Sponsorizat
Categories: Prin Oras

UNANIMITATE. Floreștiul a votat „pentru” metroul din Cluj. Pivariu: „Sunt fericit… Primul metrou care ar putea să existe altundeva în afară de Capitală”

Sponsorizat
Sponsorizat

Proiectul metroului clujean a trecut de votul consilierilor comunali din Florești. Reprezentanții floreștenilor au spus „DA”, votând laolaltă pentru realizarea proiectului așa-numitei Magistrale 1 de metrou. Votul în unanimitate a provocat emoții, astfel încât tânărul primar Bogdan Pivariu a recunoscut că este copleșit de speranțe. „Sunt fericit că s-a ajuns în acest moment în care există o soluție de infrastructură mare, care rezolvă problema traficului în Zona Metropolitană. Noi cerem și prioritizarea Centurii Metropilitane, dar și a Spitalului Regional de Urgență, pentru că sunt niște proiecte desoebit de importante pentru noi toți.Iar acest proiect al metroului este, zic eu, istoric pentru România, pentru că este primul metrou care ar putea să existe altundeva în afară de Capitala țării. Iar eu mă bucur că suntem părtași cu toții la acest moment în care putem să ducem metroul în zona Cluj-Napoca, Florești și Zona Metropolitană”, a declarat primarul Bogdan Pivariu. Proiectul de hotărâre de peste 600 de pagini a trecut cu unanimitate de voturi de consilirii comunali din Florești. Proiect de hotarâre privind aprobarea studiului de fezabilitate documentația tehnică și indicatorii tehnico economici pentru obiectivul de investiții Tren metropolitan – Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida, etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj; Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții. Componenta investițională Magistrala 1 de metrouValoarea proiectului este mai mare decât cea prevăzută inițial, costul fiind estimat la 10.112.816.297 lei, adică cca 2 miliarde de euro. Proiectul ar putea fi finanțat din PNRR, POT, precum și prin intermediul creditelor de angajament etc.Durata de implementare – estimări – durata de realizare a investiției este de cca 10 ani și 6 luni (128 de luni), din care18 luni – proiectare preliminară, 
14 luni – procedurile de licitație, 
96 luni – proiectare și execuție lucrări.Proiectul presupune exproprieri însemnate – din care aproape 300.000 mp sunt proprietate privată, potrivit proiectanților. De asemenea, proiectul necesită demolări, inclusiv în zona satului Florești. Beneficiarii proiectului: UAT Cluj-Napoca și UAT Florești.Lungime: 21,03 km.
Număr stații: 19 stații (Depou în zona Sopor).Cinci stații în satul FloreștiSatul Florești va reprezenta prima zonă rurală care va beneficia de metrouNumăr de 5 stații, pe o lungime de 6,30 km. Stații satul Florești: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății și Prieteniei.Sistemul de taxare va fi unul integrat, realizat de Compania de Transport Public. CITEȘTE ȘI: SF-ul pentru metrou, „proiectul secolului în care trăim”, va fi votat luni în Consiliul Local. Transpus pe teren, SF-ul s-ar putea transforma într-un horror 

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

6 days ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

6 days ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

6 days ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago