Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă care introduce „regula fermoarului” în Codul Rutier, o măsură care urmărește să fluidizeze traficul și să prevină conflictele între șoferi în zonele aglomerate.
🧩 Ce înseamnă „regula fermoarului”?
Atunci când o bandă de circulație se termină din cauza unei lucrări, obstacol sau îngustare a carosabilului, șoferii de pe banda adiacentă sunt obligați să permită alternativ accesul mașinilor de pe banda afectată, exact cum se închide un fermoar.
📌 Concret, noua lege prevede:
„Conducătorii vehiculelor de pe banda adiacentă sunt obligaţi să permită alternativ vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze, în cazul în care circulaţia nu poate fi continuată.”
🚫 Cine nu respectă regula riscă o amendă de 2-3 puncte, ceea ce înseamnă între 330 și 495 de lei (la valoarea actuală a punctului-amendă de 165 lei).
🌍 O măsură europeană
„Regula fermoarului” este deja aplicată în țări precum Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia și este recunoscută pentru eficiența în reducerea blocajelor și accidentelor în trafic.
🛣️ Scopul implementării:
📅 Propunerea legislativă urmează să fie dezbătută în Camera Deputaților, care are rol decizional în acest caz.