În acest moment, taxiurile din Cluj-Napoca au voie să circule pe doar două din benzile dedicate transportului în comun: Nicolae Titulescu și Regele Ferdinand. Primarul Emil Boc a anunțat la începutul anului că din 18 ianuarie vor putea circula și pe benzile dedicate de pe Calea Florești și Splaiul Independenței.Taximetriștii sunt nemulțumiți de faptul că nu li se permite accesul pe toate benzile pentru autobuz și au hotărât să acționeze în instanță Primăria Cluj-Napoca, după cum se arată într-un comunicat de presă transmis de Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania.Redăm mai jos, integral, comunicatul de presă:Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania nu poate fi de acord cu intenția administrației locale de a împiedica, printr-o Hotărâre a Consiliului Local, accesul taximetrelor pe benzile de autobuz amenajate în Municipiul Cluj-Napoca. Astfel, reținem faptul conform căruia, într-un mod care excede cadrul legal, Administrația Locală intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu, asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar Regulamentului Cadru și Contractului de gestiune delegată.Menționăm în mod cât se poate de ferm că această solicitare NU este menită a spori confortul taximetriștilor, dimpotrivă, suma totală a unei curse efectuate prin accesarea benzilor dedicate fiind cu 30-40% diminuată. Am înțeles, din declarațiile publice, că viziunea Administrației Locale este aceea de a descuraja accesul auto neesențial din municipiu, și accesarea mijloacelor alternative de transport, public sau privat. Acesta este și scopul solicitării noastre, de a accesa infrastructura de transport public și de a răspunde, mai prompt și la costuri decente, solicitărilor venite de la clienții care, din varii motive, nu accesează transportul în comun.Trebuie avut în vedere că un taximetru efectuează, în medie, aproximativ 30 de curse/12h, astfel reducând traficul neesențial în mod considerabil. Nu putem trece cu vederea faptul că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul sudiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a Comisiei de Circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client, aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activitatății. Având în vedere aceste aspecte și declarația publică a Primarului Emil Boc din acestă dimineață, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a contractat în cursul zilei de astăzi serviciile de asistență juridică ale SCPA Câmpan &T imonea pentru a demara demersurile juridice necesare.
Source link