Categories: Prin Oras

Primăria vrea să finanțeze module de competențe digitale pentru cadrele didactice, pe modelul Bucureștiului. Profesorii care vor părăsi învățământul în 3 ani vor fi obligați să restituie contravaloarea cursului

Cursurile pentru perfecționarea competențelor digitale ale cadrelor didactice din Cluj-Napoca ar putea fi acoperite din bani de la bugetul local. La nivelul municipiului activează un număr de 4.251 cadre didactice, potrivit autorităților în domeniu. În cazul în care profesorii beneficiari ai modulelor de competențe digitale vor părăsi sistemul de învățământ mai devreme de 3 ani de la absolvirea cursurilor, aceștia ar fi obligați să restituie contravaloarea. Clujul dă cu copy-paste după BucureștiProiectul de susținere a procesului de perfecționare pentru cadrele didactice nu este unul nou, fiind anunțat la nivelul Bucureștiului încă din aprilie 2021 unde, Consiliul Local al Sectorui 5 adopta un proiect privind acordarea de vouchere de cate 1.000 de lei pentru profesorii din învățământul preuniversitar de stat în scopul achiziționării de cursuri de dezvoltare a competențelor digitale.Programul “Voucher educaţional” urma să fie derulat de Primăria Sectorului 5, în colaborare cu Centrul Cultural şi de Tineret “Ştefan Iordache” şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din sector.Hotărârea aproba protocolul de colaborare între cele trei părţi. Conform protocolului, printre obligaţiile Primăriei Sectorului 5 se număra și cea de a asigura punerea la dispoziţia centrului a bazei de date privind situaţia nominală a profesorilor posibil beneficiari ai programului.Centrul “Ştefan Iordache” trebuia să deruleze procedurile pentru achiziţionarea voucherelor şi să transmită Primăriei Sectorului 5 voucherele pentru distribuirea lor, cu sprijinul directorului unităţii de învăţământ, către beneficiarii programului. Unitatea de învăţământ se obliga să promoveze programul şi să distribuie voucherele educaţionale.Digitalizare a la ClujCursurile de perfecționare a competențelor digitale, acreditate de ministerul Educației, vor respecta următoarea grilă:Modul de curs între 30 și 59 de ore – 120 lei
Modul curs 60-89 de ore – 315 lei
Modul curs de minim 90 de ore – 500 leiPrimăria analizează proiectul de hotărâre privind suportarea de la bugetul local a finanțării de bază necesară acoperirii cheltuielilor pentru perfecționarea competențelor digitale ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar de stat, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și a regulamentului de alocare a sumelor necesare contravalorii cursurilor de perfecționare digitală.Motivarea proiectuluiÎn rețeaua școlară a municipiului Cluj-Napoca, în cele 76 de unități de învățământ preuniversitar de stat, își desfășoară activitatea un număr de 4251 de cadre didactice, potrivit Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Cluj. Susținerea financiară a proiectului de perfecționare a competențelor digitale ale profesorilor este explicată prin provocarea continuă căreia trebuie să-i facă față cadrele didactice aflate într-un contact permanent cu o generație de elevi „nativi digital”.Contextul pandemic, care a accelerat învățarea prin intermediul tehnologiei, este un alt argument adus de analiștii Primăriei Cluj-Napoca. „Participarea cadrelor didactice la cursuri de dezvoltare a competențelor digitale, acreditate de către ministerul Educației, cu finanțarea de la bugetul local, va avea un impact semnificativ asupra procesului educațional la nivelul municipiului Cluj-Napoca”, se arată în proiectul de hotărâre analizat de autoritățile locale. Dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul local, după perioada de analiză publică, cadrele didactice beneficiare ale cursului de perfecționare vor fi obligate să activeze încă 3 ani de la absolvire în sistemul educațional, în caz contrar aceștia vor fi nevoiți să restituie contravaloarea modulelor formativ digitale. De asemenea, dacă un cadru didactic beneficiar al cursului nu va finaliza modulul, din motive nejustificate, atunci unitatea de învățământ va proceda la recuperarea contravalorii cursului. Proiectul de hotărâre nu prevede suma estimativă necesară derulării acestui proiect, în cadrul acestuia fiind prezentate doar tipurile de module acreditate de ministerul Educației.        sursa foto: capturaportainvatamant.ro

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

15 hours ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

15 hours ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago