Sponsorizat
Categories: Sport

În 2023, CFR nu a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată din cei 100 km promiși la început de an

Sponsorizat
Sponsorizat

Actualitate

Nu doar autostrăzile rămân o provocare pentru România. Și căile ferate rămân nemodernizate, iar din 100 km promiși la începutul lui 2023, CFR SA a recepționat zero kilometri.

Lucrări pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură Facebook.com

  Dacă anul trecut au fost modernizați puțin peste 13 km de căi ferate, în 2023 promisiunile CFR s-au spulberat: din 100 de km de cale ferată promiși să fie modernizați, s-a recepționat 0 kilometri, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la solicitarea trimisă de Club Feroviar. „În acest an, nu au fost efectuate recepții la terminarea lucrărilor de reabilitare linii de cale ferată. Menționăm faptul că lucrările de pe coridor sunt substanțial finalizate pe multe dintre sectoarele supuse reabilitării între stațiile Ghioroc și Simeria și au fost deschise circulației cu viteza sporită. Procedurile de recepție au fost întârziate din cauza complexității lucrărilor de semnalizare și ERTMS, care necesită un timp mai lung de testare și recepție”, se arată în răspunsul CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.Responsabilii companiei au enumerat și alte cauze pentru care finalizarea proiectelor de modernizare a căii ferate sunt întârziate: „Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, întârzieri în livrarea TBM-urilor și asamblarea lor, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, și declanșarea războiului din Ucraina etc”. Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în România a scăzut de la un an la altul. Dacă în 2021 erau modernizați 33,02 km, anul trecut doar     13,39 km de cale ferată au fost recepționați. În 2023, performanța negativă a ajuns la zero kilometri de cale ferată modernizați. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Zilele Clujului 2025: Patru zile de sărbătoare, culoare și emoție în inima Transilvaniei!

Cluj-Napoca își deschide larg porțile pentru una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului: Zilele…

4 hours ago

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune…

14 hours ago

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria…

17 hours ago

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre…

17 hours ago

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă…

2 days ago

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat Magie, eleganță și…

2 days ago