Connect with us

Prin Oras

Boc a intrat în 2022 cu aceleași povești: metrou, centură, tren metropolitan. În ce stadiu au ajuns cele trei mega proiecte

Alex Campian

Published

on

Boc a intrat în 2022 cu aceleași povești: metrou, centură, tren metropolitan. În ce stadiu au ajuns cele trei mega proiecte

Ca de fiecare dată, Emil Boc își prezintă prioritățile la început de an. Ziar de Cluj este atent de fiecare dată la promisiunile primarului și vi le arată și dumneavoastră, cititorilor, astfel încât la final de an să tragem linie și să vedem câte promisiuni au fost respectate. Anul acesta, la fel ca anul trecut, Boc a ieșit public cu aceleași povești: metrou, centură metropolitană și tren metropolitan.Centura metropolitană despre care primarul Emil Boc spunea în urmă cu nici două săptămâni că nu sunt bani a ajuns acum pe locul 3 pe o listă de priorități pentru finanțare a Guvernului. Poate fi ca o frecție la picior de lemn acea listă din moment ce vizează perioada 2020 – 2030. Metroul a avansat atât de mult încât a ajuns la etapa semnării unui protocol cu Primăria Florești, iar trenul metropolitan ar putea avea anul acesta aprobați indicatorii tehnico-economici.„Metroul – vom încheia împreună cu Floreștiul un protocol prin care comuna Florești va mandata Primăria Cluj-Napoca pentru a demara și derula procedurile de licitație în vederea realizării acestui obiectiv. Termenul este 17 ianuarie 2022 de a trece prin Consiliul Local aceste protocoale de colaborare la fel cum am colaborat și anterior atât pe trenul metropolitan cât și pe metrou. După aceea vom lansa licitația de realiare a metroului. Așa cum am spus, 2022 este anul de lansare a licitației după finalizarea tuturor procedurilor cu Ministerul Transporturilor care este ordonatorul principal de credite, iar Clujul și Floreștiul sunt beneficiarii acestui proiect”, a declarat Boc, într-o conferință de presă.Despre centură Boc a precizat că proiectanții vor intra pe lista rușinii dacă nu respectă termenul. Aceștia au solicitat o prelungire din cauza complexității proiectului.„În privința centurii metropolitane, termenul de finalizare a documentației este 31 martie 2022 după care urmează aprobarea la Ministerul Transporturilor și apoi la Guvern pentru a demara procedurile ca în cazul metroului. După aceea va fi realizată licitația de execuție. Am prelungit termenul cu trei luni, la solicitarea proiectanților. Le atrag atenția în modul cel mai elegant și politicos cu putință că vor intra pe lista rușinii dacă termenele pe care și le-au asumat nu le respectă. Eu înțeleg complexitatea proiectului dar ei trebuie să facă din acest proiect o prioritate”, a spus Boc.După ce anul trecut, primarul se plângea că nu sunt bani pentru centura metropolitană, acum a ieșit la rampă cu un anunț aparent optimist.„Vestea bună în legătură cu centura este că la sfârșitul lunii decembrie, chiar în ultima zi a anului, a fost aprobat în Guvern planul investițional al infrastructurii de transport 2020 – 2030. Vreau să știți că centura metropolitană este pe locul 3 din 12 proiecte ca prioritizare. Pe primul loc este A1 Timișoara – Aeroport – Traian Vuia, pe poziția 2 este A8 Lețcani Vest – Centura Iași, iar pe 3 este centura metropolitană Cluj-Napoca în privința priorității de finanțare din fonduri europene și naționale. Asta ne arată că discuțiile pe care le-am purtat cu Guvernul au fost pragmatice și cu rezultat”, a declarat Boc.Trenul metropolitan, un alt proiect despre care primarul tot vorbește de ani de zile, se află și anul acesta pe lista priorităților lui Boc.„Trenul metropolitan are același parcurs anul acesta: finalizarea studiului de fezabilitate și aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern și lansarea licitației. Aceste două etape pot fi parcurse în 2022 astfel încât și el să beneficieze de finanțare din fondurile structurale, unde trenurile metropolitane sunt finanțabile”, a precizat primarul.Pe listă se află și conectarea orașului la autostradă. Teoretic, la sfârșitul lui 2023 ar trebui să fie gata această investiție.„În privința conectării Clujului la autostradă. În 28 decembrie a avut loc dezbaterea pentru avizul de mediu. În ianuarie, la Guvern vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici și sperăm că în februarie vom avea Hotărârea de Guvern cu privire la conectarea Clujului la autostradă și de lansare a licitației. Termenul de execuție este un an. Sfârșitul lui 2023 ar trebui să ne găsească cu această centură finalizată și va avea un impact major asupra Clujului – tot traficul care vine acum prin Baciu, pe bulevardul Muncii ca să meargă la Bistrița sau la Baia Mare nu va mai veni prin Cluj-Napoca ci pur și simplu se va descărca pe autostradă, pe DN1 după care prin centura Vâlcele – Apahida va merge spre Bistrița, respectiv Baia Mare. Este un obiectiv care are finanțarea asigurată și a intrat în acest circuit de dezvoltare”, a conchis Boc.

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va arăta și CÂND încep lucrările!

Cluj-Napoca se pregătește să-și mărească “plămânii verzi”! Un parc uriaș, cu o suprafață de 45 de hectare, va fi înființat în partea de est a orașului. Primăria a făcut un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios, după ce prima etapă a Parcului Est a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Urbanism.

Planul Urbanistic Zonal pentru Faza I, care acoperă aproape 38 de hectare, a fost analizat și aprobat în ședința din 15 aprilie. Această zonă include zona umedă naturală de pe valea Becaș, Lacul 3 și spațiile destinate viitoarei grădini urbane.

Proiectul Parcului Est este împărțit în două faze:

  • Faza I: 37,9 hectare, cu amenajarea zonei umede, a văii Becaș, Lacului 3 și a grădinii urbane.
  • Faza II: 16 hectare, extinderea lucrărilor spre restul zonei.

Primarul Emil Boc a anunțat că exproprierile sunt aproape finalizate, iar lucrările vor demara imediat ce vor fi obținute toate avizele și autorizațiile necesare.

Viitorul parc va fi un spațiu multifuncțional, oferind clujenilor:

  • Alei pietonale și pasarele
  • Piste pentru biciclete și alergare
  • Zone de relaxare
  • Săli de evenimente
  • Terenuri de sport (tenis, fotbal, baschet)
  • Grădini urbane
  • Pavilioane multifuncționale

În plus, proiectul prevede reabilitarea sistemului hidrotehnic, plantarea a peste 5.200 de arbori, conservarea vegetației existente și prioritizarea pietonilor prin limitarea traficului auto. Vor fi reconfigurate și zone importante din Gheorgheni, Între Lacuri și Calea Someșeni, pentru a facilita accesul la noul parc.

Valoarea estimată a întregului proiect este de peste 670 de milioane de lei, cu o perioadă de execuție de patru ani, în două faze. Primăria a atras deja 10 milioane de euro din fonduri europene, iar restul va fi finanțat din fonduri proprii și credite.

Parcul Est va include Lacul 3, fosta pepinieră RADP și o zonă umedă extinsă, transformată într-un ecosistem urban integrat.

Primarul Boc a descris proiectul ca fiind “cel mai important proiect verde din istoria Clujului, atât ca dimensiune, cât și ca importanță.”

Conceptul parcului este rezultatul unui concurs internațional de soluții, organizat de Primăria Cluj-Napoca și Ordinul Arhitecților din România. Biroul Metapolis Architects, împreună cu peisagiștii coordonați de Ana Horhat și specialiștii de la Atelier Mass, au câștigat concursul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Tesla vine ACASĂ la clujeni! Noutate!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tesla invadează Clujul! Primul service din afara Bucureștiului, deschis pentru clujeni!

Tesla, gigantul american al mașinilor electrice, își consolidează poziția în România și a ales Cluj-Napoca pentru a-și deschide primul centru de service din afara Bucureștiului. Această decizie strategică vine după inaugurarea showroom-ului Tesla din Cluj în iulie anul trecut, marcând un pas important în extinderea rețelei companiei în regiune.

Noul centru de service va oferi reparații complete pentru toate modelele Tesla, o veste excelentă pentru proprietarii din Cluj-Napoca care până acum aveau acces limitat la servicii specializate. Anterior, reparațiile mecanice și electrice se puteau efectua doar la unitatea Tesla Service din Voluntari, Ilfov, iar la Cluj exista doar un partener autorizat pentru reparații de caroserie (VADAUTO).

Prezența Tesla pe șoselele din România este semnificativă, cu 8457 de automobile înmatriculate, dintre care majoritatea (5773) sunt relativ noi, având o vechime de maximum doi ani. În județul Cluj, sunt înmatriculate 513 mașini Tesla, cu o distribuție similară în ceea ce privește vechimea.

Deși înmatriculările Tesla la nivel național au înregistrat o scădere în ultimul an, deschiderea noului service la Cluj demonstrează încrederea companiei în potențialul pieței locale și dorința de a oferi servicii mai bune clienților din zonă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite