Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, marți, la Călărași, că centurile ocolitoare, așa cum este și centura metropolitană a Clujului, vorfi predate administrațiilor locale. Cauza acestei decizii este aceea că, în acest moment, compania națională este „sufocată” de proiecte.”S-au făcut paşi importanţi în asocierea Consiliilor Judeţene Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi pentru drumul transregio de la Galaţi-Brăila la Călăraşi şi face parte această asociere din ceea ce am anunţat că doresc să fac. Aici s-au făcut paşi importanţi şi se vor face în perioada următoare şi anume faptul că lucrări de acest tip plus lucrări pentru variantele ocolitoare vreau ca Ministerul Transporturilor şi anume CNAIR-ul să le descentralizeze, să le dea către autorităţile locale.Explicaţia este simplă, am mai dat-o, o mai spun o dată: în acest moment CNAIR-ul are în gestiune foarte multe proiecte şi, din păcate, este sufocat de toate aceste proiecte şi atunci acest proces de descentralizare este unul pe care îl voi urmări şi îl vom face”,.Emil Boc face ce face de ani de zile: hârtii de înfundat sertarele primăriei pentru Centura MetroplitanăSă nu uităm faptul că pentru Emil Boc “Centura Metropolitană e mai greu de făcut decât Metroul”. Aşa că, vai de noi: în afară de studii şi alte hârtii produse în interesul firmelor de casă ale municipalităţii clujenii vor avea centură când vor avea Someş navigabil, Aquapark, sediu de Filarmonică, Cetăţuie amenajată cu telegondolă şamd.Conform unui protocol de colaborarea încheiat în noiembrie 2017, Primăria Cluj-Napoca era responsabilă de obținerea avizului comisiei tehnico-economice din cadrul CNAIR la faza de stabilire a variantei de traseu pentru Centura Metropolitană (cu indicarea numărului și tipurilor de intersecții, poduri, pasaje etc.), iar CNAIR era responsabilă de acordarea sprijinului necesar îndeplinirii de către părțile semnatare a responsabilităților asumate prin Protocolul de colaborare. Din acest motiv, documentația pentru stabilirea traseelor a fost trimisă către CNAIR. Avizul CNAIR pentru stabilirea traseelor a fost transmis în noiembrie 2019.Aşa că primăria Cluj-Napoca a început din 2019 procesul de realizare a documentației necesare pentru Centura Metropolitană. Deja ar fi trebuit să fie totul finalizat, dar firma care face studiul de fezabilitate a dat rateuri și termenul a fost prelungit pentru finele lunii martie 2022. Următorul pas ar fi aprobarea indicatorilor tehnico-economici de către Guvern și apoi se va putea face licitația. În paralel trebuie găsită o sursă de finanțare. Primarul Emil Boc se bazează pe fondurile structurale și a precizat că proiectul Clujului este pe locul trei între priorități. Problema este, conform unor surse, că acest loc nu înseamnă nimic, deoarece finanțarea se face pe principiul ”primul venit, primul servit”.Concluzia este că, dacă Clujul nu va termina la timp și chiar mai repede documentația, am putea pierde finanțarea și proiectul centurii să fi amânat pentru viitor. Fondurile structurale pe care se bazează Emil Boc sunt din exercițiu financiar 2021 – 2027 al UE.Adică bla-bla-bla.
Source link