Administrație
Licitația pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, de pe Autostrada Transilvania, poate fi deblocată, în condițiile în care contestația depusă de turcii de la Ictas a fost respinsă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.
Autostrada A3 Nãdãșelu – Mihãiești/Modificare traseu Mihãiești – Topa Micã Foto: Raul Pristopan youtube.com
În septembrie 2023, CNAIR a suspendat licitația pentru cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, din județul Cluj, de pe Autostrada Transilvania, în urma contestației depuse de firma turcă Ictas. În acest context, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) avertizau cu privire la potențialele întârzieri pe secțiunea Nădășelu-Zimbor, care riscă să devină „autostradă-muzeu” din cauza blocajelor la licitația pentru devierea viaductelor, cu o lungime de 3,2 km.
Recent, contestația depusă de turci a fost respinsă de Consiliul de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), potrivit economedia.ro, situație în care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va putea debloca licitația de 1 miliard de lei (contractul era estimat la 1,114,273,701 de lei, fără TVA, cu finanțare din PNRR). Astfel, licitația poate fi reluată, iar CNAIR poate stabili noi termene pentru depunerea ofertelor.
Potrivit proiectului, pe secțiunea inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt înregistrate alunecări de teren vor fi realizate două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri.CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. Situație complicată pe segementul Nădășelu-Poarta Sălajului, care riscă să fie inaugurat fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică VIDEOÎn cazul în care proiectul celor două viaducte din județul Cluj vor înregistra întârzieri, secțiunea de 30 de km dintre Nădășelu și Zimbor, care trebuie deschisă circulației în primăvara lui 2025, riscă să devină o „autostradă-muzeu”, în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, potrivit API.
„Cert este că riscul de a depăși termenul PNRR actual, final 2026, este semnificativ. Și mai frustrant este că în 2021 tronsonul avea șanse maxime să fie prima autostradă finanțată prin PNRR inaugurată. Și noi visam, în 2021, să o vedem gata în 2023. Dar a venit alunecarea de la Nădășelu în septembrie 2021, apoi 18 luni de scărpinat în cap cu CNAIR și UMB, plus problemele de la Topa Mică.Acum sunt șanse să primim cea mai frumoasă autostradă-muzeu din țară: gata în primăvara lui 2025, dar fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică”, semnala recent Asociația Pro Infrastructura.
Prelungirea licitației ar putea conduce chiar la scoaterea lotului Nădășelu – Zimbor din PNRR.Potrivit CNAIR, pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică, unde sunt alunecări de teren, vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Stadiul fizic a atins un grad de realizare de aproximativ 55% în luna august, iar soluția scoaterii din contract a zonelor problematice de pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești, pentru a fi licitate separat, precum și devierea traseului acestui sector de autostradă și realizarea unor viaducte pe o distanță de 3,2 km se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link