Actualitate
Protecția Consumatorilor Cluj a făcut controale la un supermarket și un hotel, în urma unor reclamații de la clienți. Echipa de control a găsit probleme mari.
Probleme la un hotel și un supermarket din Cluj / Foto: Protecția Consumatorilor Cluj
Pe 03 octombrie 2023, Protecția Consumatorilor Cluj a desfășurat o acțiune de control la 2 două firme care își desfășoară activitatea în Cluj. Clienții au depus reclamații cu privire la cei doi operatori economici, iar cei de la ANPC – filiala Cluj au început cercetările. Ținând cont de neregulile constatate la cele două companii, SC Eurotrend Hotels Group SRL și SC Profi Rom Food SRL, echipa de control a aplicat următoarele sancțiuni:
– 10 amenzi contravenţionale, în cuantum de 80 .000 lei
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 3.500 de lei
– oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor la bazinul de înot și la spațiul de depozitare din subsol, până la remedierea deficiențelor si oprirea temporară a prestării serviciilor la toată unitatea, în cel de-al doilea caz.
– oprirea temporară de la comecializare a unor produse, în valoare de circa 770.000 lei, pană la remedierea deficiențelor.CITEȘTE ȘI:
Profi Mercur, închis de Protecția Consumatorilor
Ce probleme a găsit Protecția Consumatorilor?În urma acțiunii, Protecția Consumatorilor Cluj a identificat mai multe probleme, după cum urmează:- folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu praf în exces, rugină, mucegai
– comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită
– depozitarea direct pe paviment a băuturilor răcoritoare și apelor minerale,
– folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduri având capace neconforme
– folosirea unor vitrine frigorifice cu defecțiuni, deteriorate
– modificarea stării termice a preparatelor fără a deține autorizație legală
– utilizarea unor agregate frigorifice insalubre pentru prepararea gheții
Control ANPC / Foto: Protecția Consumatorilor
– comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare caracterizare
– nerespectare temperaturi de depozitare stabilite de producător
– lipsa datei deschiderii a diverse siropuri/sosuri folosite la servire
– lipsa informațiilor traduse în limba romană, pe etichetele produselor alimentare
– practică comercială înșelătoare aferentă denumirii preparatelor
– condiții igienico-sanitare precare: prezența insectelor în blocul alimentar, suprafața insalubră a blocului alimentar, calorifere cu rugină în exces, îmbâcsite cu praf și depuneri de produse
– comercializarea unor produse alimentare cu modificări organoleptice și fără documente de proveniență
– utilizarea unui spațiu aferent depozitării cu miros înțepător cauzat de prezența rozătoarelor
– folosirea unor camere de cazare cu lenjerie neconformă
– lipsa dotării camerelor conform prevederilor legale, în funcție de clasificare
– utilizarea unui bazin insalubru cu foarte multe bucăți de faiantă lipsăProbleme în bazinul hotelului / Foto: Protecția Consumatorilor ClujCitiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link