Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a spus cât se poate de tranșant că se gândește la rezilierea contractului de salubritate, care există la nivelul întregului județ (3 contracte de ridicare/transportare gunoi, pe diverse zone din județ și un contract pentru depozitarea/gestionarea deșeurilor), încheiat cu cei de la Supercom.
Alin Tișe spune că s-a gândit la asta nu din cauza mirosurilor care au invadat Clujul, ci din cauza faptului că cei de la Supercom nu-și respectă obligațiile contractuale.
„Am dat un ultim avertisment firmei Supercom. Și aici nu am în vedere că miroase depozitul, ci ca să se încadreze în contract. Eu mă gândesc să reziliem contractul, dacă nu intră în limitele contractuale”, a spus Alin Tișe în ședința Consiliului Județean Cluj, citat de cluj24.ro.
Președintele CJ Cluj a prezentat date concrete în privința situației contractelor încheiate cu populația, care era obligația celor de la Supercom. Conform datelor primite de la A.D.I. Eco Metropolitan, pe lotul 2 situația este cea mai bună, din acest punct de vedere. Lotul 2 cuprinde municipiile Turda și Câmpia Turzii, plus comunele arondate.
Pe acest lot, 82% din populație are contract și doar 16% nu a plătit ridicarea gunoiului. În schimb, pe celelalte loturi din județ (lot 1 Cluj-Huedin, lot 3 Dej-Gherla) situația este aproape dezastruoasă. Pe lotul 1, 68% din populație nu are contract, iar 72% dintre locuitori nu au plătit ridicarea gunoiului. Pe lotul 3, 57% din populație nu are contract, iar 56% nu a plătit deloc gunoiul.
„Deci 48% din populația județului astăzi nu plătește ridicarea gunoiului. Să înțelegeți, gunoiul s-a ridicat pentru toată lumea. Am făcut apel la primarii astfel ca cetățenii să facă contracte.
Firma a primit avertisment și cu toții ne vom asuma rezilierea contractului. Deci trebuie să crească procentul de contractare. Până atunci altă soluție nu este decât să meargă pe pierdere. Dar ei sunt responsabili pentru asta”, a mai spus Tișe.
Problema este destul de delicată, pentru că asta generează cu sine și o majorare a tarifelor la salubritate, care au ajuns la valori destul de ridicate, deși inițial promisiunile erau că facturile de salubritate vor fi mai mici.
Practic, cei care au contracte suportă și serviciile prestate pentru cei care nu au contracte, însă deșeurile sunt ridicate. Asta și din cauza faptului că cei de la Supercom și-au asumat responsabilitatea de a factura în funcție de cantitatea gunoiului ridicat, însă acest lucru nu se întâmplă decât pe hârtie. Ei cântăresc doar cantitatea totală ridicată, apoi o împart la numărul de abonați, iar de aici ar rezulta factura în funcție de cantitatea ridicată, însă procedeul nu este corect.
O altă problemă este legată de colectarea selectivă a deșeurilor, lucru care nu se întâmplă. Pe de o parte, din pricina populației, care nu agrează acest sistem, iar pe de altă parte din pricina societății de salubritate, care oricum colectează neselectiv (ei susțin că nu pot trimite două autospeciale, dacă doar câțiva selectează, pentru că nu e rentabil). Și, uite-așa, ne învârtim într-un cerc vicios, iar costurile mai mari sunt suportate tot de populația conștiincioasă, care a încheiat contracte de salubritate și își plătește ridicarea gunoiului.
Source link