Ştiri din Transilvania
Lansată inițial în noiembrie 2020, licitația pentru segmentul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania (A3) intră în prelungiri. CNAIR a extins termenul limită pentru evaluarea ofertelor pentru lotul cu tunelul Meseș.
Termen extins pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (A3)/Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere Facebook.com
Termenul final pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), cel mai mare contract pentru un lot de autostradă scos la licitație până acum, a fost prelungit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere până pe 29 decembrie 2023. Termenul anterior pentru desemnarea câștigătorului a fost luni, 20 noiembrie.La sfârșitul lunii august șapte oferte de la constructori din România, Italia și Turcia au depus oferte la contractul de peste 7 miliarde lei, potrivit unui anunț publicat de directorul CNAIR, Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.
41 km de autostradă și o licitație extinsă pe ani de zile În mai 2023, licitația pentru lotul cu tunelul Meseș, cel mai dificil segment al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, a fost suspendată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. La finalul lunii iulie, Compania de Drumuri a deblocat licitația suspendată, iar noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 28 august 2023. Etapa de evaluare a ofertelor a fost și ea prelungită inițial până în 20 noiembrie, iar mai nou până spre finalul lui decembrie 2023. Secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău este cel mai mare contract pe care CNAIR l-a lansat până acum în licitație – 7,5 miliarde lei și este esențial pentru legăturile cu loturile UMB Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km), respectiv Lotul Nurol, tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km), deschis circulației în toamna acestui an (septembrie 2023). CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. România atinge borna de 1.000 km de autostradă, prin deschiderea segmentului Nușfalău-Suplacu de BarcăuLicitația pentru lotul de 41 de kilometri a fost lansată în februarie 2023, cu un termen limită pentru depunerea ofertelor stabilit la 6 aprilie, amânat ulterior pentru 5 mai și întârziat după ce Ictaș a depus contestație. Considerat drept cel mai dificil lot de pe A3 Cluj – Oradea, secțiunea de 41 de km a Autostrăzii Transilvania, care include și Tunelul Meseș, avea estimat un termen de realizare de 6 ani și jumătate. Autostrada Transilvania (A3), secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău/Foto: Autostrada A3 Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău Disteco youtube.comInițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020 (cu o valoare de 4,4 miliarde de lei), însă nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea licitației. CITEȘTE ȘI:
Lotul de un miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, fără constructor la doi ani de la lansarea licitației Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link