Sponsorizat
Categories: Prin Oras

Legea în Cluj-Napoca e după cum vor muşchii lui Emil Boc. Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania dă municipalitatea în judecată pentru dreptul legitim de a circula pe toate benzile dedicate CTP

Sponsorizat
Sponsorizat

Discuţiile privind noul regulament privind circulația taximetriștilor pe benzile dedicate transportului în comun, aprobat ieri în şedinţa de Consiliu local au fost tensionate. Noul regulament, rezultat al “concesiilor” făcute din bunăvoinţa primarului Emil Boc, prevede că taximetrele au dreptul să circule pe benzile dedicate transportului public doar cu client și doar pe patru tronsoane. Ioan Pugna, reprezentantul Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania i-a replicat (degeaba, că regulamentul a fost votat ca atare de maşinăria de vot a primarului) că legea este de partea taximetriștilor.Articolului 20, alin. (5) din Legea 38/2003, privind transportul în regim de taxi prevede faptul că “Taxiurile pot circula în localităţi pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulaţia acestora”.Emil Boc a tradus “fără a perturba circulaţia” mijloacelor de transport în comun prin decizia ca taximetrele din Cluj să circule doar pe patru tronsoane de bandă dedicată: Regele Ferdinand, pe Nicolae Titulescu (+ Piața Cipariu), Splaiul Independeței și Calea Florești. Pe axa est-vest, cea mai circulată, li s-a interzis accesul în totalitate.Boc a dat jos “statistica” din pod şi a invocat un studiu al celor de la UTCN conform căruia pe axa est-vest trec autobuze şi troleibuze (în curând şi metroul) fără număr, de la circa 1,57 pe minut, la circa 2,5 pe minut. Prin urmare, “Unde ar fi banda de stocare pe Memorandumului dacă între autobuze ar fi și taxi-uri?”, s-a întrebat, retoric, Emil Boc şi a constatat tot el: “Ar bloca intersecția cu strada Petru Maior”.Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania, prin reprezentantul Ioan Pugna (foto sus), speră să repună legea în drepturi prin apelare la instanţa de judecată:“Nu aveam așteptări la discuția din Consiliul local, administrația a votat forma propusă. Până la soluționarea cerererii de suspendare a punctului 5 din HCL ne vom conforma și nu o să accesăm segmentul est-vest al benzii de autobuze. Avem încredere că în instanță argumentele noastre conform cărora studiul, pe care se bazează hotărârea este eronat, cât și prevederea legală cuprinsă de Legea Specială 38/2003, sunt de partea noastră” – a transmis azi Ioan Pugna.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

7 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

1 week ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

1 week ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

1 week ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago