Ladea-Fagului. Potrivit autorităților locale, atât realizarea sensului giratoriu Brâncuși-Borhanci, cât și extinderea arterei vor fi posibile abia în condițiile realizării centurii metropolitane.CITEȘTE ȘI: Strada Constantin Brâncuși se extinde, da’ numai pe jumătate. Restul arterei e blocată de șantierele imobiliare FOTODeși în urmă cu 2 ani de zile – februarie 2020 – administrația locală reușea trecerea a 9000 de mp din stațiunea Palocsay în administrarea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca, terenul fiind preluat de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, tocmai pentru extinderea sensului giratoriu din Borhanci – acum autoritățile amână lărgirea străzii Borhanci și a sensului giratoriu din intersecția cu Fagului-Romul Ladea-Brâncuși până la realizarea centurii metropolitane. CITEȘTE ȘI: A fost nevoie de 8 luni pentru trecerea terenului din Borhanci în administrarea Primăriei – mai e mult până la extinderea unei artere blocate a ClujuluiDin păcate, administrația PNL-istă a Clujului #echipacâștigătoareVasileCîțu nu a reușit finanțarea centurii metropilitane prin Programul Național de Redresare și Reziliență 2021-2026 (prin PNRR urmând a fi finanțat parțial doar proiectul metroului), astfel încât acest proiect însemnat al centurii ocolitoare ar urma să fie susținut, teoretic, prin intermediul fondurilor europene din exercițiul financiar 2021-2027. În acest context, sensul giratoriu din Borhanci ar putea deveni realitate prin 2030. N.B. Iar așa-zisele proiecte imobiliare blocate din Borhanci au fost, de fapt, reluate de administrația locală.CITEȘTE ȘI: Primăria i-a dat liber lui Dan Dunca să construiască trei blocuri uriașe și un Kaufland în BORHANCI
Source link