Strada Bună Ziua, a cărei lărgire și modernizare a fost inaugurată la jumătatea anului 2020, arată deja deplorabil, după cum remarcă clujenii pe grupurile civice:„#stradasmart #Cluj #curatenie #dezapezire #poluare Deszăpezire cu nisip sau noroi? Noroc că e strada smart vopsită cu verde și se vede mizeria… Oare de aici să vină poluarea din aer PM 2.5 / PM 10. Strada Buna ziua”, a scris Remus Mureșan în grupul de Facebook Clujul Civic.
Se pare că pistele verzi de biciclete au rezistat verzi doar un an și jumătate, destul ca edilii liberali să își facă treaba de PR, pistele fiind altfel oricum nefuncționale.„Acolo pe Bună Ziua, s-au pus că arată bine în poze, dar când te uiți, pista aia e mult prea îngustă, lățimea normală, trebuie să ai 1,60 m lățime utilă, ori alea sunt porțiuni care dacă au un metru, deci nu poate un biciclist să depășească alt biciclist. Pe de altă parte, dacă au pus indicatorul pistă de biciclete înseamnă că biciclistul e obligat să stea, nu are voie să iasă de pe ea, deci nu mai pot, dacă am un om mai lent în față sau un copil, trebuie să stau după el un km pe Bună Ziua, că nu am voie să-l mai depășesc, că au pus indicator de pistă și nu am voie să ies de pe ea. Asta e marea problemă, că sunt făcute prost și înguste”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, Radu Mititean, directorul executiv al Clubului de Cicloturism ”Napoca” și președintele Federației Bicicliștilor din România.Clujul oferă „cea mai bună calitate a vieții” doar în fotografiile inaugurale, postate pe paginile de Facebook ale garniturii politice liberale aflate în fruntea orașului.
În realitate, municipiul oferă însă poluare, noroi, facilități publice create pentru ședințe foto efemere.„Tot Clujul e plin de jeg și mâzgă pe carosabil și trotuare, te murdărești dacă mergi pe jos, iar dacă speli mașina, după 2 zile e la fel. Se putea profita de temperaturile puțin peste 0 ca să se mai spele/curețe străzile, părerea mea”, a comentat Andrei Groza sub fotografiile care ilustrează „moderna” stradă Bună Ziua, acum, din verde, gri.„Toate străzile sunt la fel, un strat gros de nisip și mâzgă pe margini. Mașinile parcate arată ca după demolare”, a completat George Grecu.„Este o veche problemă, Clujul este unul din cele mai jegoase orașe și asta în primul rând se datorează șantierelor never end, pe de altă parte când se semnează contractul cu o firmă de salubritate ăia din Primărie închid ochii și nu verifică ce fel de utilaje deține acea firmă, când pornesc mașinile acestora nu fac altceva decât să ridice praful și mizeria de pe carosabil. La mine în cartier când apar astfel de mașini oamenii își închid geamurile, și aici se adeverește că orașul este pentru profit, nu pentru cetățeni”, a scris Székely Zoltán.
Source link