Războiul lui Emil Boc cu centralele de apartament a pornit de aproximativ două-trei săptămâni. A și pus în dezbatere publică un regulament care prevede că la blocurile care se vor construi de acum înainte nu vor mai putea avea centrale individuale de apartament, ci doar centrale de bloc sau racordare la sistemul public de termoficare. Primarul motivează noua măsură pe considerente ecologice. Dar de fapt ar putea ascunde intenția sa de a păstra în viață Napoca Termoficare SA, care se zbate să supraviețuiască după ce numărul clujenilor racordați la sistemul public de termoficare s-a redus drastic și a ajuns la doar 60 – 70.000 de persoane (21.000 de locuințe).În acest demers, Boc dă și dovadă de un anumit grad de ipocrizie, el însuși fiind posesor de centrală de apartament.Într-o emisiune la un post de radio local, Emil Boc a fost întrebat de moderatorul emisiunii „de ce vi s-a pus pata așa pe centralele de apartament?”. El a răspuns că se aliniază astfel tendințelor celorlalte țări, rolul unui primar fiind acela de a se uita în viitorul îndepărtat.„Nu mie. Eu mă uit întotdeauna cu un ochi în față și știu în ce direcție merge lumea. Nu am eu nimic personal că și eu am centrală de apartament acasă, să fiu bine înțeles. Nu sunt eu altfel decât ceilalți clujeni. La mine la bloc în apartament am centrală de apartament cu gaz. Dar mă uit în ce direcție merge lumea că rolul unui primar este să se uite în viitor. Asta înseamnă să aibă viziune. Eu de fiecare dată ascult de specialiști, mă uit la cei care sunt mai avansați decât mine în ce direcție duc lucrurile”, a spus Boc.Tot cu gândul la viitor a început și demersurile pentru construirea metroului. În aceeași emisiune, primarul a declarat că metroul nu este o ambiție personală, ci tot un demers pentru viitor, pe baza analizelor făcute de specialiști.„Și chestiunea asta cu metroul nu am impus-o eu ca ambiție a mea, Doamne ferește! A fost produsul unei analize strategice făcută de specialiști care au analizat toate alternativele, de la metrou greu, metrou ușor, monorail, autobuze, tramvaie etc. Au analizat toate variantele pentru Clujul viitorului. Ei au venit și au spus: dacă vreți să faceți o investiție nu pentru mâine ci pentru Clujul viitorului, ca să rezistați, să aveți salarii bune, locuri de muncă, nu este altă soluție la configurația Clujului decât metroul. Evident că e grea, complicată, dar dacă nici acum în secolul XXI nu se poate face…Noi ne-am făcut datoria până acum, suntem în grafic cu toate procedurile”, a afirmat Boc.
Source link