Digitalizarea serviciilor Primăriei sunt cuvinte care nu lipsesc de pe buzele primarului Emil Boc ori de câte ori iese cu declarații publice. La o analiză mai atentă a site-ului Primăriei observăm că digitalizarea despre care vorbește Boc este la ani lumină de standardele pe care le invocă foarte des.Mult prea puține servicii funcționează online, iar anumite secțiuni ale site-ului nu au variantă pentru telefonul mobil. De exemplu, dacă vreți să vă creați cont nou de utilizator de pe smartphone la secțiunea „Taxe și impozite locale”, intrați la această secțiune, apoi la „Plată online”. Până aici, site-ul afișează versiunea simplificată pentru mobil. Dar de îndată ce ați apăsat pe „Plată online” sunteți redirecționat către o pagină pentru varianta de calculator (desktop). Secțiunea este greu de utilizat după cum se vede din imaginea de mai jos.Pentru a vă crea un cont nou ar trebui să apăsați pe textul colorat cu albastru „Utilizator nou” (denumit hyperlink în termeni de specialitate). De pe un laptop sau computer acest lucru ar fi simplu de făcut, dar de pe mobil este extrem de greu de accesat acel hyperlink.Să presupunem că ați mărit textul de pe pagina afișată datorită faptului că telefonul smart permite acest lucru. Ați apăsat pe „Utilizator nou” și mergeți mai departe. Să nu cumva să aveți un șoc vizual când se va deschide pagina următoare, întocmai ca în imaginea de mai jos:Bineînțeles că în fotografia de mai sus aveți tot o variantă pentru calculator/laptop, nicidecum pentru telefon mobil. Pe lângă informația foarte prost structurată și aspectul vizual deranjant, avem de-a face și cu greșeli de ortografie (în partea dreaptă jos a paginii).Ne oprim aici din analiza mega digitalizatelor servicii oferite de Primăria lui Boc pentru că deja am făcut, pe gratis, o parte din munca angajaților din Departamentul IT al administrației publice locale. Îi lăsăm pe ei să caute mai departe nenumăratele erori pe care le are site-ul Primăriei și la alte secțiuni nu doar la „Taxe și Impozite”. Măcar să își justifice salariul încasat din banii noștri, ai plătitorilor de taxe și impozite. Șeful Serviciului Strategii de Informatizare din Primărie (adică IT-istul șef) încasează aproape 10.000 lei/lună.Acum vă mai întrebați de ce preferă oamenii să stea la coadă la ghișee?Vă mai reamintim faptul că funcționarul virtual Antonia a fost pus în funcțiune în 2018. Puțină lume știe însă că până astăzi, Antonia este doar un proiect pilot, deci incomplet. Abia anul trecut, Primăria a lansat o licitație pentru îmbunătățirea funcționarului virtual, mai exact pentru crearea propriului site și pentru cumpărarea de infochioșcuri. Nu mai insistăm asupra acestui subiect. Mai multe detalii puteți afla din articolul Ziar de Cluj de anul trecut:Funcționarul virtual Antonia, cu care Boc se laudă de trei ani, NU e funcțional decât parțial. Abia acum se lucrează pentru realizarea site-ului Antoniei, care costă 1,8 MILIOANE LEIÎn acest context, merită să vă reamintim și faptul că în primăvara anului trecut, consilierii locali au aprobat înființarea Direcției Strategii de Informatizare, Transformare Digitală și Inovare, în subordinea primarului municipiului Cluj-Napoca, având în structura organizatorică un număr de 18 posturi. Primăria a motivat înființarea Direcției prin avansul digitalizării și sistemul informatic complex: 650 stații desktop PC, 20 stații grafice, 25 laptopuri, 13 servere fizice cu sisteme de operare Windows etc. În plus, sistemul informatic ar interconecta sediul central cu alte 65 locații în care își desfășoară activitatea primăriile de cartier, direcțiile și serviciile administrației locale.Mai multe despre acest subiect puteți afla din articolul nostru de anul trecut:Cu peste 1100 de angajați, Primăria Boc se digitalizează cu o nouă direcție și peste 20 de posturi în plus
Source link